Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze - 113 hp Motor, 124 hp Güç Verir mi?
#31
vala tarihi konusunda bilgi vermediler doğrudur daha öncede yazmıştım benim sorunlarımdan dolayı arabayla ilgilenen ustayla çıktık test sürüşüne o da yanımdaydı ve kendiside arabada farklılık olduğunu düşündü örneğin zorlayarak 180-190 a çıkardığım aracım hiç vites küçültmeden 5. viteste çok rahat 190ı gördü yol eğimli diyebilirsiniz test ettiğimiz yol hergün işe gidip geldiğim çevre yolu kalkışlarda da az da olsa hantallık gösteren arabamı 3000devir üzerine çıkardığımda özellikle 4000-4200 arası vites değiştirdiğimde enteresan şekilde ileri atılmaya başladı ilk denememde kafamı koltuk başlığına vurmuştum Smile böyle birşey beklemiyordum arabadan çünkü tamam zamanla araba açılıor ama araba 1 gün serviste yatmakla bu kadar nasıl açıldı bilmiyorum arabam 7000 km küsürlerde ağustos çıkışlı satışın üzerine yeni yazılım geldimi bilmiyorum bu anlattıklarıma gülenler olabilir kabul ediyorum ben öyle düşünüp öyle görmek istiyor olabilirim ama aynı durumu oradaki usta ve iş yerimdeki arkadaşlar da fark etti araban baya açılmış falan dediler hatta ayrıca ustaya yazılım neden güncellendi dediğimde yakıt akışıyla ilgili birşey dedi yakıt tasarrufunu arttırıcı falan filan bişeyler anlattı da ben pek dinleyemedim açıkçası o anda çevre yolunda 190 la gidiyordumSmile
HER ŞEY VATAN İÇİN!!!![left][/left]

[Resim: 289x6bb.jpg]
Bul
Alıntı
#32

Alıntı:
#31021 daos009: işte bunlar denecek çağrı önce 1 depo lpg ile kaç km yapılıyor ikincisi yüksek süratta bu araç kaç km hıza çıkıyor ve tabi bayır yukarı durumu nedir bunları deneyen arkadaşlarla birlikte yazacağız


kardeşim kusura bakma test için bugün seni aramaya hiç vaktim olmadı. eve 1 saat önce geldim. kısmetse yarın arayacağım seni.
Bul
Alıntı
#33

Alıntı:
#31041 EMRE: dikkat edilecek 2 husus var 1. si baki hocamın lpg li cruze u benzinliye göre daha düşük devirde maximum torku veriyor 2.si ise 124 lük cruze un maximum torku 3700 dd civarında bu demek oluyor ki baki hocam chip yaptırdığı taktirde lpg de maximum torku 3400-3600 dd aralığında alabicek ve aracını büyük ölçüde rahatlatacak ve yakıt tasarrufuna dahi gidebilecek araç kendini daha rahat toparlayabilecek lpg de olmasına rağmen... baki hocam uygulatsın takipteyim yaza doğru bende uygulatacağım...


aynı yorumu ben de kendisine söyledim. kısmetse bendeki 113bg ile karşılaştıracağız.
Bul
Alıntı
#34

Alıntı:
#31056 KaraKus: peki bakı abi bizde izmirde 124hp lık yazılımı araçlarımıza yuklete bilirmiyiz.


dostum bunu burakla konuşman lazım tabi oda feriz beyle konuşacak net cvbı o verir size
Bul
Alıntı
#35

Alıntı:
#31091 qw12:
[red]Alıntı:
#31021 daos009: işte bunlar denecek çağrı önce 1 depo lpg ile kaç km yapılıyor ikincisi yüksek süratta bu araç kaç km hıza çıkıyor ve tabi bayır yukarı durumu nedir bunları deneyen arkadaşlarla birlikte yazacağız


kardeşim kusura bakma test için bugün seni aramaya hiç vaktim olmadı. eve 1 saat önce geldim. kısmetse yarın arayacağım seni.
[/red]

abi ne demek sen ne zaman musait olursan bekliyorum
Bul
Alıntı
#36
evet bugün ahmt bey (qw12) ile birlikte iki kuruze test ettik yanyana noraml kullanımlarda benim araçla ile normal programlı araç arasında çok bir fark yok yani öyle 10 ho kaybettiğini anlamak çok zor. ancak yokuş yukarı kalkış performansında işler değişiyor benim araç yokuşda ahmet beyin aracından daha fazla bayılıyor yabı yıkuş yukarı ivmelenmesi ve toparlaması benim araçda daha zayıf kalıyor. ahmet beyde zaten yorunlarını yazacak. şimdi diğer arkadaşlarda denesin diye bekliyorum şahsi fikrim eski programımız bundan daha iyi
Bul
Alıntı
#37
ilik nakli tutmadı mı yani.
Bul
Alıntı
#38
evet bugün baki beyle epey deneme yaptık. yeni yazılımla bizim eski 113 arasında düz yolda farkı anlamak zor. yanlız erken vites arttırıp dip gaz yapınca bakinin arabası bir türlü hızlanamadı. bir de yokuşta kalkış testi aklımıza geldi. yokuş yukarı motor cidden zorlandı hatta stop edecek duruma geldi. yani dynoda ölçülen ve aslında pek de inanmak istemediğimiz güç kaybını yaşayarak gördük Sad
meğerse motorda sadece yaszılımsal değil donanımsal farklar da varmış. 124hp hiç test etmedim ama dyno verilerine göre grafikten mukayese ettiğim kadarıyla açıkçası şehir içinde aman aman bir fark hissedeğimizi düşünmüyorum. sadece otoyolda son hızına etki edecektir.

sonuç olarak kişisel görüşlerimi yazıyorum katılıp katılmamakta serbestsiniz.
1. 124hp cruze bizdekine göre kanatlanıp uçmayacak. öyle beklentiler okudum çeşitli arkadaşların yorumlarında. diğer 124hp (civic ve corolla da kesinlikle uçmuyor onlarla da yokuşta bayılıp vites küçültüyorsunuz. tek avantajları araba fabrikadan rodajlı çıkıyor)
2. yer çekimini yenebilmek için torkun düşük devirlerde max olması lazım. ki atmosferik motorda mümkün değil.
3. bu motor getirilirken civic ve corolla rakip düşünülmüş ve türk insanı düşünülmüş. açacak olursak tr insanına göre düşük hacimli otomobil işe yaramaz. 1.6 ve üzeri motor bizimki gibi orta sınıf kasaları çeker. tr insanı 1.4 motora çekinceli yaklaşır. isterse turbo olsun.
4. 1.4 turbo motor cruze gelirse 40binden aşağı etiketi olmaz. onu da kimse kapışmaz. satış rakamı düşük olur.
5. bizim cruzun iç ***** kalitesi *****. ama tasarım 10 numara. insignianın ise cruze gibi öyle kendine dönüp baktıracak bir tasarımı yok. ve maalesef opel insigniada bu tasarım olsa değil tr nin avrupanın en çok satılan otomobili olurdu. bizim dizayn+ opel arması + 180 hp + veya opc + dünyanın en güvenilir spor-sedan otomobili.
Bul
Alıntı
#39
Teşekkürler arkadaşlar.Smile
Bul
Alıntı
#40
daos009, çalış***** ve verdiğiniz bilgiler çok değerli elinize sağlık, tabi opise de her zaman olduğu gibi çok teşekkür ediyoruz.

Benzinli değerleri esas alırsak bence ilk sorularımız şunlar olmalıydı:
113 hp lik cruze: motor gücü 98 hp, tekere aktarılan güç ise 69,9 hp:
124 hp lik cruze: motor gücü 107,3 hp, tekere aktarılan güç ise 75,7 hp:

1. 113 hp lik araba aldık. Neden motor gücü 98 hp çıkıyor?
2. 22000 deki bir aracın motorunun hala açılmasını mı bekleyeceğiz?
3. Usta, aracın motorunun daha açılmamış olduğuna nereden kanaat getirdi? Testte 113 hp den düşük çıktığı için mi?
4. Tekere aktarılan güç neden bu kadar farklı? 30 hp kayıp çok değil mi? Yoksa her aracın tekere aktarılan gücü bu düzeyde düşük çıkar mı?
5. 124 lük cruze daha 1200 de ise onun motorunun daha da açılmamış olduğu düşünülürse, motor gücünün 107 hp çıkması biraz garip değil mi? Yukarıdaki hesaba göre hiç açılmamış bir motor orijinalde 124 hp ise 107\'den falan az çıkmalıydı testte.
6. güç kaybı her durumda (113 lük ve 124 lükte) 30 hp civarında; bu kayıpta zamanla bir azalma olmayacak mı?
7. şunu anladık ki yazılımla motor gücü oldukça farklılaştırılabiliyor. Ancak neden ağırlıkla motor gücünün arttırılmasına odaklanıyoruz? Kayıp güç için yapılabilecek bir şey yok mu?

Tabi bu soruları sadece ben sorunca belki herkesin bilip benim bilmediklerim olabilir diye de düşünüyorum, eğer öyleyse kusura bakmayın şimdiden.
2010 CRUZE A/T LS LPG
Bul
Alıntı
#41

Alıntı:
#31051 aksiyim: [i]
_____________________

Konu ile ilgili şahsi görüşüm ise; bizim araç zaten yüksek devirlerde sıkıntılı değil. Alt devirler de sıkıntımız var. Toyota\'sı olan bir tanıdığım da cruze almak istiyor du ve benim aracı test ettiğinde vites geçişlerini düşük devirlerde yaptığından araç yemedi ve beğenmedi aracı. Muhtemelen toyota gibi kullanmak istedi. O gün çok utanmıştım =) Ben düz yolda 2700 - 3000\'in altında vites değiştirmiyorum. O da tabi düz yolda. Yokuş oldumu 4000 - 4500 gibi ya da daha fazla...

Yukarıdaki dyno değerlerine baktığımızda 124 lük yazılım atıldığında alt devirler iyileşmiş. Bu da otomatikman aracımızın şehir içi yakıt değerlerini oldukça aşağıya çekecektir. Özellikle yokuşu bol olan şehirler için çok etkiler. Biz yokuşta araç bayılmasın diye yüksek devirde kullanıyoruz, bu da direk yakıta yansıyor. Ama bu yeni yazılım ile kesinlikle ciddi bir fark olacak gibi görünüyor. [red]Düşünsenize 2. vites ile 5000 devirde çıktığınız bir yokuşu 3. vites ile 3500 devirde çıktığınızı!


[i][/red]


Konuyla ilgili benim de naçizhane birkaç fikrim var. En başta toyota konusuyla ilgili konuşmak istiyorum. Birçok kullanıcı 2.000-2.500 devrin altında vites değiştirimeyi marifet sanıyor. Ama ileri sürüş uzmanı Demir Bükey (Birçok defa tv de gördük) aracın devrini almadan vites değiştirmenin araca zarar verdiğini söylüyor.Yani biz ne yapıyoruz 3 kuruş kâr edeceğiz diye aracımıza 2.000 tl lik zarara yol açıyoruz.Yani düşük devirde vites değiştirmek kısa vadede bize 3 kuruş kâr ettirse de uzun vadede hem aracın sağır olmasına neden oluyor hemde araca zarar veriyor. Eğer düşük devirde vites değişirmeye devam ederseniz aracınız ileride 3.000 devirde bile zor gaz yiyecektir. Yani burada utanmasu gereken siz değil ileri sürüş tekniklerinde zayıf olan arkadaşınızdır Smile

Ayrıca çok yüksek yokuşlarda da yüksek vites kullanmak aracın güçsüzleşmesine ve torkunun düşmesine neden olur...
Eğer isteresen \"O\" bir hâyâl değildir.
Bul
Alıntı
#42

Alıntı:
#31223 qw12: evet bugün baki beyle epey deneme yaptık. yeni yazılımla bizim eski 113 arasında düz yolda farkı anlamak zor. yanlız erken vites arttırıp dip gaz yapınca bakinin arabası bir türlü hızlanamadı. bir de yokuşta kalkış testi aklımıza geldi. yokuş yukarı motor cidden zorlandı hatta stop edecek duruma geldi. yani dynoda ölçülen ve aslında pek de inanmak istemediğimiz güç kaybını yaşayarak gördük Sad
meğerse motorda sadece yaszılımsal değil donanımsal farklar da varmış. 124hp hiç test etmedim ama dyno verilerine göre grafikten mukayese ettiğim kadarıyla açıkçası şehir içinde aman aman bir fark hissedeğimizi düşünmüyorum. sadece otoyolda son hızına etki edecektir.

sonuç olarak kişisel görüşlerimi yazıyorum katılıp katılmamakta serbestsiniz.
1. 124hp cruze bizdekine göre kanatlanıp uçmayacak. öyle beklentiler okudum çeşitli arkadaşların yorumlarında. diğer 124hp (civic ve corolla da kesinlikle uçmuyor onlarla da yokuşta bayılıp vites küçültüyorsunuz. tek avantajları araba fabrikadan rodajlı çıkıyor)
2. yer çekimini yenebilmek için torkun düşük devirlerde max olması lazım. ki atmosferik motorda mümkün değil.
3. bu motor getirilirken civic ve corolla rakip düşünülmüş ve türk insanı düşünülmüş. açacak olursak tr insanına göre düşük hacimli otomobil işe yaramaz. 1.6 ve üzeri motor bizimki gibi orta sınıf kasaları çeker. tr insanı 1.4 motora çekinceli yaklaşır. isterse turbo olsun.
4. 1.4 turbo motor cruze gelirse 40binden aşağı etiketi olmaz. onu da kimse kapışmaz. satış rakamı düşük olur.
5. bizim cruzun iç ***** kalitesi *****. ama tasarım 10 numara. insignianın ise cruze gibi öyle kendine dönüp baktıracak bir tasarımı yok. ve maalesef opel insigniada bu tasarım olsa değil tr nin avrupanın en çok satılan otomobili olurdu. bizim dizayn+ opel arması + 180 hp + veya opc + dünyanın en güvenilir spor-sedan otomobili.



görüşlerin tamamına katılıyorum ama en çok 1. konuda söylediğiniz şeyi insanlar anlayamıyor. Corolla ve cıvıc i kullanmayan arkadaşlar o araçların uçtuğunu sanıyor. Unutulmamalı o araçlar BİZİM ARAÇLARDAN DAHA DÜŞÜK PERFORMANSLI...
Eğer isteresen \"O\" bir hâyâl değildir.
Bul
Alıntı
#43

Alıntı:
#31239 Çağrı:
[red]Alıntı:
#31051 aksiyim: [i]
_____________________

Konu ile ilgili şahsi görüşüm ise; bizim araç zaten yüksek devirlerde sıkıntılı değil. Alt devirler de sıkıntımız var. Toyota\'sı olan bir tanıdığım da cruze almak istiyor du ve benim aracı test ettiğinde vites geçişlerini düşük devirlerde yaptığından araç yemedi ve beğenmedi aracı. Muhtemelen toyota gibi kullanmak istedi. O gün çok utanmıştım =) Ben düz yolda 2700 - 3000\'in altında vites değiştirmiyorum. O da tabi düz yolda. Yokuş oldumu 4000 - 4500 gibi ya da daha fazla...

Yukarıdaki dyno değerlerine baktığımızda 124 lük yazılım atıldığında alt devirler iyileşmiş. Bu da otomatikman aracımızın şehir içi yakıt değerlerini oldukça aşağıya çekecektir. Özellikle yokuşu bol olan şehirler için çok etkiler. Biz yokuşta araç bayılmasın diye yüksek devirde kullanıyoruz, bu da direk yakıta yansıyor. Ama bu yeni yazılım ile kesinlikle ciddi bir fark olacak gibi görünüyor. [red]Düşünsenize 2. vites ile 5000 devirde çıktığınız bir yokuşu 3. vites ile 3500 devirde çıktığınızı!

vites değişim konusunda söylediklerine katılıyorum
araçlarımızın devir saatlerinde görüldüğü gibi 6500 devirde power e geçiyor. açıkçası ben 5000 devire kadar assıldığım oluyo ve aracım istediğim performansı alıyorum

[i][/red]


Konuyla ilgili benim de naçizhane birkaç fikrim var. En başta toyota konusuyla ilgili konuşmak istiyorum. Birçok kullanıcı 2.000-2.500 devrin altında vites değiştirimeyi marifet sanıyor. Ama ileri sürüş uzmanı Demir Bükey (Birçok defa tv de gördük) aracın devrini almadan vites değiştirmenin araca zarar verdiğini söylüyor.Yani biz ne yapıyoruz 3 kuruş kâr edeceğiz diye aracımıza 2.000 tl lik zarara yol açıyoruz.Yani düşük devirde vites değiştirmek kısa vadede bize 3 kuruş kâr ettirse de uzun vadede hem aracın sağır olmasına neden oluyor hemde araca zarar veriyor. Eğer düşük devirde vites değişirmeye devam ederseniz aracınız ileride 3.000 devirde bile zor gaz yiyecektir. Yani burada utanmasu gereken siz değil ileri sürüş tekniklerinde zayıf olan arkadaşınızdır Smile

Ayrıca çok yüksek yokuşlarda da yüksek vites kullanmak aracın güçsüzleşmesine ve torkunun düşmesine neden olur...[/red]

[Resim: 33571u0.jpg] reklamlarda boy gösteren yeni 2.0 dizel cruze hakkında bilgisi olan varmı 163 beygir diyorlar bayilere gelmişmi test sürüşü yapılmışmı ???????
Bul
Alıntı
#44
Görüşleriniz için teşekkür ederim ama arkadaşlar durum bu. Toyota\'yı süren arkadaşım değil arkadaşımın babasıydı. Ben sadece genelleme yaptım. İleri sürüş tekniği doğrudur yanlıştır hakkında yorum yapmadım ama şu gerçek ki kendi arabasının devirine göre sürdüğü için benimki bayılmadı. Ben toyota sürmediğim için bilemem ama mantıken demek ki kendi aracında o devirde araba bayılmıyor. Sadece bu çıkarımı yaptım. Aracı ben kullandığımda boğmuyorum zaten ama yüksek devirle kullanmakta marifet değil bence. Hem yakıt hem de yine aracı zorlamış oluyorsunuz. Benim istediğim aracın düşük devirde çok zorlanmaması. şehir içinde sürekli vites değiştirmek can sıkıcı oluyor. bazı durumlarda titremeden ivmelenmesini isterdim şahsen. abartı olarak demiyorum tabi. 4. viteste 30 lara düşüp sonra araç gitsin demiyorum bir yalış anlaşılma olmasın.

@cruzebyz kardeşin dediği gibi ben de bu hp kaybını merak ettim ama sormak istemedim. Bizim motorların rodajını tamamlaması lazım sanırım. 113 98 çıkar anlarım. ama arkadaşın diğer değindiği nokta mantıklı. güç kaybı biraz fazla gibi. gerçi toyota ve civic\'e de bakıp öyle konuşmak lazım. belki normal de olabilir. birşeyler bulursam bu başlığa yazarım bu konuyu.
Bul
Alıntı
#45

Alıntı:
#31236 cruzebyz: daos009, çalış***** ve verdiğiniz bilgiler çok değerli elinize sağlık, tabi opise de her zaman olduğu gibi çok teşekkür ediyoruz.

Benzinli değerleri esas alırsak bence ilk sorularımız şunlar olmalıydı:
113 hp lik cruze: motor gücü 98 hp, tekere aktarılan güç ise 69,9 hp:
124 hp lik cruze: motor gücü 107,3 hp, tekere aktarılan güç ise 75,7 hp:

1. 113 hp lik araba aldık. Neden motor gücü 98 hp çıkıyor?
2. 22000 deki bir aracın motorunun hala açılmasını mı bekleyeceğiz?
3. Usta, aracın motorunun daha açılmamış olduğuna nereden kanaat getirdi? Testte 113 hp den düşük çıktığı için mi?
4. Tekere aktarılan güç neden bu kadar farklı? 30 hp kayıp çok değil mi? Yoksa her aracın tekere aktarılan gücü bu düzeyde düşük çıkar mı?
5. 124 lük cruze daha 1200 de ise onun motorunun daha da açılmamış olduğu düşünülürse, motor gücünün 107 hp çıkması biraz garip değil mi? Yukarıdaki hesaba göre hiç açılmamış bir motor orijinalde 124 hp ise 107\'den falan az çıkmalıydı testte.
6. güç kaybı her durumda (113 lük ve 124 lükte) 30 hp civarında; bu kayıpta zamanla bir azalma olmayacak mı?
7. şunu anladık ki yazılımla motor gücü oldukça farklılaştırılabiliyor. Ancak neden ağırlıkla motor gücünün arttırılmasına odaklanıyoruz? Kayıp güç için yapılabilecek bir şey yok mu?

Tabi bu soruları sadece ben sorunca belki herkesin bilip benim bilmediklerim olabilir diye de düşünüyorum, eğer öyleyse kusura bakmayın şimdiden.




elimden geldikçe bir kaçına cevap vereyim motorun ürettiği ilk gücün bir kısmı aktarma organlarından lastiğe doğru giderken kayboluyor bu yüzden de arabalar için söylenen değerleri dyno testlerinde rahatlıkla göremiyoruz. tamamen gercek beygiri eksiksiz alabilmek için mükemmel ve hiç bir beygiri kayba ugratmayacak bir aktarma organı bulmak lazım.

lastiğe gelen güç ise lastiklerin sürtünme katsayısından dolayı kayboluyor.

bu kayıplarda zamanla azalmada olur artmada olur ama genel üç aşağı beş yukarı bu durumda olacak arabalarımız.


kayoı güç için yapacağımız bir şey olmadığı için motorun gücünü artırmaya çalışıyoruz. (ferrari bile gücünün bir kısmını tekerleklere gidene kadar kaybediyor.)

[Resim: 9u3pxc.jpg]
[Resim: ilxibt.jpg]

[Resim: eu3674.jpg]
Bul
Alıntı
#46
arkadaşlar,
bir aracın performansını

1. aracın ağırlığını azaltarak
2. motor gücünü arttırarak
4. kayıp gücü azaltarak

arttırabiliriz heralde, en azından şu ana kadar bunları öğrendik.

nasıl ki motor gücünü arttırmak için yazılım dışında performans manifoldu, hava filtresi, egzos gibi elemanlarla oynayabiliyorsak, aktarma organlarının da performans tipleri yok mudur acaba?

mesela hatırlıyorum da birisi bana kaliteli bir marka olmayan arabasının performansını arttırmak için yaptıkları arasında opele ait performans debriyaj balatası kullandığını söylemişti. debriyaj balatası aktarılan gücü verimli kılacak bir eleman örneğin. diğer aktarma organları neler olabilir bir düşünmek lazım. hatta ben de öyle bir balata ararken benim aracın otomatik şanzuman olması nedeniyle balatasız olduğunu o zaman öğrenmiştim.

belki de bir aracı kaliteli kılan şey güç kaybının azlığı ile de ölçülüyordur

bu arada bir yakınımın yeni aldığı 1330 motor corollaya sırf arabanın sağırlığını yaşamak için yolcu olarak bindiğimde benimkinden daha düşük beygir ve torka sahip olmasına rağmen keçi gibi gittiğini gördüm, sağırlık falan yoktu
2010 CRUZE A/T LS LPG
Bul
Alıntı
#47
ben birde şu konuyu merak ediyorum gerekli uygulamaları yaptık chip falan arabayı istediğimiz şekle soktuk servise bakıma falan gittiğimizde yazılım atıyorlar bu atma işleminde bizim chip yaptığımızı anlamaları durumunda garanti durumu ne olur hadi anlamadılar yada anladılar ama problem değil hop ellerindeki son sürüm yazılımı attılar ondan sonra ne olacak merak ettiğim konular bunlar servisteki arkadaşlar bu konuda hiç bilgi verdilermi size
HER ŞEY VATAN İÇİN!!!![left][/left]

[Resim: 289x6bb.jpg]
Bul
Alıntı
#48
Kayıp güç azaltılamaz çünkü böyle bir işi yapmaya kalkışsak hepten motoru elimize alabiliriz ayrıca fiziğe aykırı bir durum...Bu arabaya rahat rahat gönül ferahlığıyla binmemiz için yapılacak 4 şey var 1.si chip tuning ve 125 hp güç 165 nm tork 2.si kat iptali 3.sü kaliteli bir performans hava filtresi 4.sü landi renzo lpg kiti bosch enjektör olananından...Bu dediklerim cruze a yapılırsa yaklasık 130 hp civarında güç elde edilir 170 nm tork elde edilir 4000dd çıkacağınız yokuşu 3200-3600 devir aralığında çıkarsınız 15-20 krş arası yakıt yakarsınız.0-100 yaklaşık 10-10.5 sn arası olur. kağıt üstündeki fabrika verilerini revize edersem bu değerler çıkar...Bu arabayı kullanmaktan da büyük haz duyar hale gelirsiniz...Motoru açmak için baki hocama tavsiyem dip gaz 1.Viteste devir kesiciye kadar girsin (benzinde) sonra ayağını gazdan şak diye çeksın frene falan basmadan motor freniyle yavaşlamasını beklesin yalnız dikkat 1.Vıteste motor freni cok kuvvetlidir direksiyona yapıştırır dikkatlı olmakta fayda var...Yine aynı şekilde 2.Viteste 3-4 defa tekrarlamak lazım çünkü 1.Viteste fazla yüklenme yapmak motora zarar verebilir...
İyilik yap hatırlanmaz,
Kötülük yap unutulmaz,
Sen kimsenin \'YAPAMAZ\' dediğini yap,
Çünkü söylemeselerde akıllarından çıkmaz...[/b]
Bul
Alıntı
#49
hala motor gücünün %70 lik bir verim oranı ile tekerlere yansımasını normal ya da ortalama standart diyen olmadı. mesela arkadaşın 22000 deki arabasının motorunun hala açılmadığını kabul edersek ileride bir gün, testte, motor gücü 113 hp yi görecek mi?
aslında şunu demeye çalışıyorum: elimizdeki verilere iyi bir bakalım normal mi, kabul edilebilir mi, yani defolu ***** almadığımızı bir teyit edelim kısacası. sonra bu verilere göre nasıl bir yol izleyerek geliştirmelere gitmeliyizi konuşalım önerisindeyim.

sizin belirttiğiniz bu 4 işlemi (chip, kat, filtre, bosch)yaptıran var mı acaba?
2010 CRUZE A/T LS LPG
Bul
Alıntı
#50
hangi arabayı, hangi cruze\'u dynoya sokarsanız sokun ruhsatta yazan gücü elde edemezsiniz... mercedes de alsanız durum böyle

[Resim: 9u3pxc.jpg]
[Resim: ilxibt.jpg]

[Resim: eu3674.jpg]
Bul
Alıntı
#51
ulen bakiiii yaptın yine yapacagını okadar seni aradım, sen beni aradın, aspirin tedavisi yapayım diye uğraştım, aman gaza gelme, napacan 124 lüğü uçacanmı, artık sen genç bir babasın, yakıt tasarrufu yap, yavaş git dedim dinlememişsin beni SmileSmile neyse gelişmeleri takip ediyoruz inşallah gönlümüze göre olur herşey .....
Bul
Alıntı
#52
tabiki birebir ruhsatta yazanla aynı olmayacağını düşünüyorum ben de. hatta dediğiniz üzere mersedeste bile bir kayıp vardır. ama diyelim ki 150 hp mersedeste tekere 135 hp; 122 octavyada tekere 103 hp gidiyorsa (tamamen attım bu rakamları)bizim cruze da 113 hp nin sadece 70 nin gitmesi bir itiraz noktası olabilir. doğal sınırlar içinde görmeyiz o zaman. yani defo arıyorum.
2010 CRUZE A/T LS LPG
Bul
Alıntı
#53
bence defo falan aramana gerek yok defo falan da yok çünkü 10 beygirlik bir kayıp da kabuledilebilir değerlerin çok altında
Eğer isteresen \"O\" bir hâyâl değildir.
Bul
Alıntı
#54

Alıntı:
#31360 Çağrı: bence defo falan aramana gerek yok defo falan da yok çünkü 10 beygirlik bir kayıp da kabuledilebilir değerlerin çok altında


hah işte onu diyorum, şu kabul edilebilir değerleri bi bilsek.

diğer taraftan cruze performans konusuna benim yaklaşımım baştan beri bir hata bakış açısıyla oldu. hep aynı şeyi dedim:\"bu, parasının karşılığına denk gelen bir performans değil; bu bir hata\". hatta 124 lük cruze bana göre 113 lük cruze daki hata varlığına bir kanıttır. (yani adamlar anladı defolu üretim yaptıklarını, hemen kimseyi uyandırmadan hataları giderilmiş olanı piyasaya sürdüler)

örnek verecek olursak (aşağıdaki eski bir haber mesela):
\"Toyota 1.5 milyon aracını geri çağırıyor
Japon otomobil üreticisi Toyota, fren hidroliğinde kaçak olabileceği gerekçesiyle dünya genelinde 1,5 milyon aracını geri çağıracak. \"
görüldüğü üzere ürün hatalı, sorumlu üretici, öyle servislerle, yamayla, uydurmayla eski usul bir çözüm değil yukarıdaki örnek.

bizde de böyle bir hata var diyorum, ve bu hata nedeniyle sollarken Allah muhafaza ölebiliriz diyorum, bu çok ciddi bir durum. (özellikle geliş-gidiş yolda otomatik vitesle) ki son bayram tatilinde ben bu riskleri yine yaşadım.
2010 CRUZE A/T LS LPG
Bul
Alıntı
#55
Kat iptali+performans hava filtresi+bosh enjektörlü lpg sistemimi taktırdım bunlar benim için işin 1.Kısmı kendi kendime 3 bölümde bu arabayı adam etmeyi düşünüyorum 2.Kısımda ise chip tuning yapacam fakat bulunduğum bölge bu konuda yetersiz ya ecuyu söküp yollayacağım ya da yaza doğru ankara,istanbul yapacağım 3.Kısımda ise kafama göre arabanın dışıyla oynuyacağım bu dediklerim bu arabanın adam gibi olması için şart...Gel Gelelim arabamız çok mu kötü gidiyor sorusuna, hayır şu andaki halide iyi fakat beni tatmin etmiyor...Ayrıca easytronic cruze ile manuel cruze arası dağlar var easytronic cruze lar ufak yokuşta bile bayılıyor ısrarla otomatik almam söylenmişti ama ben manuel aldım iyiki de almışım genelde performans konusunda sıkıntı çekenler otomatik cruze\'lar hata şanzumanın cruze\'a uygun olmayışında hangi akla mantığa hizmet 113 hp lik motora 6 ileri şanzuman koyarlar anlamıyorum.
İyilik yap hatırlanmaz,
Kötülük yap unutulmaz,
Sen kimsenin \'YAPAMAZ\' dediğini yap,
Çünkü söylemeselerde akıllarından çıkmaz...[/b]
Bul
Alıntı
#56
peki 1. kısımdan aldığınız sonuç sizce nasıl?
2010 CRUZE A/T LS LPG
Bul
Alıntı
#57

Alıntı:
#31236 cruzebyz: daos009, çalış***** ve verdiğiniz bilgiler çok değerli elinize sağlık, tabi opise de her zaman olduğu gibi çok teşekkür ediyoruz.

Benzinli değerleri esas alırsak bence ilk sorularımız şunlar olmalıydı:
113 hp lik cruze: motor gücü 98 hp, tekere aktarılan güç ise 69,9 hp:
124 hp lik cruze: motor gücü 107,3 hp, tekere aktarılan güç ise 75,7 hp:

1. 113 hp lik araba aldık. Neden motor gücü 98 hp çıkıyor?
2. 22000 deki bir aracın motorunun hala açılmasını mı bekleyeceğiz?
3. Usta, aracın motorunun daha açılmamış olduğuna nereden kanaat getirdi? Testte 113 hp den düşük çıktığı için mi?
4. Tekere aktarılan güç neden bu kadar farklı? 30 hp kayıp çok değil mi? Yoksa her aracın tekere aktarılan gücü bu düzeyde düşük çıkar mı?
5. 124 lük cruze daha 1200 de ise onun motorunun daha da açılmamış olduğu düşünülürse, motor gücünün 107 hp çıkması biraz garip değil mi? Yukarıdaki hesaba göre hiç açılmamış bir motor orijinalde 124 hp ise 107\'den falan az çıkmalıydı testte.
6. güç kaybı her durumda (113 lük ve 124 lükte) 30 hp civarında; bu kayıpta zamanla bir azalma olmayacak mı?
7. şunu anladık ki yazılımla motor gücü oldukça farklılaştırılabiliyor. Ancak neden ağırlıkla motor gücünün arttırılmasına odaklanıyoruz? Kayıp güç için yapılabilecek bir şey yok mu?

Tabi bu soruları sadece ben sorunca belki herkesin bilip benim bilmediklerim olabilir diye de düşünüyorum, eğer öyleyse kusura bakmayın şimdiden.


hemen bildiklerime cvp yazayım

1- motorun açıldığını grafikdeki ayrılma değerlerinden görüyor bu araçdaki ayrılma oldukça uzun süre neredeyse soldaki çizgiye çok yakın gidiyor ordan tespit edip söylüyorlar

2- tekere aktarılan güç genelde %20 ila %30 çivarında olur ki bunu daha önce yazmıştım bizim araçlarda tekere güç aktarımında %30 civarı bir kayıp oluyor bunu ufuk bey zaten belirtmişti

3- 124 hp lik motordda teker aktarılan güç motorda oynama olduğundan %20 oranında dolayısla o güçün bizden fazla çıkması doğal bir sonuç

4- kayıp güç için yok fazla bir şey yok chip atılabilinir kat iptali yapılabilinir yada riski göze alıp eksantirik dişliliri oynanabilir
Bul
Alıntı
#58
Bence araçlarımıza haksızlık ediliyor.

Arkadaşlar birşey rica ediyorum...

Lütfen diğer araçlara da binin diğer arabaları da kullanın emin olsun hepsi aynı. Hiçbiri gaza basınca uçup gitmiyor. Yokuşa gelince hepsi aynı durumda.
Eğer isteresen \"O\" bir hâyâl değildir.
Bul
Alıntı
#59
1.Kısım için herşey güzel alt devirler daha canlı arabam 18 krş yakıyor daha ne istiyeyim ki biraz daha güc benim motorla ilgili işlemleri bitirmeme yardımcı olacaktır.
İyilik yap hatırlanmaz,
Kötülük yap unutulmaz,
Sen kimsenin \'YAPAMAZ\' dediğini yap,
Çünkü söylemeselerde akıllarından çıkmaz...[/b]
Bul
Alıntı
#60

Alıntı:
#31366 EMRE: Kat iptali+performans hava filtresi+bosh enjektörlü lpg sistemimi taktırdım bunlar benim için işin 1.Kısmı kendi kendime 3 bölümde bu arabayı adam etmeyi düşünüyorum 2.Kısımda ise chip tuning yapacam fakat bulunduğum bölge bu konuda yetersiz ya ecuyu söküp yollayacağım ya da yaza doğru ankara,istanbul yapacağım 3.Kısımda ise kafama göre arabanın dışıyla oynuyacağım bu dediklerim bu arabanın adam gibi olması için şart...Gel Gelelim arabamız çok mu kötü gidiyor sorusuna, hayır şu andaki halide iyi fakat beni tatmin etmiyor...Ayrıca easytronic cruze ile manuel cruze arası dağlar var easytronic cruze lar ufak yokuşta bile bayılıyor ısrarla otomatik almam söylenmişti ama ben manuel aldım iyiki de almışım genelde performans konusunda sıkıntı çekenler otomatik cruze\'lar hata şanzumanın cruze\'a uygun olmayışında hangi akla mantığa hizmet 113 hp lik motora 6 ileri şanzuman koyarlar anlamıyorum.



Kurban tatilimde Alanya\' ya gittim (Konya-Alanya). Giderken ok gibiydim. Zaten deniz seviyesine indiğiniz için hep aşağı yönde ilerliyorsunuz. Hatta çeyrek depoyla gidiyorum (Gidiş:258 km)

Dönüş ise yarım depo. Evet Tam iki kat yönünde ekstra güç, ekstra yokuşlar, ekstra yakıt *****. Fakat şu da var ki, 6 vitesli oluşu özellikle uzun yollarda anlatılmayacak derece de faydalı. O kadar rampa çıktım gelirken, arabada 4 kişiydik ve bagajımız ağzına kadar dolu. Rampa çıkışlarında 4. vitesten aşağı düşmedim, Düşecek de pozisyonum olmadı, çünkü 4. viteste rahat rahat çıktım.

Kendi adıma konuşmam gerekirse ben motorumun performansından gayet memnunum. Tek eksiğim varsa o da CC\' dir.
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Cruze Otomatik Vites sorunları daos009 353 124,176 1 saat önce
Son Mesaj: yusufk53
  Cruze - Chevrolet Cruze Sahipleri Listesi ve Yeni Kayıtlar gencay35 1,077 207,920 30-09-2020, Saat: 11:31
Son Mesaj: Ahmetgd38
  2013 MODEL CHEVROLET CRUZE 1.6 SPORT PLUS Jesur 1 98 28-09-2020, Saat: 18:18
Son Mesaj: abluka
  Cruze almayin diyen yetkili servis ustasi? muratogretmen25 2 163 22-09-2020, Saat: 22:50
Son Mesaj: yusufk53
  Cruze stop lambası sorunu Arf19 0 86 08-09-2020, Saat: 19:49
Son Mesaj: Arf19

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi