Konuyu Değerlendir
  • 2 Oy - 5 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze - Anlık Güç Kaybı Sorunu Hakkında Bilgiler
#91
Arkadaşlar

Cruze\'umu ve bu siteyi çok çok çok sevmeme rağmen sanırım aracımı değiştireceğim SadSadSadSad
2011 model wtcc aracımı mitsubishi lancer 1.6 AT 2011 model ile değiştirme niyetindeyim. Siz ne dersiniz ?

Aslan gibi cruze\'um şu sıralar motorunda sanki 5000 tane kedi varmış gibi sürekli bağırıyor. Cidden çok sıkıldım artık Sad

Yağı var suyu var tuzu var. Ama üzüyor beni,, km\'de 55 kuruş yaksa da zevkle kullanıyorum ama sanki ev ahalisinden biri hastaymış gibi üzülüyorum.

Ne yapsam bilemedim cumartesi günü 3 ustaya gidicem. hepsi başka birşey söylüyor. :dontgetit
Bul
Alıntı
#92

Alıntı:
#118554 morethanxtc: Arkadaşlar

Cruze\'umu ve bu siteyi çok çok çok sevmeme rağmen sanırım aracımı değiştireceğim SadSadSadSad
2011 model wtcc aracımı mitsubishi lancer 1.6 AT 2011 model ile değiştirme niyetindeyim. Siz ne dersiniz ?

Aslan gibi cruze\'um şu sıralar motorunda sanki 5000 tane kedi varmış gibi sürekli bağırıyor. Cidden çok sıkıldım artık Sad

Yağı var suyu var tuzu var. Ama üzüyor beni,, km\'de 55 kuruş yaksa da zevkle kullanıyorum ama sanki ev ahalisinden biri hastaymış gibi üzülüyorum.

Ne yapsam bilemedim cumartesi günü 3 ustaya gidicem. hepsi başka birşey söylüyor. :dontgetit





ÇÖZÜM : Yılların tecrübesi Vefa Usta\'mın kesin teşhisi YANLIŞ YAĞ !

5w/30 yağ kullanırsan eksilmesi normaldir dedi 10w/40 yağ koydu. 100 sene daha binersin bu arabaya dedi.
Arabayla gezindi falan hiç bir sorunu yok aslanlar gibi dedi. Smile

Dolayısıyla satmaktan vazgeçtim Smile

Yeni kasa Cruze\'u bekliyorum =)
Bul
Alıntı
#93
kitapçıkta bizim motorlar için \'\'aracınız için en uygun viskozite sınıfı SAE 5W-30\'dur. SAE 10W-30,10W-40 veya 20W-50 gibi diğer viskozite sınıflarına sahip yağları kullanmayın\'\' diye bir ibare var. benim araçta 5 30 fabrika yağı var araç 14 bin km de 13 bini lpg de kullanım gram yağ eksiltme yok. bence fabrika tavsiyesinin dışına çıkmamak gerek.
Bul
Alıntı
#94
Yağın üzerinde yazan rakamlar sıradan insanlar için çok şey ifade etmese de oldukça önemli bilgileri içerirler. Yağın kalınlığı olarak da bilinen şey aslında yağ molekülünün boyutudur. Biraz abartılı bir örnekle anlatmak gerekirse, 10 numara yağın molekülü bir misket büyüklüğündeyden, 50 numara yağın molekülü bir futbol topu büyüklüğündedir. Sürtünen yüzeylerde kaymayı kolaylaştırmaya yönelik üretilen bu ürünler, sürtünme olan yüzeylerin arasında kalırlar.

Fizik kanunudur, arasında sürtünme olan yüzeyler aşınır. Yine biraz abartarak açıklamak gerekirse, ilk başlarda yüzeyler arasındaki boşluğa bir misket sığarken zamanla aşınan yüzeyler arasındaki boşluk artacak ve artık aradaki boşluk bir futbol topu girecek boyuta ulaşacaktır.

Sanırım kafanızda bir ampul yanmaya başladı. Evet, bildiniz. Motor yeni iken daha düşük numaralı yağlar kullanmak doğru iken, motor aşındıkça (yani araç kilometre yaptıkça) daha yüksek numaralı yağlar kullanılması gerekir. Demek ki, bir motor için ömür boyu kullanacağı standart bir yağ yoktur. Üreticilerin kitapçıklarda ilk kullanıma yönelik ortalama bir yağ önermekle yetinmelerinin sebebi de şu zalim kapitalizmin bir gereğidir, o kadar.

Peki, motora ne zaman hangi numara yağ kullanılacağı belli mi? Hem evet, hem hayır. Zor şartlarda çalışan bir motorla, hafif şartlarda çalışan bir motor arasında dağlar kadar fark vardır. Üstelik, motorda kullanılan yağ filtresinin kalitesi çok şeyi belirler. Kullanılan yağın kalitesi de keza çok önemlidir. Zira iki yüzey arasındaki futbol toplarının hepsinin patladığını düşünsenize...

Eee, sonuç? Başından itibaren düzenli olarak kompresörünüzü ölçtürüp motorunuzdaki aşınma hakkında biraz fikir edinebilir ve koyacağınız yağın numarasına karar verebilirsiniz. Ya da sanayilerdeki Jirayir ustaların önerdikleri gibi, her 50.000 Km\'de yağın numarasını artırma yoluna gidebilirsiniz. Maksimum sınır 50\'dir. Bundan sonraki aşama segman atma, bir sonrası rektifiyedir.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#95
İlave yapayım ,
Yağ kataloğunda ve VW araçların kullanım kılavuzunda yaşadığınız bölgenin sıcaklık endeksine göre yağ seçmeniz gerektiği yazar. Yani soğuk iklimde 0-30 kullanmanız tavsiye edilirken sıcak iklimde bu 20-50 ye kadar çıkar. Yani Hatay ,Adana , Mersin ,Antalya da yaşayan biri kışın 10-40 yazın 15-40 kullanmalıdır. İstanbulda yaşayıp sürekli trafikte kullanan biri motor surekli hararet konumunda olacağı için 10-40 kullanabilir , hatta yazın 15-40a kadar çıkabilir.
Ancak doğuda erzurum - ***** vs. gibi soğuk yerlerde yaşayanlar 0-30 kullanmalıdırlar.

Herneyse konu yağ konusu değil , yeni başlık açılıp devam edilmesi faydalı olur.

Kalın yağ kullanımının eksantrik dişlilerinin çalışmasını ve ömrünü uzattığını , 0-30 yağ kullananlarda eksantrik dişlilerinin daha ısa sürelerde bozulduğunu ve değiştirildiğini biliyorum.
Bul
Alıntı
#96
Bu anlık güç kaybı ana konusunda bir sorum olacak

yolda giderken (normal seyir) araba bir anda sarsılıyor önce esp lambası yanıyor sonrasında motor arıza ışıgı yanıyor aracı kenara çekip kapatıp açmadan da düzelmiyor. sorunum bu aslında benim son zamanlarda sık sık yaşıyorum araç tüplü

bu nasıl bir olaydır acaba? mutlak bunu yaşayan arkadaşlar vardır.

ben az önce bizim bir ustayla konuştum getir arabanı bilgisayara baglayalım bi bakalım arıza kaydına dedi.(beyinden kontrol edecek)

Suavi abi ile telefonda paylaşmıştım konuyu pecochip in yerinden oynamış olma ihtimalinden bahsetmişti kontrol ettim sapasaglam ama sorun devam etmekte

Teşekkürler
Chevrolet Kulübü Gereksiz İşler Müdürü
Bul
Alıntı
#97
Muhtemelen ABS sensörü ,
Bul
Alıntı
#98
2009 model 113 bg cruze aldim 43.000 km.. ariza lambasi yandi bilgisayar egsantrik 1 selonoit ve posizyon hatasi dedi...bu siteden sametbaba denen arkadasin dedigini yaptim önce filitreleri söktum.egsantirik milinin posizyonu düzeltildi sente ayari ile...arabada bariz bi düzelme oldu..cekis artti motorda ara ara gelen şıkırdama sesi kesildi...burasi önemli;; sonra zavoli lpg taktirdim bir türlü ayar tutmadi ustam arabada sorun var dedi durdu..hakliymis..yakit degerleri karbondioksit orani 1 in altinda olmasi gerekirken benim arac 5 e 6 ya cikti..zengin karisimi nedeni ile arac ayar tutmadi.. sonra aklima filitreler geldi geri taktik tabiki yigilma gitmeme ***** geri geldi.. ama lpg biraz düzeldi..bu sefer beyin ariza nedeni ile motor zarar görmesin diye yakit degerlerini normalde 3.5 altinda olmasi gerekirken 18 e cikmis..servis yeni yazilim dedi yukledi.. ve lpg sorunsuz calisiyor....sonra selonoit 1 üstteki valfi değistirdim hirilti kesildi cekis iyi ama manisadan izmire gittim yolda iyiydi izmirde bir ara durdum alisveris yaptim sonra arabayi calistirdim baktim yine cekmiyor...yani biraz isininca motor yine benim cruz moralimi bozdu...SAMETBABA ARKADASIMIZ VE BILINCLI ARKADASLARIMIZ..SORUM SU OLACAK..
1. BU SELONOIT VALFLERINDEKI FILITRELER YAKITDEGERLERINI DEGISTIRIRMI?
2.BU VALFLER KARBON ORANINI CIKARIYOR -ARTTIRIYOR MU??
3. MOTORUN SESI KESILDI AMA ARA ARA BILHASSA ISININCA CEKIS DUSUYOR GITMIYOR 2. SENSÖR DE DEGISECEKMI??
4.BU FILITRELER SOKULUNCE DUZELIYOR ARAC EE NEDEN BU MUHENDISLER BU FILITRELERI DEGISTIRME VE YA BAKIM UYARISINDA BULUNMUYORLAR?
5.BU FILITRELERI SOKUP KULLANIRSAK KARBON ORANINI ZENGIN KARISIMINI NASIL DUZELTICEZ??
SAMET BABA VE DIGER BILGILI ARKADASLAR BU KONUYU YANI BU CRUZE ECOTEC SORUNLU MOTORUN SORUNLARINI COZEBILMEMIZ ICIN YARDIMCI OLURSANIZ MEMNUN OLURUM..
Bul
Alıntı
#99
Öncelikle belirteyim ki diğer tüm forumlarda olduğu gibi kulübümüz forumlarında büyük harfle yazmak bağırmak anlamına gelmektedir. Lütfen bu konuya riayet ediniz.

Sorununuzla ilgili kulübümüz forumlarında oldukça fazla başlık bulunmaktadır. Lütfen zahmet edip hepsini okumaya çalışınız. Nokta atışı cevaplara ulaşacağınızdan eminim.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
Buyuk harf konusunda size hak veriyorum ama anlasilir olsun diye yazdim..gelelim konumuza benim yazdiklarimi ya siz anlamadiniz yada ben anlatamadim..yazdiklarimi siz zahmet olmazsa tekrar okuyun.. ben 1 aydir nette okumadik yerli yabanci ecotec motor sonunlarini okudum..sametbaba denen arkadasin sorunumda bana yardimci olursa sevinirim.. size gelince Suavi bey..ben zzaten aracimin sorunlari ile yeterince gerildim kelimelerimizi secerek kullanirsak sorunlarimizi cozme konusunda basarili oluruz aksi takdirde seviye düştümü muhabbetten baska bir ise yaramaz...
Bul
Alıntı
Evet seviye düşmemeli.:|
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
samet babanın konu başlangıcında bahsettiği anlık hız ve devir kaybı sorunu 2010 cruze ls otomatik aracımda mevcut. araç gayet güzel bir şekilde çekişe devam ederken birden bire güçten ve devirden düşüyor. 5-10 dakika ilerledikten sonra düzeliyor ve sonra bir daha böyle tekrar ediyor. bu nedenle hemen samet babanın bahsettiği şekilde selenoid valfin filtrelerini söküp baktım ancak filtreler temiz durumdaydı tıkanmış biryer yoktu. ben filtreleri kırmadım ancak yinede her ihtimale karşı tinerle temizledim. acaba sorun filtrelerde değilse nerede olabilir??
Bul
Alıntı
Aracta lpg varmi ?
Eksantrik mili dislileri olabilir, arac hareket halindeyken diagnostik olarak incelemek lazim motorun calismasini...
Bul
Alıntı
samet baba aracımda brc lpg var bu bahsettiğin diagnostik incelemeyi nasıl yaptırabiliriz? eksantrik mili dişilileri ile ilgili ne gibi bir problem olabilir aracımın triger seti 62.500 de değiştirilmiş şuanda 67.000 km
Bul
Alıntı
Üzgünüm, bunu yapabilecek yada sorunu algılayabilecek kapasitede birini tanımıyorum .
Ancak eksantrik mili dişlileri bozulduğunda araç çekişten düşer , Cruze da 50bin km den sonra karşılaşılabilen bir durum bu. Devirli kullanılan araçlarda bu süre kısalıyor , devirsiz kullanılan araçlarda 100-150bin km ye kadar uzuyor..
Bul
Alıntı
sacit bey merhaba
2 gün önce cruze 1.6 wtcc edition aldım. araç 38 binde ve icradan dogru alındıgı ıcın arac 3 ay gibi bir süre yedieminde yattı.
sorunum şu araç 2.viteste 2 bin devir üstüne doğru çıkarken bir kerkinme yapıyor ve resmen gitmiyor sonra birşey oluyor araca sanki eşşek gidiyor at geliyor. aldığımda arıza lambası yanıyordu egzantirikli falan bir şey demişti usta geçici bir arıza demişti ancak arıza silindikten tam 90 km sonra çat diye yine yandı.
şimdi ben bu filtreleri söküp temizlesem sorunum geçermi ?
araçta lpg yok. bugun yüsa hz. türbesine giderken cinnet geçirtti bana 1.vites 4000 devir diyor araba 2ye alıyorum bildiğin yürümüyor yani.
Bul
Alıntı
Evet bu fıltrelerı söküp balata spreyı ıle temizle ve yer degiştirip yerilerıne tak.
Temizlenince düzelebilir.
Eğer düzelmezse
yag eskı ve senın tarafından degıstırılmedı ıse degıstır ve 10-40 yag koy.
hala duzelmemıs ıse
ya valfler bozuk ,
yada eksantrık dıslısı .
aracın garantısı devam edıyor olsa gerek . Istersen Topkapı Odak a gıt ramazan ustaya goster.
yardımcı olacaktır.
Bul
Alıntı
Sacit abi ben geçen gun 1. Yil bakimina girdim servise özellikle 10 40 yag koymalarini söyledim. Bana 5 30 koyacaklarini yoksa garantiden çikacagini söylediler. Siz neden özellikle 10 40 dediniz. 10 40 kullandigimizda aracin çekisi daha mi artar.
Bul
Alıntı
http://www.kewengineering.co.uk/Auto_oil...lained.htm

sicakligin dusuk oldugu sicak iklim olmayan ve aracin cok ***** kullanilmadigi durumlarda 5-30 0-30 uygundur.
Ancak Istanbul gibi soguk olmayan ve yogun trafik olan sehirlerde 10-40 daha uygundur.

Bunun arastirmasini verdigim linkte ve google da bulabilirsiniz.
Bul
Alıntı
tşk ederim sacit abi. Saygılar...
Bul
Alıntı
filtreleri çıkarma olayı arıza lambası felan yakıyor mu.bir dezavantajı varmı?bende çıkartmayı düşünüyorumda.kendimiz ustaya gitmeden çıkartabilir miyiz.aslında bir videosu olsa hiç fena olmaz ama.chevroletkulubu gerçekten çok faydalı bir site.birçok şeyi buradan öğreniyoruz.emeği geçen herkese teşekkürler.
Alıntı
arkadaşlar bu site sayesinde aracımın sorununu çözdüm.
dünden buyana kafayı yemiştim arac çekmiyor sitede birde egzantirik dişilisi o bu falan derken iyice korku salmıştı içten içe.
bugun sabahın köründe kalktım gittim sanayiye bir egzoztcu açık adama abi şunları sökelim dedim başladık ustayla sökmeye ön taraf kolay söküldü ancak arka taraftakinin yeri biraz sıkıntı. neyse söktük direk filtreleri kırdım attim balata sipreyiylede ön taraftaki siyah filtreyi temizledim. araç zaten herzaman yapmadığı için performans kaybını anında anlayamadım ancak bugun 100 km yakın yol yaptım aracım süper ötesi gidiyordu. ve arıza lambasını bilgisayardan sildirmeme rağmen kendiliğinden silindi.
sefaköyde trafikte bilerek araçla dur kalk dur kalk rampa vs denedim durdum sefaköyden ***** otobandan geldim araçta hiçbir sorunum kalmadı. artık ben 1000 kmde bir o siyah filtreyi söker temizlerim Smile cruzeden neredeyse nefret ediyordum Smile sağolun sacit abi bu sorunu burda dile getirdiğin için...
Bul
Alıntı
aracı safranboluya getireceğim ordada 5-30 tam sentetik mobil 1 yağla değiştireceğim araç 3 ay yattığı için yağda sanırım tortulaşma falan olmuş yaşasın cruze kardeşliği Smile
bu arada arkadaşlar ayrıca 1.6 vectra c2 2007 comfort sahibiyim cruzeda kuma geldi Smile
Bul
Alıntı
Siyah filtre dediğiniz şey hangi filtre acaba.Hava,yağ ? Yada başka...
Bul
Alıntı
söktüğünüzde görürsünüz zaten sensörü çıkartınca turuncu filtreler var onları düz tornavida yardımıyla kırın. hemen ön arafındada siyah bir filtre var orayada balata spreyi sıktım şimdilik sorunum halloldu...
Bul
Alıntı
Mutlaka yapıcam bu işlemi bende..
Bul
Alıntı
Hangi filtre oldugunu öğrenseydik,ilerde böyle bir şey karsımıza gelirse uygulardık.
Bul
Alıntı
Bugun parçayı söktüm her ikisinide ama çok temizlerdi yinede iyice temizledim ve geri taktım.

not: birde parcanın filitre bölümünü kırılması gerekli demişlerdi ama orda cok ızgaralı filitre var direk altına bakan büyük iki parçalı gibi olan flitreyimi kastediyorlar?
Bul
Alıntı
Hangi filtre oldugu gizli.Parcanın ismini söylemek yasak Big Grin Kimse soylemıyor nedense.Yaw hangi filtre bu.Neyi kıracaz Big Grin Kırmadan söksek olmuyomu Smile
Bul
Alıntı
Forumu faZla önemsemiyorlar mi acaba ?
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Cruze Otomatik Vites sorunları daos009 353 124,175 1 saat önce
Son Mesaj: yusufk53
  Cruze - Chevrolet Cruze Sahipleri Listesi ve Yeni Kayıtlar gencay35 1,077 207,918 30-09-2020, Saat: 11:31
Son Mesaj: Ahmetgd38
  2013 MODEL CHEVROLET CRUZE 1.6 SPORT PLUS Jesur 1 97 28-09-2020, Saat: 18:18
Son Mesaj: abluka
  Cruze almayin diyen yetkili servis ustasi? muratogretmen25 2 163 22-09-2020, Saat: 22:50
Son Mesaj: yusufk53
  manuel araçta vites takılması sorunu abluka 0 89 12-09-2020, Saat: 12:04
Son Mesaj: abluka

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi