Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze - 113 hp Motor, 124 hp Güç Verir mi?
#1
evet arkadaşlar bugün tüm günümü neredeyse bu iş için ayırdım. tabi bu imkanları bana sağlayan ufuk beye ve opise sonsuz teşekkürlerimi iletmek istiyorum

öncelikle iyi haberi vereyim 124 hp lik cruze ait programı bizim araçlara şase yanıtma yöntemi ile atılabiliyor. şimdi kötü haber parça deşimi olmadan bu araçın 124 hp olması imkansız hatta şu an için parça değişimi olsa bile bu aracın 124 hp olması bize çok uzak bir ihtimal durum şimdilik diyorum çünkü gm de arge öalışması yapıyormuş tabi bir şey çıkarmı bekleyip görmek lazım

bugün ilk olarak aracımı iskitler gültür otoda dynoya söktüm
aracım 22.000 km de lpgli manuel vites

ilk değer 113 hp cruze lpgli dyno değeri tam 95,1 hp tekere aktarılan güç ise sadece 63,2 hp. motora tam açılmamış dedi usta
[Resim: 2ijsvf7.jpg]

ikinici test hem lpgli(test 1 yazan siyah renk) hemde benzinli(test 2 yazan kırmızı renk)aynı anda dyno değeri. benzinlide motor gücü 98 hp, tekere aktarılan güç ise 69,9 hp
[Resim: 2s16fwk.jpg]

tabi siz şimdi diyeceksiniz ki eee biz 124 hp cruze\'un dyno değeri nedir bilmiyoruz ki buyrun
124 hp cruze dyno değerleri araç 1200 km tabi o benim araç kadar bile açılmamış
[Resim: 21mi2a0.jpg]

evet şimdide büyük an benim araca 124 hp programının atılması ve dyno değerleri
[Resim: 3088v9z.jpg]

evet yanlış görmediniz programdan sonra araç tam 10 hp kaybetti. ancak söyle bir durum varki aracın 1000 ila 3000 devir arasındaki kalkışı daha seri oldu\"tamamen şahsi görüşüm\" bana göre seri olan aracın diğer arkaşlara görede seri olup olmadığını bilmek bugün bir kaç manul cruze kullanıcısını aradım ve aracımı test etmek için bu hafta onları benim aracımı test etmeleri için çağırdım onlarda gelip deneyecekler acaba gerçekten aracın kalkışı daha iyi mi oldu yoksa bu tamamen benim pisikoljik olarak kuruntum mu hani yeni program atıldı ya bunun cevabını arkadaşlar benim aracımı deneyip onların buraya fikirlerini yazmalarından sonra hep beraber göreceğiz

şimdilik haberlerim bunlar
Bul
Alıntı
#2
Olağan üstü bir paylaşım ve olağan üstü bir çalışma...

Yine Chevrolet Kulübü farkı...

Benim tek yorumum var: Abi aracında fark vardır. Bunu Testleri okuyarak çıkardım. Ama Ahmet\'e de söyledim; 0-100 daha iyileşmiş olsada şuanda 200 Km yi zor görür aracın. Yani hızlanmada ki iyileşme yüksek viteste devir kaybı yaratarak aracın maximum hızını azaltacak.

Buda benim düşüncem.

Bu arada bu başlık resmen sabit bir başlıktır.

Sevgiler.
[Resim: fuaotw.jpg]
Bitti...
Hayatım değil, ömrüm değil, nefes almam değil biten.
Biten bir sondu.
Şimdi,yeni bir başlangıç başlar,
Biten eskide kalır...
Tecrübelerle bu sefer beyaz yerine yıllanmış bir kırmızı başlar...
Alıntı
#3
burakcım ahmet sağolsun butün gün beni hiç yanlız bırakmadı. aracımı diğer aradığım arkadaşlarda kullanıp buraya fikirlerini yazsın çok daha net anlayacağız ne olduğunu
Bul
Alıntı
#4
Abicim elinden geleni yapmışsın hatta ötesinide yapmışsın ansiklopedilik araştırma olmuş...Bir tek emme manifoldunu 113 lüğün üzerine takıp denememişsinSmileSmileSmile113 lük le 124 luğun ecuları aynımıymıs bunun hakkında bılgı var mı?İyi geceler.
İyilik yap hatırlanmaz,
Kötülük yap unutulmaz,
Sen kimsenin \'YAPAMAZ\' dediğini yap,
Çünkü söylemeselerde akıllarından çıkmaz...[/b]
Bul
Alıntı
#5
evet ama parçalar aynı değil yani parçaları taksak bile bunun olcağını hiç sanmıyorum. ben bu işin peşindeyim en son chip tuning yapıp tüm değerleri bide öyle vereceğim. aslında bide kat iptali yapıp öyle bir dyno alacaktım ama bugün güzel para harçadım oda bir daha ki sefere olacak artık
Bul
Alıntı
#6
gerçekten güzel çalışma olmuş ellerinize sağlık

değerler bakınca ben kendimce bir yorum yaptım doğru yada yanlış yorumlarınıza kalmış.

yeni atılan programla araç daha seri hale geliyor yakıt karışım değerleri değişiyor anlaşılan üst devirlerde ise aracın hava isteği daha da artıyor ancak üzerinde bulunan emme manifoldu bunu karşılamıyor doğal olarak yeni motorda bahsedilen değişen kısım bunu çözmek için uygulanmış olabilir başka hangi parça değişmelidir hava filtresi olabilir.bunları neden sorguluyorum sonuçta bu motor baştan yapılmış birşey değil tabiri caizse bizim motoru bi güzel modifiye edip piyasaya sürdüler yazılım bizim eculara atılabiliyorsa bu değişikliklerde mümkün olabilir diye düşünüyorum ama bunun için baya uğraşıcaz anlaşılan ayrıca cc içinde aynı durum söz konusu bu testten benim çıkardığım eğer cc için bir çözüm bulunursa aynı anda bu hp olayına da çözüm bulunacak yazılımın bizim araçlara atılabilmesi beni gerçekten heyecanlandırdıSmile
HER ŞEY VATAN İÇİN!!!![left][/left]

[Resim: 289x6bb.jpg]
Bul
Alıntı
#7
sadece emme monufoltu değil gaz kelebeğimizde farklı artı dişliler ve en önemlisi pistonlar farklı bu pistonlar bizden dah geniş onun şu an için bu değişiklikleri yapmak çok zor gözüküyor. am dediğim gibi durmak yok önce şu kat iptali olmadı chip yapılacak bu yola girdik bakacağız artık bu arada aracımı ankarada denemek isteyen cruzu kullanıcıları aracımı deneye bilirler pazartesiye kadar bu yazılımla kalacak sonra kat iptali veya chip uygulaması yaptırmayı düşünüyorum bakalım hayırlısı
Bul
Alıntı
#8
evet sıra bana geldi galibaSmile

Baki Abi\'min arabasını anahtarı elime tutuşturdukça kullanıyorum
Eskiden hantal ve gitmeyen bir arabaydı benim gözümde. ara hızlanma değerleri tatmin etmiyordu beni. dynoda baki abinin arabası hemen hemen beklediğim rakamlara ulaştı. Daha sonra hadi aradaki farkı anlamak için orijinal 124hp\'yi de alalım teste sokalım dedik. yolda giderken arabayı 1 km bile sayılmayacak bir yerde kullansam bile sanayi içindeki kasislerden geçerken bile vites değiştirmek zorunda kalmadım ve çok hoşuma gitti. tabii ki orijinal 124hp kendisini dyno\'da da gösterdi. çevikliğini test sırasında vites değişikliklerinde bile anlıyorsunuz. baki abi\'min arabasında o ataklığı hissetmiyordum ve stabil bir şekilde hızlanıyordu araç. Lafı da uzatmayayım. Daha sonra yazılım atıldıktan sonra Baki Abi\'min aracını tekrar teste soktuk. Sonucun iyi olmasını beklerken bu sefer beygir gücünde bir düşüş vardı. (nasıl ya?) zamanımızda kısıtlı olduğu için hadi bakalım, gidelim yolda bakarız dedik gene araba bendeydi. 1. vitesten ikinci vitese geçerken düşük devirde araba boğuluyor gibi olurken bu sefer \"hadi nereye gidelim diye hevesli hevesli hızlanıyordu araba. ana yola çıkıp servise dönerken önüme geçen kamyoneti geçmeyip 3. viteste yavaşlamaya başladım ve 30km/h\'ye kadar indim. normalde benim bildiğim o arabanın silkeleneceği ve \"ne bakıyorsun, 2\'ye çeksene vitese çeksene\" diye arabanın beni rahtsız etmesini beklerken çok rahat bir şekilde araba hızlandı.

test yerindeki usta ile de bir kaç bir şey konuştuk ama şu anda net olan bilgiler değil, ufuk beyle de konuşsak onun için bambaşka bir ar-ge yapmak gerekiyor.

Net olarak söyleyebilirim ki; ara hızlanmalarda bir değişim var ama araba yüksek hızlara çıkmak için yüksek devire çıktığınız zaman güç kaybetmeye başlıyor bu da eskisine oranla max. hızı etkileyecek gibi duruyor.

[Resim: 9u3pxc.jpg]
[Resim: ilxibt.jpg]

[Resim: eu3674.jpg]
Bul
Alıntı
#9

Alıntı:
#30978 daos009: sadece emme monufoltu değil gaz kelebeğimizde farklı artı dişliler ve en önemlisi pistonlar farklı bu pistonlar bizden dah geniş onun şu an için bu değişiklikleri yapmak çok zor gözüküyor. am dediğim gibi durmak yok önce şu kat iptali olmadı chip yapılacak bu yola girdik bakacağız artık bu arada aracımı ankarada denemek isteyen cruzu kullanıcıları aracımı deneye bilirler pazartesiye kadar bu yazılımla kalacak sonra kat iptali veya chip uygulaması yaptırmayı düşünüyorum bakalım hayırlısı



pistonlardan ve dişlilerden haberdar değildik yinede yeni yazılımla düşük viteslerde gelişme kaydedilmesi iyi bir aber gibi geldi bana
HER ŞEY VATAN İÇİN!!!![left][/left]

[Resim: 289x6bb.jpg]
Bul
Alıntı
#10
bende her şeyi bugün öğrendim Sad
Bul
Alıntı
#11

Alıntı:
#30978 daos009: sadece emme monufoltu değil gaz kelebeğimizde farklı artı dişliler ve en önemlisi pistonlar farklı bu pistonlar bizden dah geniş onun şu an için bu değişiklikleri yapmak çok zor gözüküyor. am dediğim gibi durmak yok önce şu kat iptali olmadı chip yapılacak bu yola girdik bakacağız artık bu arada aracımı ankarada denemek isteyen cruzu kullanıcıları aracımı deneye bilirler pazartesiye kadar bu yazılımla kalacak sonra kat iptali veya chip uygulaması yaptırmayı düşünüyorum bakalım hayırlısı




bir yandan da sorunun kat iptali değil de katalikten eksoza çıkışın daha büyük bir tahliye deliği ile yapılıp motoru rahatlatmanın da yararını olacağını konuştuk. esas konu motorun neresine el atacağımız. kat iptali mi. eksoz borularının büyütülmesi mi, chip mi?

Söylemeden de geçemeyeceğim; Baki Abi sen deki cesarete hayranım :yes ben daha arabama açık hava filtresi taktıramadım Smile

[Resim: 9u3pxc.jpg]
[Resim: ilxibt.jpg]

[Resim: eu3674.jpg]
Bul
Alıntı
#12
çalışma gerçekten süper olmuş abi inşallah hepimizi sevindirecek çalış***** kaydedebilirsiniz acaba iki yazılımı birleştirmek mümkün olabilirmi ki merak ediyorum yani 4000 devire kadar yeni yazılım onun üzerinde bizim yazılımların karışım değerleri kullanılabilirmi chip oluyor söylediğim galiba
HER ŞEY VATAN İÇİN!!!![left][/left]

[Resim: 289x6bb.jpg]
Bul
Alıntı
#13
onu nası yaparız bilmiyorum chipten hiç anlamıyorum :O_o

[Resim: 9u3pxc.jpg]
[Resim: ilxibt.jpg]

[Resim: eu3674.jpg]
Bul
Alıntı
#14
aynen öyle yeni bir remap yazılıp aracın ecu suna yülkleniyor. bu da zaten chip tuning oluyor ki yakında ufuk beyin yardımı ile bu işe de gireceğim gibi geliyor bana en kötü bir beyin olur elimizde 2000 tl Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
Bul
Alıntı
#15
Ağzını hayra aç!

[Resim: 9u3pxc.jpg]
[Resim: ilxibt.jpg]

[Resim: eu3674.jpg]
Bul
Alıntı
#16
Çok güzel bir çalışma. Emekleriniz için teşekkürler. Hatta tam bir kulüp çalışması olmuş.

Baki, özellikle CC hakkında bir gelişme olup olmayacağını merak ediyorum ben Smile
Bul
Alıntı
#17
c.control hakkında çalışma var kardeşim ancak bunu gm\'in sağlayacağını düşünüyor bayiler onun için bu konuda hali hazırda bir çalışma yok şimdilik ama takipteyim merak etme
Bul
Alıntı
#18
Peki bu çalışmadan çıkaracağımız sonuç nedir?

Bizim araçlara 124hp lik program yükletmeli miyiz yoksa yükletmemeli miyiz?

Peki hp de 10 luk bir düşüş oluyorsa aracın seri olması nasıl oluyor ve bu 10hp lik düşüşün araca ne gibi zararı olacak?
Eğer isteresen \"O\" bir hâyâl değildir.
Bul
Alıntı
#19
işte bunlar denecek çağrı önce 1 depo lpg ile kaç km yapılıyor ikincisi yüksek süratta bu araç kaç km hıza çıkıyor ve tabi bayır yukarı durumu nedir bunları deneyen arkadaşlarla birlikte yazacağız
Bul
Alıntı
#20
Aslında şansımız olsa da ayrıca benzinli motorda denense..
Bul
Alıntı
#21
bakicim bilseydim dün görüşürdük valla..kullanırdım bende aracı..neyse artık hayırlısı olsun sen bu arada chip işine girecen belli oldu artık Big Grin motoru patlatana kadar devam diyorsun Big Grin
CRUZESİ SATILMIŞTIR
Bul
Alıntı
#22
karşılaştırma olsun diye \'fenerlifaruk\' arkadaşımızın dyno verilerini ekliyorum

[Resim: dg2cqo.jpg]
[Resim: 2liv9cw.jpg]
İyilik yap hatırlanmaz,
Kötülük yap unutulmaz,
Sen kimsenin \'YAPAMAZ\' dediğini yap,
Çünkü söylemeselerde akıllarından çıkmaz...[/b]
Bul
Alıntı
#23

Alıntı:
#31021 daos009: işte bunlar denecek çağrı önce 1 depo lpg ile kaç km yapılıyor ikincisi yüksek süratta bu araç kaç km hıza çıkıyor ve tabi bayır yukarı durumu nedir bunları deneyen arkadaşlarla birlikte yazacağız



Bununla ilgili aracı soktuğun makinada bize fikir verebilecek bir veri yok mu?
Eğer isteresen \"O\" bir hâyâl değildir.
Bul
Alıntı
#24
dikkat edilecek 2 husus var 1. si baki hocamın lpg li cruze u benzinliye göre daha düşük devirde maximum torku veriyor 2.si ise 124 lük cruze un maximum torku 3700 dd civarında bu demek oluyor ki baki hocam chip yaptırdığı taktirde lpg de maximum torku 3400-3600 dd aralığında alabicek ve aracını büyük ölçüde rahatlatacak ve yakıt tasarrufuna dahi gidebilecek araç kendini daha rahat toparlayabilecek lpg de olmasına rağmen... baki hocam uygulatsın takipteyim yaza doğru bende uygulatacağım...
İyilik yap hatırlanmaz,
Kötülük yap unutulmaz,
Sen kimsenin \'YAPAMAZ\' dediğini yap,
Çünkü söylemeselerde akıllarından çıkmaz...[/b]
Bul
Alıntı
#25
Öncelikle Baki kardeşimi ve Ankara OpiS\'i cesaretlerinden dolayı kutlarım.
Gerekenler yazılmış ama ben de bir kaç ekleme yapayım. Kafamda bazı konular netleşti ama yeni sorular oluştu. Bunlar:

1. Baki kardeşin bu denemesi ile burada önceden konuştuğumuz ama netleşmeyen bazı konular netleşmiş oldu. Şöyle ki aracın ecusu farklı demişler di ama ecu farklı olsaydı öyle şase yanıltma ile o yazılım atılamazdı. Eski araçlara atılamasın diye akılları sıra eski şaselilere kilit koymuşlar. Hani atılamıyor du bizim araçlara? =)

2. İşin ustası olanlar bu işe kafayı taktı mı bizim araçların da bazı eklemeler ile 124 lük olabileceği muallaktı ama şimdi netleşti. Tamam şuan olmaz, belki ilerde de olmaz ama imkansız değil. Yeter ki istesinler. Belirli ***** çıkarılır ve uygulanabilir. Eminim buna. Çünkü farklı motor değil!

3. GM eski araçlar için CC çalışması yapacağını söylemişti. Belki yapıyorlardır, belki halen başlamamışlardır. Ama eğer GM bunun için bize yazılım hazırlar ise bu sefer chip tuning yapanlar sıkıntıya girecekler. Acaba bekleyip CC yazılımı ve uyarlaması yapıldıktan sonra mı chip tuning işine girsek?

_____________________

Konu ile ilgili şahsi görüşüm ise; bizim araç zaten yüksek devirlerde sıkıntılı değil. Alt devirler de sıkıntımız var. Toyota\'sı olan bir tanıdığım da cruze almak istiyor du ve benim aracı test ettiğinde vites geçişlerini düşük devirlerde yaptığından araç yemedi ve beğenmedi aracı. Muhtemelen toyota gibi kullanmak istedi. O gün çok utanmıştım =) Ben düz yolda 2700 - 3000\'in altında vites değiştirmiyorum. O da tabi düz yolda. Yokuş oldumu 4000 - 4500 gibi ya da daha fazla...

Yukarıdaki dyno değerlerine baktığımızda 124 lük yazılım atıldığında alt devirler iyileşmiş. Bu da otomatikman aracımızın şehir içi yakıt değerlerini oldukça aşağıya çekecektir. Özellikle yokuşu bol olan şehirler için çok etkiler. Biz yokuşta araç bayılmasın diye yüksek devirde kullanıyoruz, bu da direk yakıta yansıyor. Ama bu yeni yazılım ile kesinlikle ciddi bir fark olacak gibi görünüyor. Düşünsenize 2. vites ile 5000 devirde çıktığınız bir yokuşu 3. vites ile 3500 devirde çıktığınızı!

Üst devirlerdeki güç kaybı ise uzun yolda maksimum hızımızı azaltıyor. Araç belki 180 görmeyebilir bile ama kaçımız 200 lerde yolculuk yapıyor? Ben en fazla 150 lerle giderim ortalama ama bir çoğumuz onu bile yapmıyordur. Arada hız denemesi yapıyoruz ama bir senede sadece bir kaç defa. Olaya bu açıdan baktığımızda, Baki kardeşin şu anki değerleri kullanım açısından çok daha mantıklı. Ha tabi diğer uygulamalar yüksek devirdeki güç kaybı da giderilmez değil. Daha çok hava ve daha rahat hava çıkışı ile giderilir o da.

Özetle yeni yazılım şehiriçinde bizim hem cebimizi sevindirecek hem de bayılma sorununu halledecektir. Ama bu işe kalkışmak için önce GM\'nin CC uygulamasının neticesini beklemek lazım. Zira ikinci bir chip tuning uygulaması yaptırmak zorunda kalabiliriz.

Baki kardeşe ve Ankara Opis\'e tekrar teşekkür ederim. Gelişmeleri heyecanla bekliyoruz...
Bul
Alıntı
#26
ben geçenlerde bazı sıkıntılarımdan dolayı servise gittim ve bana yeni yazılım atıldığını söylediler arabamı ağustos başında aldım bu yazılımın akibetini bilen varmı? çünkü yazılım atıldıktan sonra araba daha rahat gidiyor gibi geldi bana
HER ŞEY VATAN İÇİN!!!![left][/left]

[Resim: 289x6bb.jpg]
Bul
Alıntı
#27
peki bakı abi bizde izmirde 124hp lık yazılımı araçlarımıza yuklete bilirmiyiz.
Alıntı
#28
ben 113hp 124hp sorununa kendi çapımda çözüm buldum ve uygulayabilirim
çözüm basit 2010 cruze yi satıp 2011 cruze almak en azından uyarlamaya yapacağım masraf yerine sıfır arabaya binerim
[Resim: 33571u0.jpg] reklamlarda boy gösteren yeni 2.0 dizel cruze hakkında bilgisi olan varmı 163 beygir diyorlar bayilere gelmişmi test sürüşü yapılmışmı ???????
Bul
Alıntı
#29
2. el değeri düşük olacağı için en az 5-7.000 TL alacağınız rakamdan kırmanız gerekir. Ve bu aracıda kırdığınız rakam üzerine para ekleyip alacaksınız. Kısaca, 5.000 - 7.000 TL civarı bir zararınız olur.
[Resim: fuaotw.jpg]
Bitti...
Hayatım değil, ömrüm değil, nefes almam değil biten.
Biten bir sondu.
Şimdi,yeni bir başlangıç başlar,
Biten eskide kalır...
Tecrübelerle bu sefer beyaz yerine yıllanmış bir kırmızı başlar...
Alıntı
#30

Alıntı:
#31066 somalı45: ben 113hp 124hp sorununa kendi çapımda çözüm buldum ve uygulayabilirim
çözüm basit 2010 cruze yi satıp 2011 cruze almak en azından uyarlamaya yapacağım masraf yerine sıfır arabaya binerim



Kaça satabilirsin peki?


Alıntı:
#31054 crescentmoon: ben geçenlerde bazı sıkıntılarımdan dolayı servise gittim ve bana yeni yazılım atıldığını söylediler arabamı ağustos başında aldım bu yazılımın akibetini bilen varmı? çünkü yazılım atıldıktan sonra araba daha rahat gidiyor gibi geldi bana



Geçen senin yazın üzerine servise ***** arabayı ve yeni yazılım olmadığını söylediler. Anlamadım gitti bu işi. Ekrem kardeş sana yükledikleri yazılımın güncelleme tarihi nedir acaba? Başka yeni yazılım yükleten var mı?
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Cruze Otomatik Vites sorunları daos009 352 123,888 12-10-2020, Saat: 14:36
Son Mesaj: yusufk53
  Cruze - Chevrolet Cruze Sahipleri Listesi ve Yeni Kayıtlar gencay35 1,077 206,947 30-09-2020, Saat: 11:31
Son Mesaj: Ahmetgd38
  2013 MODEL CHEVROLET CRUZE 1.6 SPORT PLUS Jesur 1 76 28-09-2020, Saat: 18:18
Son Mesaj: abluka
  Cruze almayin diyen yetkili servis ustasi? muratogretmen25 2 131 22-09-2020, Saat: 22:50
Son Mesaj: yusufk53
  Cruze stop lambası sorunu Arf19 0 76 08-09-2020, Saat: 19:49
Son Mesaj: Arf19

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi