Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 5/5 - 2 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze - Anlık Güç Kaybı Sorunu Hakkında Bilgiler
#1
Arkadaşlar Cruze 1.6 motorda, bazılarının farkında olup rahatsızlık duyduğu, bazı kullanıcıların yaşadığı halde aracın çekiş bozukluğuna verip kaksadığı, anlık güç kaybı sorunu oluşabiliyor. Bu durumu burada açıklığa kavuşturup kullanıcıları bilgilendirme ihtiyacı hissettim. İlgili orijinal bülten aşağıda

Model : 2008-2011
Vehicle Line / Condition : Astra, Aveo, Cruze, Wave - Engine lack of power with DTCs P0011, P0014, P000A, P000B, P0012, P0015 or engine rattle noise
Do This : Remove the oil filters from the camshaft position actuator solenoid valves
Don\'t Do This : Don\'t replace the camshaft position actuator solenoid valves
Reference Information / Bulletin Number : 10-06-04-016

Anlamı şu: Cruze 1.6 motorda değişken zamanlamalı valf sitemi mevcut. Belli bir devirden sonra eksantrik miline ecu avans veriyor, 2000-2500devir civarı. Bu avansı motorun sağ ve sol yanında kayış tarafında kalan 2 adet selenoid valf valf üzerinden gecen basınçlı motor yağı sağlıyor. Bu valflerin üzerinde filtre kullanılmış, bu filtreler yağdaki kir ile tıkandığında , kalın veya eski yağ ile ve sabahları ozellikle kışın yağ cok soğukken yeterli yağ geçişine izin vermediği için eksantrik mili 2-5 sn. veya daha uzun sure avans alamadığı için motorda anlık güç kaybı ile araç yığılıyor ve zaman zaman devamında motor hırıltısına varan sonuç doğuruyor. Ve bir sure sonunda yukarıda belirtilen arıza kodlarını verebiliyor.
Turkiyede de bu durum servislere bültenle bildirilmiş, birkaç servis dışında servisler bu durumu unutmuş farkında değiller. Yapılacak iş yıldız lokma ile bu valflerin sokulup üzerlerindki filtrelerin kırılmasıdır. Aracında bu tarz ciddi sıkıntı yaşayanlar servisten boyle bi talepte bulunabilirler.
Önemli not:Bu durum gaza basınca aracım tepki vermiyor un çözümü değildir. Aracımızda 2000 devirden sonra aracın birkaç saniyelik yığılması sonucunu doğuran arızanın çözümüdür.

saygılar
ARIZA VE SORUNLARINIZ için lütfen aramayınız özel mesaj atmayınız, tamirci DEĞİLİM, arızalar ile İLGİLENMİYORUM ve Destek vermiyorum.  
https://www.facebook.com/groups/pecochip
https://www.facebook.com/groups/CruzeLPG
Bul
Cevapla
#2
Sacit bey merhaba;
Sizinle en son telefon görüşmemizde yönlendirmeniz ile bu konu hakkında servise gideceğimi söylemiştim. Servise gittim aracı test ettikten sonra servisteki usta araçta böyle bir sıkıntı olmadığını ve bu işleme gerek olmadığını belirtti. Sizden duyduklarımla birkaç açıklama yaptım fakat oda nafile valf üstündeki filtreleri kırdıramadım. Uzun konuşma ve tartış***** sonucu en sonunda pes ettim. Zaten geri geri giderken çıkan ses için fren braketlerim değiceketi bunların yanında yine uzun zamandır uğraştığım kaliper pimleri konusunu tekrar açtım ve eğer kaliper pimlerimi değiştirmezseniz aracı teslim almayacağım dedim ve filtrelerimide sanayide kendim kıracağımı belirttim. Sonuç olarak bir iş gününde ancak braketler ve kaliper pimlerini değiştirebildim. Servisler bu valf filtreleri konusunda biraz kaçak oynuyorlar ve bu işleme yanaşmıyorlar.
2011 Cruze LS PLUS SR(Beyaz) + Landi Renzo LPG + PecoChip
Bul
Cevapla
#3
Durumun farkındayım ve benzer durumu yaşayan arkadaşlardan servislerin konuya ilgisizliğini duyuyorum. Adana da bir arkadaşımız servisin konudan bi haber olmasından dolayı valfleri kendi söküp filtreleri çıkardı ve sorunu çözüldü. Aynı şekilde aracı 400km de olan bir arkadaşımızda benzer sorunla servise bırakmış, LPG takılı olduğu için garanti dışı olduğu iddia edilerek bu parçaların değişmesi gerektiği söylenmiş ve 1500tl istenmiş. Yani merkez ve servisler bahane arayıp fırsatçılık yapıyorlarmış gibi bir izlenim var. Bu konuda reklama gösterilen ilgi kadar kullanıcılar da ilgi alaka ve saygı bekliyorlar.
Eğer servisler ilgilenmiyorlarsa çözüm için LPG li kullanıcılar sanayide iyi bir usta da bu işlemi yaptırsınlar, benzinli ve garantili kullanıcılar da servis bu işelmi yapana kadar servisten ayrılmasınlar...
ARIZA VE SORUNLARINIZ için lütfen aramayınız özel mesaj atmayınız, tamirci DEĞİLİM, arızalar ile İLGİLENMİYORUM ve Destek vermiyorum.  
https://www.facebook.com/groups/pecochip
https://www.facebook.com/groups/CruzeLPG
Bul
Cevapla
#4
arkadaşlar bu kısmın altını çizmek istiyorum
Önemli not:Bu durum gaza basınca aracım tepki vermiyor un çözümü değildir. Aracımızda 2000 devirden sonra aracın birkaç saniyelik yığılması sonucunu doğuran arızanın çözümüdür.



Alıntı:
#55823 samet baba: Arkadaşlar Cruze 1.6 motorda, bazılarının farkında olup rahatsızlık duyduğu, bazı kullanıcıların yaşadığı halde aracın çekiş bozukluğuna verip kaksadığı, anlık güç kaybı sorunu oluşabiliyor. Bu durumu burada açıklığa kavuşturup kullanıcıları bilgilendirme ihtiyacı hissettim. İlgili orijinal bülten aşağıda

Model : 2008-2011
Vehicle Line / Condition : Astra, Aveo, Cruze, Wave - Engine lack of power with DTCs P0011, P0014, P000A, P000B, P0012, P0015 or engine rattle noise
Do This : Remove the oil filters from the camshaft position actuator solenoid valves
Don\'t Do This : Don\'t replace the camshaft position actuator solenoid valves
Reference Information / Bulletin Number : 10-06-04-016

Anlamı şu: Cruze 1.6 motorda değişken zamanlamalı valf sitemi mevcut. Belli bir devirden sonra eksantrik miline ecu avans veriyor, 2000-2500devir civarı. Bu avansı motorun sağ ve sol yanında kayış tarafında kalan 2 adet selenoid valf valf üzerinden gecen basınçlı motor yağı sağlıyor. Bu valflerin üzerinde filtre kullanılmış, bu filtreler yağdaki kir ile tıkandığında , kalın veya eski yağ ile ve sabahları ozellikle kışın yağ cok soğukken yeterli yağ geçişine izin vermediği için eksantrik mili 2-5 sn. veya daha uzun sure avans alamadığı için araç kasıyor gitmiyor motorda anlık güç kaybı yaşanıyor ve motor hırıltısına varan sonuç doğuruyor. Ve bir sure sonunda yukarıda belirtilen arıza kodlarını verebiliyor.
Turkiyede de bu durum servislere bültenle bildirilmiş, birkaç servis dışında servisler bu durumu unutmuş farkında değiller. Yapılacak iş yıldız lokma ile bu valflerin sokulup üzerlerindki filtrelerin kırılmasıdır. Aracında bu tarz ciddi sıkıntı yaşayanlar servisten boyle bi talepte bulunabilirler.
[red]Önemli not:Bu durum gaza basınca aracım tepki vermiyor un çözümü değildir. Aracımızda 2000 devirden sonra aracın anlık olarak kasması one kafa eğmesi gibi oluşan bir durumun çözümüdür.

saygılar[/red]

Bul
Cevapla
#5
samet baba pecochip şu anki fiyatı nedir acaba klüb üyelerine özel bi fiyat varmıdır nedir ve istanbulda buluşup sizden bizzat alabilirmiyiz parçayı yardımcı olursanız sevinirim..
Bul
Cevapla
#6
senin aracında lpg var sanırım, eğer lpg ve benzinden aynı oranda cekiş sorunu yaşıyorsan işine yarar. once bir test et, aynı guzergahı hem LPG hem benzin ile sonra goruselim. Acıkcası LPG li araclara vermeye cekiniyorum , benzinli kullanıcılarda memnuniyet %100 , sorun 0 iken , her lpg montajı ve ayarı farklı ve birbirini tutmadığı için bazen fayda sağlamadığı yonunde dönüş olabiliyor.
ARIZA VE SORUNLARINIZ için lütfen aramayınız özel mesaj atmayınız, tamirci DEĞİLİM, arızalar ile İLGİLENMİYORUM ve Destek vermiyorum.  
https://www.facebook.com/groups/pecochip
https://www.facebook.com/groups/CruzeLPG
Bul
Cevapla
#7
samet baba ben kendi aracımda benzin ve lpg ile aynı çekişi alıyorum hatta bazen lpg de aracın daha iyi gittigi kanaatindeyim belki bana öle geliyor olabilir fakat çekiş sorunu yaşamıyorum bende sorun çıkartıcagını sanmıyorum benim araç şu an 36000 km de alt devirlerde okdar çok sorun yaşamıyorum ama fark edicektir illaki amaç zaten kalkışlardaki hantallığı ortadan kaldırmak daha önce geçen yıl sizde bilirsiniz sprint booster denemiş memnun kalmamıştım gerçi biraz pahalı buldugum için ve takılan parça gaz pedalı üstüne montaj edilip kabloyla yukarı uzatılıp çıt çıt şeklinde geçişler yapılıyodu sevmedim ısınmadım parçaya o yüzden okadar para verip almamıştım ben genede sizin pecochip deneyip almak istiyorum fikrinizi paylaşırmısınız sonuçta siz daha bilgilisiniz bu konuda başımdan geçeni sizle paylaştım yardımcı olursanız sevinirim.
Bul
Cevapla
#8
tarık bey pecochiple ilgili sorularınızı bu başlık adı altında devam etmenizi rica ediyorum konu başlıkları bir birine girmesin
Bul
Cevapla
#9

Alıntı:
#56151 samet baba: senin aracında lpg var sanırım, eğer lpg ve benzinden aynı oranda cekiş sorunu yaşıyorsan işine yarar. once bir test et, aynı guzergahı hem LPG hem benzin ile sonra goruselim. Acıkcası LPG li araclara vermeye cekiniyorum , benzinli kullanıcılarda memnuniyet %100 , sorun 0 iken , her lpg montajı ve ayarı farklı ve birbirini tutmadığı için bazen fayda sağlamadığı yonunde dönüş olabiliyor.


samet baba ben kendi aracımda benzin ve lpg ile aynı çekişi alıyorum hatta bazen lpg de aracın daha iyi gittigi kanaatindeyim belki bana öle geliyor olabilir fakat çekiş sorunu yaşamıyorum bende sorun çıkartıcagını sanmıyorum benim araç şu an 36000 km de alt devirlerde okdar çok sorun yaşamıyorum ama fark edicektir illaki amaç zaten kalkışlardaki hantallığı ortadan kaldırmak daha önce geçen yıl sizde bilirsiniz sprint booster denemiş memnun kalmamıştım gerçi biraz pahalı buldugum için ve takılan parça gaz pedalı üstüne montaj edilip kabloyla yukarı uzatılıp çıt çıt şeklinde geçişler yapılıyodu sevmedim ısınmadım parçaya o yüzden okadar para verip almamıştım ben genede sizin pecochip deneyip almak istiyorum fikrinizi paylaşırmısınız sonuçta siz daha bilgilisiniz bu konuda başımdan geçeni sizle paylaştım yardımcı olursanız sevinirim.
Bul
Cevapla
#10
Merhabalar;

Başka bir forumda cevap aradığım ancak bulamadığım sorunumu samet baba\'nın (sacit bey) yönlendirmesi ile buraya da aynen yazmak istedim. Benim sıkıntıma samet baba\'nın paylaşmış olduğu bülten çok uyuyor.
Samet Baba\'ya tekrar teşekkür ederim.

Bu filtrelerin yerlerini gösteren bir fotoğraf ya da kılavuz olabilirse çok faydalı olabilir diye düşünüyorum.


Birebir Copy - Paste\'dir.
----------------------------------------
Selamlar,

2010 Cruze LS M/T. 15500 km\'de.

Mekan İzmir. Hergün aynı yol, mesafe, rampa, yokuş hiç istinasız. Hep aynı benzinlik ve aynı miktarda benzin. Hem kışın (soğuk hava açısından) hem yazın kullanılıyor. Klima hep kapalı.

Bu kadar standard şartlarda kullanmama rağmen aynı araba bazen üzerinde 1.2L motor varmış gibi küsüyor hiç konuşmuyor, bırak 1nci vitesi 0.5 vites istiyor. 2, 3, 4 aynı. Hep yığılma. Motoru 5000-6000\'a kadar zorluyorum ses var ama hareket yok, gitmiyor.

Aynı araba hatta aynı gün, kendini Camaro zannetmeye başlıyor, kalkışlarda gazın tamamını yere aktarıyor, sırtımı koltuğa yapıştırıyor. Yeşil ışıkta diğer araçların arka aynada kayboluşunu görebiliyorum. Smile Diyorum ki tamam belki benzin kirliydi vs..

Ertesi gün sabah da güzel ama akşam kötü, sonra ertesi sabah kötü bu sefer akşam güzel... Tamamen rastgele.. Anlamadım gitti. Servise göstermeye gidince hep iyi durumda diyorlar.

Çekiş kontrol, ESP hepsini devre dışı bırakıp da denedim, hiç farketmedi. Farları da kapattım. Smile

15000 bakımına gitti, hava filtresini özellikle değiştirttim. Benzin filtresini de istedim ancak Cruze\'da benzin filtresi deponun içinde ve değişmiyor gibi birşey dediler. Ne kadar doğru bilemiyorum.

Yüksek devir kullandım bir süre motor açılsın diye, benzin tüketimi 10.1\'lere çıktı yok aynı, normal kullandım 7.7\'lere kadar düştü yok yine aynı.

Özellikle 4000 devir üzerinde şunu farkettim; biraz uzun kalınca üst devirde, bazen saniyeden daha kısa bir sürede, sanki gazı kesiyor gibi oluyor. Yanımdakilere sordum onlar da hissetti. Bir anlık fren yapıyor gibi.

Sollamaya çıkmaya korkar oldum. Motorun içinde bir hayalet var kesin, ruh hali neyse öyle gidiyor araba... Şeytan çıkartmaya gitmeden ustalara danışayım istedim.. Smile

herkese saygılar...
Bul
Cevapla
#11

Alıntı:
#56312 neomec: Merhabalar;

Başka bir forumda cevap aradığım ancak bulamadığım sorunumu samet baba\'nın (sacit bey) yönlendirmesi ile buraya da aynen yazmak istedim. Benim sıkıntıma samet baba\'nın paylaşmış olduğu bülten çok uyuyor.
Samet Baba\'ya tekrar teşekkür ederim.

Bu filtrelerin yerlerini gösteren bir fotoğraf ya da kılavuz olabilirse çok faydalı olabilir diye düşünüyorum.


Birebir Copy - Paste\'dir.
----------------------------------------
Selamlar,

2010 Cruze LS M/T. 15500 km\'de.

Mekan İzmir. Hergün aynı yol, mesafe, rampa, yokuş hiç istinasız. Hep aynı benzinlik ve aynı miktarda benzin. Hem kışın (soğuk hava açısından) hem yazın kullanılıyor. Klima hep kapalı.

Bu kadar standard şartlarda kullanmama rağmen aynı araba bazen üzerinde 1.2L motor varmış gibi küsüyor hiç konuşmuyor, bırak 1nci vitesi 0.5 vites istiyor. 2, 3, 4 aynı. Hep yığılma. Motoru 5000-6000\'a kadar zorluyorum ses var ama hareket yok, gitmiyor.

Aynı araba hatta aynı gün, kendini Camaro zannetmeye başlıyor, kalkışlarda gazın tamamını yere aktarıyor, sırtımı koltuğa yapıştırıyor. Yeşil ışıkta diğer araçların arka aynada kayboluşunu görebiliyorum. Smile Diyorum ki tamam belki benzin kirliydi vs..

Ertesi gün sabah da güzel ama akşam kötü, sonra ertesi sabah kötü bu sefer akşam güzel... Tamamen rastgele.. Anlamadım gitti. Servise göstermeye gidince hep iyi durumda diyorlar.

Çekiş kontrol, ESP hepsini devre dışı bırakıp da denedim, hiç farketmedi. Farları da kapattım. Smile

15000 bakımına gitti, hava filtresini özellikle değiştirttim. Benzin filtresini de istedim ancak Cruze\'da benzin filtresi deponun içinde ve değişmiyor gibi birşey dediler. Ne kadar doğru bilemiyorum.

Yüksek devir kullandım bir süre motor açılsın diye, benzin tüketimi 10.1\'lere çıktı yok aynı, normal kullandım 7.7\'lere kadar düştü yok yine aynı.

Özellikle 4000 devir üzerinde şunu farkettim; biraz uzun kalınca üst devirde, bazen saniyeden daha kısa bir sürede, sanki gazı kesiyor gibi oluyor. Yanımdakilere sordum onlar da hissetti. Bir anlık fren yapıyor gibi.

Sollamaya çıkmaya korkar oldum. Motorun içinde bir hayalet var kesin, ruh hali neyse öyle gidiyor araba... Şeytan çıkartmaya gitmeden ustalara danışayım istedim.. Smile

herkese saygılar...




Hocam sizin bahsettiğiniz olay lacettidede var kafasına göre davranıyor.2 gün canavar kesiliyor 3.gün boğuk isteksiz bir motor oluyor bende sizin gibi motorunun ruhu olduğunu düşünüyordum Smile ama şöyle birşey keşfettim aracın performanslı olduğu zamanlarda hava biraz soğuk ve havadaki nem az iken canavar kesiliyor.Hava biraz sıcak ve nem fazlalaşınca motor performansı düşüyor diye düşünmüştüm ama kendi kendimimi kandırıyorum diyordum.Ankarada yaşıyorum geçen yaz Bodrum,Aydın,İzmir yaptım ve bu tezim doğrulandı,aracım bodrumda performansı hissedilecek şekilde azaldı,daha sonra son durağım olan İzmirde ise araç resmen bir çöküş içine girdi,İzmirden Ankaraya geldiğimde araç yine toparlandı.Hayla Anlam veremedim ama bu şekilde bir teorim var tutarlı olduğunu gördüm.
[Resim: 2yvjwqw.jpg]
Cevapla
#12
Mehmet Samet Hocam, sıcak hava ve nem konusunda kesinlikle haklısınız. İzmir\'de yaşadığım için yazları hep mağduruz.
Özellikle ılık yağmurlu havalarda sanki motora su kaçmış gibi oluyor. Smile
Ağustos ayında Marmaris yolunda sıcaktan nasıl bayıldığını da hatırlıyorum, klima kapalıyken bile.
Euro5 motorun laneti gibi birşey sanırım. Kutuplarda mı icat ettiler anlamadım ki?

Benim yukarıda bahsettiğim biraz daha farklı aslında. Arabanın normal giderken, sanki kirli benzin denk gelmiş gibi bir anlığına güç kaybetmesi ve hemen toplaması. Aynı şekilde aynı hava koşulunda bazen başka motormuş gibi rol yapması. En son bir Tofaş kuş kardeş ile tabiri caiz ise kapışmak zorunda kalmam son noktayı koydu. Smile Allah\'tan huysuzluğu uzun sürmedi de Cruze\'un şanını yerlere sermedik. (Anlık benzin 39.9\'du ama olsun. Smile )

Servise konuyla ilgili bir yazı yazdım ve Samet Baba\'nın bültenini ekledim. Cevaplarını bekliyorum.

Saygılar.
Bul
Cevapla
#13
Neomec,

Senin motorunun sorunu anlattığım gibi valfler uzerindeki filtreler. Garantiden, bu selenoid valfler üzerindeki bu filtreleri söktürdüğün zaman sorun kalkacak. Forumda Adnan Yılmaz da vardı benzer sorun , işlemden sonra sorun bitti. Gerçi servisi ikna etmen biraz zor olacak ama azimle mermerde delik açman gerekiyor.
Bundan ayrı olarak aracındaki çekiş sorunun cozumu forumda mevcut , biraz oku araştır seçimini yap .
ARIZA VE SORUNLARINIZ için lütfen aramayınız özel mesaj atmayınız, tamirci DEĞİLİM, arızalar ile İLGİLENMİYORUM ve Destek vermiyorum.  
https://www.facebook.com/groups/pecochip
https://www.facebook.com/groups/CruzeLPG
Bul
Cevapla
#14
sacit abi şu filtrelerin nerde olduğunu ve nasıl söküleceğini resimle anlatırmısın
cruze LS
Bul
Cevapla
#15
[Resim: wmazhz.jpg]


Arkadaşlar Resimdeki parçalar yıldız lokma ile sökülebilen birer vida ile tutuyor. bu vidaları söktükten sonra parçaların üzerine bir bez parçası sarın(çizilmemeleri için) ve polis anahtar ile sıkıştırarak ufak hareketlerle dışa doğru çekerek çıkartın. Çıkan parçalarda halka şeklinde plastikten yapılma 2 adet filtre göreceksiniz. ya sarı yada yeşil renk plastik. bu plastik parçaları kırarak çıkartacaksınız. ÖNEMLİ : parçaları kırarken dikkatli olun gövdeyi çizmeyin. Niye olduğunu bilmiyorum ama siz çizmeyin Smile
ORJİNAL KADRAN Smile
Bul
Cevapla
#16
bende de var bu sorun :/
Cevapla
#17

Alıntı:
#55823 samet baba: Arkadaşlar Cruze 1.6 motorda, bazılarının farkında olup rahatsızlık duyduğu, bazı kullanıcıların yaşadığı halde aracın çekiş bozukluğuna verip kaksadığı, anlık güç kaybı sorunu oluşabiliyor. Bu durumu burada açıklığa kavuşturup kullanıcıları bilgilendirme ihtiyacı hissettim. İlgili orijinal bülten aşağıda

Model : 2008-2011
Vehicle Line / Condition : Astra, Aveo, Cruze, Wave - Engine lack of power with DTCs P0011, P0014, P000A, P000B, P0012, P0015 or engine rattle noise
Do This : Remove the oil filters from the camshaft position actuator solenoid valves
Don\'t Do This : Don\'t replace the camshaft position actuator solenoid valves
Reference Information / Bulletin Number : 10-06-04-016

Anlamı şu: Cruze 1.6 motorda değişken zamanlamalı valf sitemi mevcut. Belli bir devirden sonra eksantrik miline ecu avans veriyor, 2000-2500devir civarı. Bu avansı motorun sağ ve sol yanında kayış tarafında kalan 2 adet selenoid valf valf üzerinden gecen basınçlı motor yağı sağlıyor. Bu valflerin üzerinde filtre kullanılmış, bu filtreler yağdaki kir ile tıkandığında , kalın veya eski yağ ile ve sabahları ozellikle kışın yağ cok soğukken yeterli yağ geçişine izin vermediği için eksantrik mili 2-5 sn. veya daha uzun sure avans alamadığı için motorda anlık güç kaybı ile araç yığılıyor ve zaman zaman devamında motor hırıltısına varan sonuç doğuruyor. Ve bir sure sonunda yukarıda belirtilen arıza kodlarını verebiliyor.
Turkiyede de bu durum servislere bültenle bildirilmiş, birkaç servis dışında servisler bu durumu unutmuş farkında değiller. Yapılacak iş yıldız lokma ile bu valflerin sokulup üzerlerindki filtrelerin kırılmasıdır. Aracında bu tarz ciddi sıkıntı yaşayanlar servisten boyle bi talepte bulunabilirler.
[red]Önemli not:Bu durum gaza basınca aracım tepki vermiyor un çözümü değildir. Aracımızda 2000 devirden sonra aracın birkaç saniyelik yığılması sonucunu doğuran arızanın çözümüdür.

saygılar[/red]

Bul
Cevapla
#18
Şükürler olsun.Bu sabit konuyu dikkatlice okudum. Bende aynı sorun yoktu ama benzer sorun vardı. Araba kalkışlarda çok ağırdı. Kırmızı ışıkta en önde olmaktan hoşlanmıyordum. Yeşil yanınca aracım ağır kalkıyordu. Özellikle klima açık olduğu zaman ve özellikle 2 vitesde aracım çok ağır hızlanıyordu. 2500 devire getirmek için debreyajabasıp gaz veriyordum sonra hızlandırıyordum. doğal olarak hem yakıt için hemde arac için pek hoş olmayan bir durum yaşanıyordu. Benim aracımda seyir halindeyken yığılma olmuyordu.sadece kalkışlarda ve vites geçişlerinde araç devrine zor geçiyordu. Hızlanmak zaman alıyordu düşük devirde. Bu yazıyı okuduktan sonra Osmaniye sanayisinde Murat Zorlu diye samimi olduğum bir usta var(Zorlu Otomotiv). Yanına gittim durumu belirttim. İlk önce 2010 model ve 28.000 de olan bir araç için bu işlemin gerekl olmadığını filtrenn temiz olacağını söyledi. Ve daha sonra parçayı çıkarttık. Gördüğümüz manzara karşısında şaşırdık. Fltrnin üstü tamamen kapalı. filtre özelliği kalmamış. komple kapalı. hemen fitreyi çıkarttık. Temizlemespreyiyle iyie temizledk. Veeee Deneme sürüşüne geçtim. aRTIK ARAÇ canavar olmuştu. koltuğa yapışıyorum resmen. klima bile açık değil gibi. Bu işleme 10 üzerinden 20 veriyorum. KESİNLİKLE TAVSİYE EDİYORUM.
Bul
Cevapla
#19
Şükürler olsun.Bu sabit konuyu dikkatlice okudum. Bende aynı sorun yoktu ama benzer sorun vardı. Araba kalkışlarda çok ağırdı. Kırmızı ışıkta en önde olmaktan hoşlanmıyordum. Yeşil yanınca aracım ağır kalkıyordu. Özellikle klima açık olduğu zaman ve özellikle 2 vitesde aracım çok ağır hızlanıyordu. 2500 devire getirmek için debreyajabasıp gaz veriyordum sonra hızlandırıyordum. doğal olarak hem yakıt için hemde arac için pek hoş olmayan bir durum yaşanıyordu. Benim aracımda seyir halindeyken yığılma olmuyordu.sadece kalkışlarda ve vites geçişlerinde araç devrine zor geçiyordu. Hızlanmak zaman alıyordu düşük devirde. Bu yazıyı okuduktan sonra Osmaniye sanayisinde Murat Zorlu diye samimi olduğum bir usta var(Zorlu Otomotiv). Yanına gittim durumu belirttim. İlk önce 2010 model ve 28.000 de olan bir araç için bu işlemin gerekl olmadığını filtrenn temiz olacağını söyledi. Ve daha sonra parçayı çıkarttık. Gördüğümüz manzara karşısında şaşırdık. Fltrnin üstü tamamen kapalı. filtre özelliği kalmamış. komple kapalı. hemen fitreyi çıkarttık. Temizlemespreyiyle iyie temizledk. Veeee Deneme sürüşüne geçtim. aRTIK ARAÇ canavar olmuştu. koltuğa yapışıyorum resmen. klima bile açık değil gibi. Bu işleme 10 üzerinden 20 veriyorum. KESİNLİKLE TAVSİYE EDİYORUM.
Bul
Cevapla
#20
arkadaslar su sokulen parcalarin daha ayrintili resmini yukleyebilirmisiniz ...
Bul
Cevapla
#21
[Resim: imag1130.jpg]

Resimden goruldugu gibi , altta uc siyah kısımda giriş, yanlara bakan iki adet çıkış var. Bu filtreler zamanla doluyor veya bekleyen yağ sertleşip tıkıyor. Fabrikanın belirttiği yanlardaki filtrelerin sokulmesi. Bunun sayesinde arac biraz daha atikleşiyor. Yada balata spreyi ile temizlemek gerekiyor. 50000km de veya buyuk bakımda bunların sokulup kontrolun fayda var sanırım arkadaşın yaşadığı tecrubeye istinaden.

[Resim: imag1135.jpg]
ARIZA VE SORUNLARINIZ için lütfen aramayınız özel mesaj atmayınız, tamirci DEĞİLİM, arızalar ile İLGİLENMİYORUM ve Destek vermiyorum.  
https://www.facebook.com/groups/pecochip
https://www.facebook.com/groups/CruzeLPG
Bul
Cevapla
#22
pekı bu parcaları soktukten sonra hangı kısımları kırıcaz veya cıkartıcazkı bıdaha tıkanmasın yada nasıl temıslıycez..
Bul
Cevapla
#23
bunu yapanların yakıt tüketiminde bi artma oldumu acaba ?
Bul
Cevapla
#24
Merak yada endişe edenler Kursad hocanın yaptığı gibi sokup balata spreyi ile temizlemeleri yeterli olacaktır.

Hayır Birkan yakıt tuketimi artmaz eğer tıkalı ise, aksine duzelir düşer...
ARIZA VE SORUNLARINIZ için lütfen aramayınız özel mesaj atmayınız, tamirci DEĞİLİM, arızalar ile İLGİLENMİYORUM ve Destek vermiyorum.  
https://www.facebook.com/groups/pecochip
https://www.facebook.com/groups/CruzeLPG
Bul
Cevapla
#25
çok güzel çalışma samet baba
Bul
Cevapla
#26
Smile
Bul
Cevapla
#27
Arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce 2011 model 124 beygir chevrolet cruze hatchback aldım ,araba gerçekten çok yavaş topluyordu,özellikle rampalarda 1. vitese düşüyordum,servise gittim ve sebebini sordum,bana motoru açacaksın dediler,ibre 160 da takılı kalacak ama ayağını gazdan çekme dediler,vur vurabildiğin kadar dediler,bende ertesi gün 2. vites 100,3.vites 145 yaptım daha sonra ibre 160 da takılı kaldı ben rampa aşağı basmaya devam ettim ve ondan sonra araba aynen wınnnn deyip kendini aştı ve 4.vites,190,5.vites 220 yapıp ibreyi sonuna dayadım,şimdi sorarsanız araba baya bi farketti,rampalarda yığılma kalmadı,ayağımı gazdan çekip tekrardan gaza bastığımda beni koltuğa yapıştırıyo,şimdi çok memnunum aracımdan umarım yazdıklarımın sizlerede bi yararı olur,saygılarımla...
Bul
Cevapla
#28
Bende o parçayı sökenler kervanına katıldım Smile Tanıdık bir tamirciyle sizlerin gösterdiği fotoğraflardanda yararlanarak parçaları söküp balata sipreyiyle iyice içten dıştan temizleyip geri aynen taktık parçaları yerine psikolojikmi bilmiyorum ama bana araba baya rahatladı gibi geldi kırmaya gerek yok filtreleri bence temizlesekte oluyor.Bayılma sorunu yaşıyanlara tavsiye ederim.
Cevapla
#29
arkadaşlar neden balata spreyi benzinle felan temizlesek olmazmı illa balata spreyimi olacak burdaki amaç temizlemek değilmi?
Bul
Cevapla
#30
balata spreyinin yağ çözme özelliğinden dolayı sanırım yağı parçalıyıp yok ediyor yoksa başka yol biliyosanız yağı yok eden hepsi mübahtır Smile
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Cruze Teyp Açılma sorunu elyas 28 7,858 Dün, Saat: 08:25
Son Yorum: hdundar
  kalorifer sorunu skyrock 2 418 18-11-2019, Saat: 22:51
Son Yorum: skyrock
  Cruze anlık yokuşta gaz yememesi.! cevatgoksoy 0 39 11-11-2019, Saat: 11:46
Son Yorum: cevatgoksoy
  Cruze Motor Suyuna Karışan Yağ ethembozkurt 118 29,800 10-11-2019, Saat: 20:41
Son Yorum: cumbaba
  Cruze - Elektrikli Katlanır Dış Dikiz Aynaları daos009 695 183,041 02-11-2019, Saat: 13:03
Son Yorum: aliizzet86

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi