Konuyu Değerlendir
  • 1 Oy - 1 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze Otomatik Vites sorunları
#31
arkaşalar cruze otomatik viteslerin tamamında 6. vitesten 5. vitese düşme vardır. Aksini söyleyen sadece kendini kandırmış olur. Söyleyende zaten 130 km hızı geçmemiştir veya uzun yola çıkmamıştır. Yolun durumuna göre yolda hafif eğim varsa araç devrini bulmak için 5. vitese düşebiliyor. Hatta bazen de 5. viteste takılı kalabiliyor. ama bu durum sadece geçici olarak. 2-3 dk içinde de düzeliyor. tabi sürüşe göre ve yolun durumuna göre normale gelmesi uzayabiliyor. Ama kesinlikle 10 dk geçmiyor. Bence bu olayda bir hata değildir. Düşünülerek yapılmıştır. Araç 5. ileri olsa böyle bir durum söz konusu zaten olmayacaktır. Ama 6 Vites olmasındaki amaç yakıt tasarrufu sağlamak içindir. Zaten Ben otomatik Şanzıman ustasıyla görüşmemde de ustanın bana söylediği ilk söz araç kaç vites. 6 ileri veya 7 ileri viteslerde böyle bir durum söz konusu olabilir. normaldir dedi. İçiniz Rahat olsun Saygılar...

Birde arkadaşlar Manuel Cruzeler 5. Viteste 120 km hızda de bağırıyor ama otomatik cruzeler 6 ileri olduğu için kesinlikle manuel viteslere göere aynı hızda daha sessiz motora sahip. Cruzem 5 vites olup 120 km hızda bağıracağına 6 ileri olsun bırak arada 5. viteste takılı kalsın SmileSmile
Bul
Alıntı
#32
Mehmet Bey,

açıklama için teşekkür ettim ben de bu şekilde düşünmekteyim ulaştığım sonuçlara bakarak. bu eşkilde düşünen ya da bu şekilde sonuç alan arkadaşlara denk gelmiş olmak içimi rahatlatıyor ve cruzeuma biraz daha sarılmama sebep oluyor. hata bu sorunu görmeyenn arkadaşların ya uzun mesafeli yolculuğa çıkmadığını ya da hiç vitesini kontrol etmediğini falan düşünmeye başlamıştım...

bu arada bir iki şey dhaa sölemek istiyorum;

- manuel vites kullanmadım hiç ama manuel vites araçların 120-130km hızda kaç devirde olduğunu merak ettim senin açıklamandan sonra. manuel araçlı arkadaşlardan rica edebilir miyiz bu arada 5. vitesteki hızını Smile çünkü 5. viteste 4000 devirdeyse ki4000 de bağırmaya başlıyor cruz 200km hızı redlinın üzerine çıkacaktır sanki bilemedim.

- diğer bir konu ise bir kaç dakika içinde ya da 10 dakikaya kadar falan eski haline geldiğini belirtmişsin ya ben en çok 120-130km yol katettim uzun mesafe olarak sürekli otobanda ve 120-130 km hızda. bunun yarısında bu drumla kaşılaşıyorum diğer yarısında da tekrar 6. vitese geçmiyor. taki bir yere vardım bi 10-15 dk bekledim o zaman 6. vitesi kullanmaya başlıyorum. sen de bu şekilde mi demek istedin.

bu arada yine de saçma geldi bana ilg defa otomatik vites kullanıyorum ve araç ekonomik ve düşük devirlerde kullanılsın diye eklenen son vitesi uzun yolda iptal et ve ekonomi gitsin motor bangır bangır bağırsın 120 ile giderken bilemedim saçma...

teşekkür ettim...
Bul
Alıntı
#33
Abdullah kardeş benim aracım yeni cruze makyajlı kasası.. Aynı durum benim başıma da kaç kere geldi. genelde de uzun yolda ( kısa süreli moladan sonra , dik yokuşlarda ve aşırı hız yaptığımda....) Ama araç düz yola geldiğinde aracın hızını biraz düşürdüm ve gaza bir anda değil yavaş yavaş bastım. Böyle bir durumla karşılaştığında gaza yüklenmek yerine aracı 2-3 dk sakin sürünce veya kısa mola vermek yerine 20-25 dk mola verince vites normale dönüyor. mesela geçen hafta ankara dan samsuna gelirken benzinlikte 1-2 dk durdum ve kola aldım. yola çıktığımda baktım araç 6. vitese geçmiyor bağırıyor. hemen hızımı düşürdüm ve sakin kullandım 2-3 dk içinde vites normale döndü.
Bul
Alıntı
#34
teşekkür ettim yeterince aydınlatıcı oldu yakında uzun yola çıkacağım nerden baksan 3000-3500km yol yaparım sanırım söylediklerine dikkat edicem aynı zamanda benim de aklımda birşeyler canlanmıştı benzer. içim rahatladı baya. bu arada yetkili servis ile görüştünüz mü konu ile ilgili onu da merak ettim hepsi aynı şeyi mi söylüyor.
Bul
Alıntı
#35
Arkadaşalar birde araçta Kickdown denen olay var yani kılavuzda açıklaması aynen şu şekilde :Daha çabuk hızlanma için gaz pedalına tüm yol boyunca basın ve pedalı basılı tutun. Motor devir sayısına bağlı olarak şanzıman daha düşük bir vitese geçebilir.

işte biz uzun yolda hız yaptığımızda ve kısa süreli mola verdiğimizde motor devir sayısına bağlı olarak araç en son devir sayısını baz alabilir ve kısa süreliğine 5. viteste takılabilir. Bence gayet normal.

Samsun Reis opel-chevrolet servisi ile görüştüm. Aracı makineye bağladılar ve hiç bir hata çıkmadı. Daha önceden de bir kaç kişi geldiğini söylediler ama onlarda da bir şey çıkmadığını söylediler. Otomatik vitesleri agresif kullanmamayı önerdiler...
Bul
Alıntı
#36

Alıntı:
#115859 eypiyu: Mehmet Bey,

açıklama için teşekkür ettim ben de bu şekilde düşünmekteyim ulaştığım sonuçlara bakarak. bu eşkilde düşünen ya da bu şekilde sonuç alan arkadaşlara denk gelmiş olmak içimi rahatlatıyor ve cruzeuma biraz daha sarılmama sebep oluyor. hata bu sorunu görmeyenn arkadaşların ya uzun mesafeli yolculuğa çıkmadığını ya da hiç vitesini kontrol etmediğini falan düşünmeye başlamıştım...

bu arada bir iki şey dhaa sölemek istiyorum;

- manuel vites kullanmadım hiç ama manuel vites araçların 120-130km hızda kaç devirde olduğunu merak ettim senin açıklamandan sonra. manuel araçlı arkadaşlardan rica edebilir miyiz bu arada 5. vitesteki hızını Smile çünkü 5. viteste 4000 devirdeyse ki4000 de bağırmaya başlıyor cruz 200km hızı redlinın üzerine çıkacaktır sanki bilemedim.

- diğer bir konu ise bir kaç dakika içinde ya da 10 dakikaya kadar falan eski haline geldiğini belirtmişsin ya ben en çok 120-130km yol katettim uzun mesafe olarak sürekli otobanda ve 120-130 km hızda. bunun yarısında bu drumla kaşılaşıyorum diğer yarısında da tekrar 6. vitese geçmiyor. taki bir yere vardım bi 10-15 dk bekledim o zaman 6. vitesi kullanmaya başlıyorum. sen de bu şekilde mi demek istedin.

bu arada yine de saçma geldi bana ilg defa otomatik vites kullanıyorum ve araç ekonomik ve düşük devirlerde kullanılsın diye eklenen son vitesi uzun yolda iptal et ve ekonomi gitsin motor bangır bangır bağırsın 120 ile giderken bilemedim saçma...

teşekkür ettim...


Aracım manuel 5.viteste 120 km hız ile giderken 3bin devirin biraz üzerinde oluyor.4bin devirle uzaktan yakından alakası yok Smile 120 ile giderken bağırma olayına falanda rastlamadım(yokuşlara gelmediği sürece)
Bul
Alıntı
#37
Diyelim 6. Viteste saatte 120km/h hızda giderken 150km/h hıza çıkmak istediniz ve gaza yuklendiniz. Burada aracin vites küçültmesi normal. 150ye ulaştınız diyelim, ayağınızı gazdan birden bire çekerseniz aracın ilk yapmasi gereken şey artık hızlanmayı istemediğinizi algılayarak o hız ve devirde en ekonomik olan vitesi seçmek, yani vites buyutmektir. Daha sonra gaz vermezseniz hız azaldıkça vites kücülur. Bunu yapmıyorsa bence gm\'a cevap verilmeli.

Bu olayı test etmenin kesin yoludur. Normal kullanımda 150ye ulaşınca ayağınızı gazdan hafifçe çekersiniz ve rampa cikmiyorsaniz daha fazla da hizlanmiyorsaniz aracın yine vites buyutmesi gerekmektedir.
Bul
Alıntı
#38
Bana gelen araclari test ederken fark ettigim ;
Hafif egimde sabit hizda 50-80 km , gaza hafif bastiginizda motor tam yuke geciyor ancak arac ayni vites ve 3000rpm de takiliyor , ne hizlanabiliyor ne vites kucultuyor. Vites kucultmesi icin gaza tam basmak gerekli (kick down) o zamanda 2 vites birden kucultuyor ve 5000 rpm vuruyor,ama suratlenme vasatta kaliyor.
En son , bir 2013 aracta yazilim sonrasi gordugum degisiklik 3000rpm de arac hizlaniyor yada az daha basarsaniz 1 vites kucultup 3500rpm e cikip daha rahat hizlaniyordu , ancak kisa sureli bir testti.
Otomatik vites kullanicisi arkadaslar tespitim dogru mu , yaniliyormuyum ?
Bul
Alıntı
#39

Alıntı:
#115891 Arthengel: Diyelim 6. Viteste saatte 120km/h hızda giderken 150km/h hıza çıkmak istediniz ve gaza yuklendiniz. Burada aracin vites küçültmesi normal. 150ye ulaştınız diyelim, ayağınızı gazdan birden bire çekerseniz aracın ilk yapmasi gereken şey artık hızlanmayı istemediğinizi algılayarak o hız ve devirde en ekonomik olan vitesi seçmek, yani vites buyutmektir. Daha sonra gaz vermezseniz hız azaldıkça vites kücülur. Bunu yapmıyorsa bence gm\'a cevap verilmeli.

Bu olayı test etmenin kesin yoludur. Normal kullanımda 150ye ulaşınca ayağınızı gazdan hafifçe çekersiniz ve rampa cikmiyorsaniz daha fazla da hizlanmiyorsaniz aracın yine vites buyutmesi gerekmektedir.



murat bey örneğinizde normal şartlarda bahsettiğiniz şekilde oluyor bu zaten bir power train çalışma prensibidir. ga pedalına bastığınızda ivmelenme isteğinizi hesaplayan ecu bu eivmelenme için (F=ma) gerekli kuvveti yaratacak torku bulamazsa bir alt vitese hatta iki alt vitese dahi düşer ki yokuş aşağı yokuş yukarı mantık aynıdır ki bazen yokuş yukarı çıkarsınız aracın ağırlığından dolayı negatif F kuvvetini yenmek için dahi tork istersiniz bunu da aynı mantıkla vites düşürerek sağlarsınız bir de yokuş yukarı çıkıyorsanız araç istediğiniz ivmeye göre daha düşük viteslere bile düşü bilir ki max155Nm bir araç kullanıyoruz ki alt devirlerde daha da düşük doğal olarak

bu 5. vitese düşme yaşadığım zamanlarda ise yani 50-60 km boyunca 120-130km/h hızda gittikten sonra; yokuş aşağı inerken dahi ayağımı gazdan çekiyorum ve araç 6ya girmiyor ki bu şekilde dahi anlattığımda servise normal olduğunu söylediler...

bu arada gm müşteri ilişkilerine hala ulaşamadım...
Bul
Alıntı
#40
Abdullah Bey, uzun yıllar otomatik araç kullanmış bir sürücü olarak bunun kesinlikle normal olmadığını söyleyebilirim, mutlaka bir yanıt alana kadar itiraz edin derim. Baki Bey\'in ilk mesajında yer alan gm yanıtı sadece vites düşürmeden bahsediyor, yani gm sorunu tam anlayamamış sanki.
Bul
Alıntı
#41
arkadaşlar geçtiğimiz hafta aracım ile eskişehir-ankara arası yolculuk yaptım ve başıma gelen; 120km hızda aracı otomatikten çıkartıp manuele aldım ve 6. vitese çıkaramadım. tekrar auto tekrar manuel yapınca bu sefer 6. vitese yükseltebildim. gördüğünüz gibi sorun güç, devir, ivmelenmek, torkla ilgisi yok tamamen yazılımsal bir program hatası. gm diyorki \'tork\' aynı devir ve hızda nasıl oldu da 2.sefer denediğimde 6. vitese geçti???
Bul
Alıntı
#42
Yukarıda yazmışım her şeyi...8)
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#43
Arkadaslar simdi Ankara iskitler opis yetkili servisteyim. Normal rutin bakima geldim ve gelmisken tekrar 6.Vitese gecmeme olayinida bildirdim. Usta yanima geldi ve verdigi cevap aynen şu: Bu araclarda uzun süre 130 km hizi geçtiginizde şanzıman kendini ***** aliyor. Normal bir durum dedi. Yani SORUNDA YOK ÇÖZÜMDE YOK
Bul
Alıntı
#44

Alıntı:
#116291 mehmet55: : Bu araclarda uzun süre 130 km hizi geçtiginizde şanzıman kendini ***** aliyor. Normal bir durum dedi.



Servisler böyle abuk subuk laflar edip kendilerini komik duruma düşürmeseler keşke bari.

Mazallah 6 viteste çok uzun süre giderse şanzıman hamile kalır, o yüzden korunması lazım.
Bul
Alıntı
#45

Alıntı:
#116292 Arthengel:
[red]Alıntı:
#116291 mehmet55: : Bu araclarda uzun süre 130 km hizi geçtiginizde şanzıman kendini ***** aliyor. Normal bir durum dedi.



Servisler böyle abuk subuk laflar edip kendilerini komik duruma düşürmeseler keşke bari.

Mazallah 6 viteste çok uzun süre giderse şanzıman hamile kalır, o yüzden korunması lazım.
[/red]


Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin

haftaya izmit hatay yolculuk yapcam sanırım benim başıma gelir, ne yani şimdi bi çocuğumuz mu olucak... Big GrinBig GrinBig Grin

umarım bir sorun olmaz ama benim korkum 6dan sonra beşte de fazla duramayacağı ***** bu sefer de 5i ***** almaya çalışmasın... Big GrinBig GrinBig Grin
Bul
Alıntı
#46
6. vitesten 5 e düşürme ile alakalı varsayımımı anlatayım.
Araç o devirde yeterli torku üretemediği için 5e düşürüyor , 150-160 ile gidiyor olduğunuzu varsayarsak devir daha yüksek olacağı için tork daha yükseleceğinden 5e düşüreceğini sanmıyorum diyeceğim ancak kaç dakika süreyle 150-160 ile gidilebilinirki?
Bul
Alıntı
#47
Arkadaslar bana servisin söylediği bu. Birde ben artik 6. Vitese geçmeme olduğu zaman ayağimi gazdan çekiyorum arac en fazla 2 dk içinde normale biniyorr. En güzeli bu konuyu unutmak. Formlari okudugumuzda daha baska araclarda ne şanziman arizalari var. Bizimkiler onun yaninda ariza sayilmaz. Sadece devede kulak...
Bul
Alıntı
#48

Alıntı:
#116297 samet baba: 6. vitesten 5 e düşürme ile alakalı varsayımımı anlatayım.
Araç o devirde yeterli torku üretemediği için 5e düşürüyor , 150-160 ile gidiyor olduğunuzu varsayarsak devir daha yüksek olacağı için tork daha yükseleceğinden 5e düşüreceğini sanmıyorum diyeceğim ancak kaç dakika süreyle 150-160 ile gidilebilinirki?



sacit abi sana katılıyorum benim teorim de bu yönde ancak türkiyedeki yol şartları ve eğimler engebeli arazi o hızda da yeterli gidecek torku üretemeyecek ve hız bile düşecektir ki gaza basmaya devam edince zaten araba o hızlarda dahi vitesw düşürmeye çalışaca eğer vites devir oranı izin vermeyecekse de hızı düşürecektir. denemişliğim var yani her halukarda 6. vites torku yeteli değil... bu arada dizel kullanan arkadaşlar bizimle paylaşabilir mi aynı sorunu yaşıyorlar mı...

çıkardığım sonuç şu oldu artık bunu bir hata olarak görmüyorum ama başarısız bir şanzıman üretimi olarak görüyorum... hatta cruzedaki performans sorunlarını şanzıman ile ilgili olduğunu düşünmeye başladım. yanlış anlaşılmasın aracı kötülüyor değilim ama yazılım ne olursa olsun sonuçta motorun performansına göre iyi ayarlanmamış bir şanzıman başarısızlıktır. ama yatırım ***** düşürmek arge gibi amortismanları düşürmek için üzerinde çok çalışılmamış bir şanzıman ile yola çıkılmış olabilir ki bu da fiyatın diğerlerinden farkının bir ispatı/sebebi olabilir ki bunu kabullenip almışzdır hepimiz. bu forumda en çok duyduğum okuduğum cümledir. \"bu paraya alabileceğim en iyi araba\" en yakın rakibi için en az 10000i gözden çıkarın. ki corollanın lansmanını yeni yaptığı tek değişikliği hondanın verdiği kendinin vvt-i dediği hepimizin tanıdık olduğu v-tec teknolojisi ve bir iki eklenti, makyaj olan son otomobilinin orta paket fiyatının 63000 tl olduğunu düşünürseniz... ben keyfini çıkarıyorum sacit abi sağolsun biraz da olsa aldığımız faydayı arttıracak eklentileri ile üzerinde çalıyor en azından deneyin. bilemiyorum çok büyük sorun yoksa motoruşanzımanı arabayı çöpe atmicak bi o kadar masraf yapmayacaksak mutlu olmaya bakalım değil mi...

saygılar.
Bul
Alıntı
#49
Arkadaşlar bendede aynı sorunlar var dı garanti kapsamında şanzuman beyni degişti ve sorun ortadan kalktı . Sağolsunlar lpg falan hicbir sorun cikarmadilar. Bu durum kesinlikle halledilebilir bir konu.
Bul
Alıntı
#50
Arkadaşlar bendede aynı sorunlar var dı garanti kapsamında şanzuman beyni degişti ve sorun ortadan kalktı . Sağolsunlar lpg falan hicbir sorun cikarmadilar. Bu durum kesinlikle halledilebilir bir konu.
Bul
Alıntı
#51
refik bey hangi serviste yaptırdınız mümkünse paylaşabilir misiniz ben örnek göstermek adına sizin bilginizi vermek istiyorum atta mmümkünse pm plaka bilgisini de gönderebilr misiniz? teşekkür ederim şimdiden bu arada haftaya çarşamba günü servise gideceğim. o zamana kadar paylaşırsanız çok memnun olurum.
Bul
Alıntı
#52
Evet, bu yeni başlık süper oldu Baki. Forumda aratanlar çok kolay bulacaklar artık.Smile
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#53
rica ederim abi
Bul
Alıntı
#54
arkadaşlar bu sitede yeniyim bende 2011 otomatik lt at modeli vAR hiç kimsede lt at duymadım eksileri yada artıları nedir diğer modellerden bilen varmı yoksa farkında olmadan tutulmayan bi seridenmi aldım
Bul
Alıntı
#55
bir farkı yok lt aracın orta paketi ve en çok satan modelini almışsınız merak etmeyin.
Bul
Alıntı
#56
Aynı durum cumartesi gecesi bende de oldu..
Renault megane 3 dci sahibi arkadaşımı Tem otoyolunda takip ederken o birden hızlandı. Ben de otomatik cruze\'umla ona yetişmek için gazı kökledim araba bağırdıkça bağırdıııııı. o kadar çok bağırdı ki eşim \"dur ya patlicak araba\" dedi Smile devir 6500 devir oldu 7000 devire yaklaştığında bıraktım. ama hız göstergesi 120 km\'yi hiç geçmedi sonra Tiptroniğe alıp 6. vitese geçirdim hız 140-160 ı rahatça gördüm. Anlamadım niye öyle bi şey yaptığını.

Servise gidilecek kadar büyük bir sorun mu sizce ?
Bul
Alıntı
#57
Ayrıca yardım edebilirseniz sevinirim. Otomatik vites aracım var. Vites geçişlerim düşük devirdeyken DAN DUN diye oluyor. sanki alt komşu sopayla tavana vuruyor gibi..veya arabayı zıplatıyor. Şanzumanım da bir sorun olabilir mi , fikriniz var mı ?
Bul
Alıntı
#58
http://www.chevroletkulubu.org/forums.ph...ast#bottom

sayın s.u. sizi vites geçişlerindeki vuruntu için ilgili knuya yönlendirebilirim. valf kiti veya şanzıman beyninden olma olasılığı var. bi arkadaş beyin değiştiğinde sonuç aldığını yazmıştı. ben ise valf kiti değişimi yaptırdım sonuç yine pozitif. vites geçişlerindeki vuuntu sizi sevise yönlendiriyor bilginize...

not: araca kick-down yaparsanız araç aradığınız ivmeyi bir alt vitesteki tork ile sağlayacaktır hatta belki iki alt vites ki muhtemelen 80-90km/h hızla giderken kick-down yaptıysanız 6500-7000d/d leri gördüyseniz kesin olmamakla beraber 4. viteste dahi olabilirisniz. o anda manuele takıp bi bakmakta fayda var. saygılarımla...
Bul
Alıntı
#59

Alıntı:
#118275 morethanxtc: Ayrıca yardım edebilirseniz sevinirim. Otomatik vites aracım var. Vites geçişlerim düşük devirdeyken DAN DUN diye oluyor. sanki alt komşu sopayla tavana vuruyor gibi..veya arabayı zıplatıyor. Şanzumanım da bir sorun olabilir mi , fikriniz var mı ?



Acilen servise gidiniz ve şanzıman yağınızı değiştirtiniz.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#60

Alıntı:
#118278 PATAKLAYAN:
Acilen servise gidiniz ve şanzıman yağınızı değiştirtiniz.



suavi beyin tvsiyelerini kulak arkası yapmamak lazım. yağ önemli konu. dikkate almanızı öneririm bu arada benim olayımda valf kiti ile beraber yağ değişimi de olmuştu belki de sadece yağda sorun vardır valf kiti bedavadan değişti bilemiyorum... bilginize...
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Cruze - Chevrolet Cruze Sahipleri Listesi ve Yeni Kayıtlar gencay35 1,077 207,917 30-09-2020, Saat: 11:31
Son Mesaj: Ahmetgd38
  2013 MODEL CHEVROLET CRUZE 1.6 SPORT PLUS Jesur 1 97 28-09-2020, Saat: 18:18
Son Mesaj: abluka
  Cruze almayin diyen yetkili servis ustasi? muratogretmen25 2 162 22-09-2020, Saat: 22:50
Son Mesaj: yusufk53
  manuel araçta vites takılması sorunu abluka 0 89 12-09-2020, Saat: 12:04
Son Mesaj: abluka
  Cruze stop lambası sorunu Arf19 0 86 08-09-2020, Saat: 19:49
Son Mesaj: Arf19

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi