Konuyu Değerlendir
  • 2 Oy - 5 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze - Anlık Güç Kaybı Sorunu Hakkında Bilgiler
#61
arkadaşlar aynı sorun 2009 cruze ls aracımda da var araç kalkışta rampa düz yol bayılıyor... bu parçaların adı nedir? tam anlayamadım ne işe yarar bu filtreleri çıkarsak zararı olurmu neden filtre konulmuş teknik olarak açıklarsanız sevinirim...saygılar ...
Bul
Alıntı
#62
bu sorun benim aracta olmustu,motor hava filtresiyle bujileri degistirdim,bujiler cok kaliteydi markası aklıma gelmiyor,
180 tl vermistim,şimdi çekiş problemim yok hemde lpg de iken bile.
Bul
Alıntı
#63

Alıntı:
#88168 chavez: arkadaşlar aynı sorun 2009 cruze ls aracımda da var araç kalkışta rampa düz yol bayılıyor... bu parçaların adı nedir? tam anlayamadım ne işe yarar bu filtreleri çıkarsak zararı olurmu neden filtre konulmuş teknik olarak açıklarsanız sevinirim...saygılar ...


dostum sen önce pecochip dene faydasını görsün. filitreleri çıkarmanın her hangi bir zararı yok zaten servisde çıkarıyor.
Bul
Alıntı
#64

Alıntı:
#55823 samet baba: Arkadaşlar Cruze 1.6 motorda, bazılarının farkında olup rahatsızlık duyduğu, bazı kullanıcıların yaşadığı halde aracın çekiş bozukluğuna verip kaksadığı, anlık güç kaybı sorunu oluşabiliyor. Bu durumu burada açıklığa kavuşturup kullanıcıları bilgilendirme ihtiyacı hissettim. İlgili orijinal bülten aşağıda

Model : 2008-2011
Vehicle Line / Condition : Astra, Aveo, Cruze, Wave - Engine lack of power with DTCs P0011, P0014, P000A, P000B, P0012, P0015 or engine rattle noise
Do This : Remove the oil filters from the camshaft position actuator solenoid valves
Don\'t Do This : Don\'t replace the camshaft position actuator solenoid valves
Reference Information / Bulletin Number : 10-06-04-016

Anlamı şu: Cruze 1.6 motorda değişken zamanlamalı valf sitemi mevcut. Belli bir devirden sonra eksantrik miline ecu avans veriyor, 2000-2500devir civarı. Bu avansı motorun sağ ve sol yanında kayış tarafında kalan 2 adet selenoid valf valf üzerinden gecen basınçlı motor yağı sağlıyor. Bu valflerin üzerinde filtre kullanılmış, bu filtreler yağdaki kir ile tıkandığında , kalın veya eski yağ ile ve sabahları ozellikle kışın yağ cok soğukken yeterli yağ geçişine izin vermediği için eksantrik mili 2-5 sn. veya daha uzun sure avans alamadığı için motorda anlık güç kaybı ile araç yığılıyor ve zaman zaman devamında motor hırıltısına varan sonuç doğuruyor. Ve bir sure sonunda yukarıda belirtilen arıza kodlarını verebiliyor.
Turkiyede de bu durum servislere bültenle bildirilmiş, birkaç servis dışında servisler bu durumu unutmuş farkında değiller. Yapılacak iş yıldız lokma ile bu valflerin sokulup üzerlerindki filtrelerin kırılmasıdır. Aracında bu tarz ciddi sıkıntı yaşayanlar servisten boyle bi talepte bulunabilirler.
[red]Önemli not:Bu durum gaza basınca aracım tepki vermiyor un çözümü değildir. Aracımızda 2000 devirden sonra aracın birkaç saniyelik yığılması sonucunu doğuran arızanın çözümüdür.

saygılar[/red]




Sacit hocam bu işlemi servisler ölsede yapmaz bizim bayrampaşa civarında sanayide bu işi yapan varmı yada tavsiye edebileceğin bu işi yapmış sanayide usta varsa oraya gideyim..
Bul
Alıntı
#65
Arkadaşlar Bence yığılmaların kasılmaların bütün sebebi GM nin Cruze a ecotec motor kullanırken yetersiz tork ve beygir gücü kullanışıdır.. 1.6 litrelik motor ile 1300-1400 kg arası ağırlıkta bir arabadan 154 Nm tork (124 beygir)elde edilmesi yetersiz..Siz katılıyor musunuz bilmem ama en önemli faktör bu.113 beygirlik arabalrı bilmiyorum tbi.124 beygirde fazla değişen bişey yok izlenimi var genelde.
Bul
Alıntı
#66
Celal bey,

Aracınız 30-40bin km yi aşmışsa bu işlemi yapmanızın faydasını belki görebilirsiniz. Ancak belli devire gelince anlatılan yığılmayı yapıyorsa. Bu işlemi ODAK servisi yapıyor. Bulent bey, veya Yalçını bulursan ilgilenirler. 100tl tutmaz.

Serkan Bey, araca 3 senedir sahibiz ve aracta şikayet edilen güç eksikliği ile alakalı birki kesin saptamamız var. Burada anlatılan km yapmış ve anlatılan çekiş kaybı ve yığılmanın çözümü olarak bu verilmiştir ve bu bir TSB (Fabrika çözümü ) dir. Benim ve birkaç araçta ilgili sorun bu metodla çözülmüştür. Aracın çekişi ile alakalı şikayetlerin sebebi ise euro5 yazılımı ile alakalıdır. Yoksa bu Ecotech motor yeterince güçlüdür. Benim aracım 113 lük, 124 lükte cok kullandım, arada fark YOK. Birkaç kişi olduğunu iddia edebilir onların görüşüdür, isteyen benim aracımı kullanıp kendi 124 lüğü ile kıyaslar.
Bul
Alıntı
#67
Sacit abi , senin eserin pecochip ve wtcc bende de mevcut izmire beklerim benim araci bir dene hangisi iyi gidiyor :-)
2011 cruze ls design edition & HYUNDA i30 CRDİ DİZEL OTOMATİK ELİTE ..
Bul
Alıntı
#68
arkadaşlar mrb daha 200 km de hb at lt plus um var ve biraz acemiyim kusura bakmayın biraz fazla soru sorcam...
bu filtre sökülmesi 2012 lerde de yapılması gerekiyor mu acaba_?
bir de bu filtreler temizlenip geri takılıyor mu takılmıyor mu_?
şimdiden teşekkür ederim..
Bul
Alıntı
#69

[red]Alıntı:
#93326 samet baba: [i]Celal bey,

Aracınız 30-40bin km yi aşmışsa bu işlemi yapmanızın faydasını belki görebilirsiniz. Ancak belli devire gelince anlatılan yığılmayı yapıyorsa. Bu işlemi ODAK servisi yapıyor. Bulent bey, veya Yalçını bulursan ilgilenirler. 100tl tutmaz.

groovy yukarıda samet baba cevaplamış,senin araca yaptırmana gerek yok.
Bul
Alıntı
#70
merhaba benim aracım da ilk kalkış sırasında aşırı güç kaybı var gaza bassanda gücün çok düştüğünü hissedebiliyorum nerdeyse stop edecek etmesin diye arabayı bağırttırarak kaldırıyorsunuz hafif rampa da felan zaten çok bariz belli oluyor..haa sonrasında olmuyor bu sorun ama hiç yaşayan oldumu bu problemi öneriniz ne dir?.
Bul
Alıntı
#71
Anlattiginiz farkli bir durum benim anlattigimdan. Aracinizda LPG varmi ? 113 luk mu, 124luk mu ? Hangi sehirde yasiyordunuz ?
Bul
Alıntı
#72

Alıntı:
#100609 samet baba: Anlattiginiz farkli bir durum benim anlattigimdan. Aracinizda LPG varmi ? 113 luk mu, 124luk mu ? Hangi sehirde yasiyordunuz ?



aracımda lpg var fakat sorun ilk çalıştığında oluyor yani benzindeyken aracım 113 lük sizden pecochip de temin ettim...zaten o zamanlrda yoktu böle bir sorun yeni olmaya başladı ama acayip moralim bozuk Ankarada oturuyorum
Bul
Alıntı
#73
Orhan bey,

Araın yazılımı LPG ile uyumsuz ve ayarları da bozuksa bir sure sonra sorun cıkartabiliyor, bu gayet normal. Son zamanlarda aracla alakalı ozel mesajlarla birkaç şikayet ve yardım talebi geldi (ki bunlar modul kullanıcısı değillerdi!)
Moral bozacak bir durum yok, yapacağınız şey Aracınızı 200-300km LPG siz ve modulsuz kullanın. Ve bu süre zarfında ve sonunda aracın durumunu kontrol edin. Sonra modulu takın aracınızı 50-100km kullanın durumu kontrol edin, LPG yi acın ve aracı 200-300km daha kullanın durumu tekrar kontrol edin. Boylece şikayetinizin neden kaynaklandığını tespit etmiş olursunuz.
Bul
Alıntı
#74
2. yıllık bakımını daha yeni yaptılar halbuki 2 ay kadar oldu olmadı lpg de landi renzonun...sorunu lpg deyken yapmıyor gibi geldi çünkü ilk arabayı çalıştırdığımızda araba benzinde oluyor.bugün akşam kesinleştirim bunu araba gaza geçene kadar hareketsiz beklerim daha sonra gaza geçince kalkış yaparım bakalım yapacak mı aynı sorunu...bir de mübarek servis bana taa 70 km. uzaklıkta gid gel 150 km. ben ilginize çok teşekkür ederimm yarın tekrar yazarım durumu
Bul
Alıntı
#75
Şikayetinizin sebebini bulabilmek için anlık tespit yapmak sonuc vermez. Cunku aracın LTFT ve STFT yakıt ortalamaları hafızası var. Bunları 200-300km LPG siz ve modulsuz yol alarak aracın fabrikasyon değerlerine getirip , tespiti ondan sonra yapmak gerekir.
Bul
Alıntı
#76

Alıntı:
#100882 samet baba: Şikayetinizin sebebini bulabilmek için anlık tespit yapmak sonuc vermez. Cunku aracın LTFT ve STFT yakıt ortalamaları hafızası var. Bunları 200-300km LPG siz ve modulsuz yol alarak aracın fabrikasyon değerlerine getirip , tespiti ondan sonra yapmak gerekir.



Bayramda çok iyi denk geldi tabi öncelikle sizin engin bilgileriniz sayesinde dediklernizi denedim önce modülü söktüm ve arbayı yaklaşık 250 km benzinde kullandım boluya gitmiştim ve ertesi gün hem sabah hem akşam denedim sorunları tekrarlamadı..dönüştede lpg ye aldım yine modülsüz ve sorundan haala eser yokk..biraz daha böyle kullanayım birde modülü takıp tekrar deneyeceğim..
Bul
Alıntı
#77
Merhabalar ,
2010 cruze ls otomatik vites araç aldım. Daha önceden tüp takılıp sökülmüş. Başlarda herhangi bir sıkıntı yoktu ancak son 3-4 gündür motor arıza lambası yanıyor. Arada da araç çekişten düşüyor o anda da tc ve esp lambaları yanıyor. Bulunduğum yerde de yetkili servis yok. Yardımlarınızı bekliyorum.
Bul
Alıntı
#78
benim içinde arabanın en güzel çekişi sabahları oluyor.. arabadan en zevk aldığım zaman sabahları.. gaza en iyi tepkiyi o zaman alıyorum Smile ama bazı arkadaşların da dediği gibi araba canı ne zaman isterse o zaman gidiyor veya arızaları kendi kendine iyileşiyor.. canlı bu araba canlıı...Smile
Bul
Alıntı
#79
öncelikle sacit abiye çok teşekkur ederim....
böyle bi başlık açıp bizleri aydınlattıgı için....
bendeki sorun yeni yeni başladı aracım otomatik 14.250 km de...
zaten 15.000 bakımına gidicem az kaldı neyse 2 vitesden 3 e geçerken sanki gaz kesiyor gibi araç bi yıgılıyo sonra 5..10 saniye sonra kendini toparlıyor ve normale geliyor bu yanımdaki hissedecek derecede oluyor...önce servisde söktürüp temizletmeyi deniyicem yok onlar yapmazsa sanayide söktürüp temizliycem...umarım bu sorunum çözülür....
not : başka viteslerdede oluyor olabilir ama benim dikkatimi en fazla bu vitesde çekti...
[img][Resim: bf91l.jpg][/img]
Bul
Alıntı
#80
Tolga,

Gözlemlemen ve tespitin doğru gibi , opise gidiyorsan Uğur bey denilen işlemin uygulanmasını sağlayacaktır.
Bul
Alıntı
#81
samet baba,
büyük ihtimal opise gidicem fakat gitmeden önce ankaradaki bütün bayilerden tek tek fiyat alıcam hangisi en hesaplı yaparsa ona gidicem...hangisine gidersem gideyim bu olayı mutlaka yaptırıcam ama..
dün bizim sanayide bi ustaya söyledim bunları sök diye onlar ekzoz bilmemnesi biri giriş biri çıkış dedi söktürme sakın gibilerinden konuştu bende hiç üstelemedim anlayamadı galiba....
[img][Resim: bf91l.jpg][/img]
Bul
Alıntı
#82

Alıntı:
#55828 Bysal: Sacit bey merhaba;
Sizinle en son telefon görüşmemizde yönlendirmeniz ile bu konu hakkında servise gideceğimi söylemiştim. Servise gittim aracı test ettikten sonra servisteki usta araçta böyle bir sıkıntı olmadığını ve bu işleme gerek olmadığını belirtti. Sizden duyduklarımla birkaç açıklama yaptım fakat oda nafile valf üstündeki filtreleri kırdıramadım. Uzun konuşma ve tartış***** sonucu en sonunda pes ettim. Zaten geri geri giderken çıkan ses için fren braketlerim değiceketi bunların yanında yine uzun zamandır uğraştığım kaliper pimleri konusunu tekrar açtım ve eğer kaliper pimlerimi değiştirmezseniz aracı teslim almayacağım dedim ve filtrelerimide sanayide kendim kıracağımı belirttim. Sonuç olarak bir iş gününde ancak braketler ve kaliper pimlerini değiştirebildim. Servisler bu valf filtreleri konusunda biraz kaçak oynuyorlar ve bu işleme yanaşmıyorlar.



merbaha sacit bey
cruze ailesine yeni katılanlardanım cruze 2010 ls mt lpg 113lük aracı sizlerin araştırmaları sayesinde tanıyorum.bu sorun bende de oluştu hatta arıza lambasını söndürmeye gittiğimde eksentirik millerin değişmesini söyledi ataköy opel o uygulamayı bugün yaptırıyorum umarım valf temizlemek işe yarar
herkese iyi günler
Bul
Alıntı
#83
Dizel ini alarak Big Grin Kayıp mayıp dinlemez valla.Eger dizel cruzeda da kayıp oldugu halde 0-100 ü 9 sn ise kayıp olmadan kac sn de cıkar tahmin bile edemiyorum.
Bul
Alıntı
#84
arkadaşlar aracım memlkette oldugu için arkadaşımın 2013 1,6 dizel jettasını bir kaç gündür kullanmaktayım öncelikle cruzumla kullandıgım bir yokuş var bu yokuşu curuzumla zorlanmadan çıkarken jettayla devri yükseltmeden 3. vitese geçemiyorum gaz yemiyor fakat düz yolda gaza tepkiyi iyi veriyor yani diyecegim bu yokuş bayılmaları tonajı agır araçlarda mevcut sanırım yokuşta kalkışlardada aynı sıkıntı var illa patinaj çektirecen arabaya yani aracınıza curuzunuza sevgiyle binin birde dizel tüketimi 11,6 idi eger anlık tüketim degilse buda ilginç geldi
Bul
Alıntı
#85
Bugün ben de bu valfleri temizleteyim dedim, hazır lpg bujilerini taktırırken... Usta çıkardı ve tertemiz dedi, yine de balata spreyi sıktık ve benim ki temiz idi, daha önceki kullanıcılarından biri temizletmiş midir bilmiyorum ama zannetmiyorum çünkü 30 bin de değişmesi gereken bujiler değişmemiş idi bugün 37 bin küsur da değiştirmiş olduk. Çok sıkışık trafikten henüz devirleri deneme fırsatım olmadı ancak psikolojik mi bilmiyorum, lpg bujileri ile çok az daha seri ve akıcı gibi geldi...Gerçi benim 2011 AT aracım (25 gün oldu alalı) ile hiç sıkıntım olmadı çok şükür...
Zaten 1.6 atmosferik motorun olabileceği kadar seri, çünkü 4 gün evvel sacit beye yazılım attırmıştım, genel olarak memnunum ve ayrıntılı olarak (biraz daha kullanınca) yazılım konusu olan kendi yerine görüşlerimi yazarım...
Bul
Alıntı
#86
Sacit bey bilgilendirme için çok teşekkürler.
Ben de arkadaşlara başımdan geçeni anlatayım:
Konu açarken yazdığınız mesajda bahsettiğiniz arıza bende oldu.
Motor arıza lambası yandı. Önce LPG kaynaklı diye düşündüm.LPG servisinde lambayı söndürttüm ama 2 gün sonra tekrar yandı. Bu arada motor soğuk havalarda yokuş yukarı 2000 devir civarında gücü kesiyor, bayılıyordu. Soğukta jikle sistemi benzini fazla verip motor boğuluyor mantığıyla gazdan ayağımı çekiyordum. Soğuk motordan kaynaklı hata zannediyordum. Bir gün motor sıcakken çok dik bir rampada cruzu kaldırmakta çok zorlandım. Bu arada motoru ilk çalıştırırken bariz bir şakırtı sesi oluyordu. Motor biraz çalışınca ses biraz azalıyordu. Ya da çok yüksek devirli kullanınca motoru rölantide dinleştirince ses gidiyordu. Ama biraz gaz verip kurcalayınca geri geliyordu.
Neyse LPG servisine tekrar gittim. LPG Ustası arıza kodunun LPG den değil egzantrikle ilgili olduğunu ve cruzlarda bunun görüldüğünü söyledi. Kodu silmeyelim sen direkt servise git dedi. Bu iş pahalıya ***** olur mu dedim. Olabilir dedi. Bazen de şu iki filtreyi değiştiriyorlar sorun çözülebiliyor dedi sizin resimlerini koyduğunuz iki parçayı göstererek.
Servise gittim durumu ustabaşına anlattım. Motoru çalıştır dedi. İlk çalıştırmadaki Şakırtıyı duyunca oooo bunun egzantrik selenoidleri değişmesi gerek dedi. Allah korusun sollama yaparken yığılır. Sıkıntı yaşarsın dedi. Ben de tamam madem değiştirelim dedim. İki tane yuvarlak çark motorun sol üst tarafı sökülüp işçilik dahil 900TL ye geçen aralık ayında değiştirildi. Arabamın garanti süresi 3 yıl dolmamıştı. Ama chevrolet yılık bakım ücreti opelden pahalı olduğu için kendim dışarıda yağ değiştiririm diye son yıllık bakıma *****. Ustaya filtreler de değişmeyecek mi dedim hayır gerek yok dedi. İşlem sonunda ilk çalıştırmada şıkırtı gitmişti. Ustabaşıya bu arıza tekrar olur mu dediğimde yıllık bakıma düzenli bize gelmezsen olur dedi. Yağ eskiyince olur bu çarkları tıkar yine masraf yaparsın dedi. Bu arada hatamı kendi kendime kabul ettim çünkü son yağ değişimi üzerinden 1,5 seneden fazla zaman geçmişti. Aslında yılda 7000km yaptığım için 15000km olsun iki yılda bir yağ değiştiririm diye düşünmüştüm. Sonuçta kullandığım yağ da kaliteliydi mobil1 10-40. Sizin uyarıyı fark edince bahsettiğiniz filtreleri geçen gün söktürdüm. Son Yağ değişimi üzerinden 5000km geçtiği için filtreler temizdi bende. Ama yine de söktürdüm. ZAten söken usta filtrelerin çerçeve plastiği özelliğini kaybetmiş kirden tıkanmasa bu plastik parçalanıp tıkardı iyi oldu söktürdüğün dedi.
Geçen yıl (Aralık 2012)arıza olduğunda ustabaşı valfler yerine bana o filtreleri sökmeyi önerseydi benim 900 yerine 50-60 liram gidecekti servis de güvenimi kazanacaktı. Servis ustabaşı konuyu biliyordu bence çünkü sizin konuyu açma zamanınınz Ekim 2011. Ama servis beni dolandırmayı tercih etti.
Velhasıl sevgili arkadaşlar:
1. Soğuk havalarda ilk kalkıştan sonra düşük devirde gaza yüklendiğinizde araç yığılıyorsa
2. Motor ilk çalıştırmada normalden farklı bir şekilde bariz şakırtı sesi çıkararak çalışıyorsa (arkadaşım bu ses normal mi diye beni uyarmıştı)
3. Çalıştıktan sonra 5-10 saniyede bir şıkırtı sesi çıkarıyorsa (metalin metale vurması tarzı bir ses)
4. Dik yokuşta ilk kalkış çok zorlu oluyorsa araba 1000 motor gibi davranıyorsa
5. Motor arıza lambası yandıysa
İlk düşünceniz filtre olsun valf değil. Ben yandım siz de yanmayın.
İnsigniadan daha pahalı cruze yıllık bakımı yapan servisleri de esefle kınıyorum buradan.
Opel honda peugeot vb tanınmış markaların servisleri belli periyotlarla bakım indirim kampanyası yaparken chevroletin yapmaması da ayrı bir tartışma konusu. Lütfetmişler sadece gözle kontrol kampanyaları varmış ücretsiz. Sadece bakıyor yani. Başka bişey yapmıyor.
Ayrıca Bosch boşuna dememiş müşterinin güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim.
Bul
Alıntı
#87
Bilgilendirme icin tesekkurler Ahmet bey,

Servisler nedense en once dislileri degistirmeyi deniyorlar. Herhangi bir makinayi tamir ederken en once ihtimaller icinde en ucuz parcalar degistirilerek ariza tespitine baslanir, mumkunse ayni iki parca varsa yer degistirilir . Ayrica iki disli ayni anda bozulmayabiliyor. Eksoz dislisi bozuksa cekis dusuyor ve motor resmen hirildiyor. Emme dislisi bozuksa cekisten dusuyor ama hirildamiyor. Bunlarin valfleri de bozuksa ayni semptomlari veriyor. En once valfleri yer degistirip arizanin valflerde olup olmadigini tespit etmek gerekli ama bu dedigimi deneyip tespit edecek kapasitede servis veya usta bulmaniz maalesef mumkun degil. Set olarak komple yenileri ile degistirmek gerekiyor maalesef.
Ahmet dedikleriniz servislerin art niyeti ile alakali degil maalesef kapasitesi ile alakali. Simdiki otomobilleri tamir edebilmek oto tamircileri veya bu islerle ugrasanlarin kapasitelerinin cok uzerinde maalef.

Not. imzanizi begendim , keşke diyorum...
Bul
Alıntı
#88
Merhabalar daha önce aracımın arıza lambası yandığını ve P0011 arıza kodu verdiğini başka bir başlık altında açıklamıştım.
Tabi bundan sonra başladım araştırmaya, 3 farklı ildeki 4 ayrı servis ile telefon ile görüştüm.
- ilk yetkili servis iki eksantrik dişlisini ve iki selenoid valfini değiştirmek lazım dedi,yaklaşık 1350 TL sadece parça fiyatı verdi.
- Daha sonra görüştüğüm iki yetkili servis biraz daha insaflı çıktı sadece selenoid valflerin değişmesinin yeterli olacağını söyledi.
-Son olarak görüştüğüm özel bir servis ise aracı görmelerinin gerektiğini ancak bu şekilde bir şey söyleyebileceklerini belirtti.

geçen hafta forumda dolaşırken yaklaşık 6-7 ay önce okuduğum bu başlık ile tekrar karşılaştım, parça değiştirip masraf etmeden önce filtreleri temizletmeye karar verdim.30 TL karşılığında bir ustaya valfleri söktürüp temizlettim.

Sonuç aracımda ilk çalıştırmada duyduğum ve benim normal sandığım şıkırtı sesi tamamen kesildi, arıza lambası söndü ve artık yanmıyor,yine aracın çekiş probleminden kaynaklı sandığım 2. ve 3. vitesteki kasılmaları ortadan tamamen kalktı.

Eğer bu forum olmasa bu araç kullanıcılar için ızdırap olurdu eminim. Emeği geçen herkese teşekkürler...
Bul
Alıntı
#89
Şahin bey sizi şu açıdan tebrik ediyorum.

Her zaman söylüyorum; bu kulüpte bütün sorunlarınızın çözümü var.

Tek yapmanız gereken forumlarda arama yapıp biraz vakit harcamak. Bazı arkadaşlar sizin gibi doğru olanı yapmayıp her soru için konu açıyor ve bilgi kirliliği içinde kayboluyoruz.
Eğer isteresen \"O\" bir hâyâl değildir.
Bul
Alıntı
#90
Kulübümüz bi tanedir bi:love
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Cruze Otomatik Vites sorunları daos009 353 124,172 17 dakika önce
Son Mesaj: yusufk53
  Cruze - Chevrolet Cruze Sahipleri Listesi ve Yeni Kayıtlar gencay35 1,077 207,917 30-09-2020, Saat: 11:31
Son Mesaj: Ahmetgd38
  2013 MODEL CHEVROLET CRUZE 1.6 SPORT PLUS Jesur 1 97 28-09-2020, Saat: 18:18
Son Mesaj: abluka
  Cruze almayin diyen yetkili servis ustasi? muratogretmen25 2 162 22-09-2020, Saat: 22:50
Son Mesaj: yusufk53
  manuel araçta vites takılması sorunu abluka 0 89 12-09-2020, Saat: 12:04
Son Mesaj: abluka

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi