Konuyu Değerlendir
  • 1 Oy - 1 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze Otomatik Vites sorunları
#61
Ben şanzıman beynini değiştirdim. Gene vites geçişlerinde hafif vuruntu var ama hep yapmıyor arada sırada.
Bul
Alıntı
#62
ıyı gunler benım de at aracımda vıtes gecıslerınde bi silkelenme oluyo hafif. bende yagı degıstırmelımıyım ? bıde arac lpglı garantıden degısır mı ?
Bul
Alıntı
#63
YARDIMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞLAR.



Alıntı:
#118295 eypiyu:
[red]Alıntı:
#118278 PATAKLAYAN:
Acilen servise gidiniz ve şanzıman yağınızı değiştirtiniz.



suavi beyin tvsiyelerini kulak arkası yapmamak lazım. yağ önemli konu. dikkate almanızı öneririm bu arada benim olayımda valf kiti ile beraber yağ değişimi de olmuştu belki de sadece yağda sorun vardır valf kiti bedavadan değişti bilemiyorum... bilginize...
[/red]


Hocam bilginiz varsa yağ ve valf kiti fiyatlarını öğrenebilir miyim, geçmiş tarihte ise tarihi de yazarsanız sevinirim.


Alıntı:
#118304 DeKU: Ben şanzıman beynini değiştirdim. Gene vites geçişlerinde hafif vuruntu var ama hep yapmıyor arada sırada.



Hocam, şanzıman beynini kaça değiştirirler bilgin var mı acaba
Bul
Alıntı
#64
ankarada bana beyin değişmesi gerektiği sölenmişti 4000tl beyin fiyatıymış bi de yarım günlük işçiliği varmış, garanti için mırın kırın ettilerdi ama zannımca her türlü karşılar kullanıcı hatası olmadıktan sonra, garanti karşılamıyorsa dışarda baktırmakta fayda var; izmitte valf kiti değişecek dendi lpg olmasına rağmen direk garantiden hallederiz dendi, bu sebepten valf kitinin fiyatını sormadım açıkçası.
Bul
Alıntı
#65

Alıntı:
#118308 eypiyu: ankarada bana beyin değişmesi gerektiği sölenmişti 4000tl beyin fiyatıymış bi de yarım günlük işçiliği varmış, garanti için mırın kırın ettilerdi ama zannımca her türlü karşılar kullanıcı hatası olmadıktan sonra, garanti karşılamıyorsa dışarda baktırmakta fayda var; izmitte valf kiti değişecek dendi lpg olmasına rağmen direk garantiden hallederiz dendi, bu sebepten valf kitinin fiyatını sormadım açıkçası.



aracımın garantisi yok. Sad suavi bey\'in önerisinden yola çıkarak ilk etapta şanzıman yağını değiştirmekle yetineceğim sanırım Sad
Bul
Alıntı
#66
Valla şu otomatik araçlarda şu sorun çok kötü

DGS şanzımanı da arıza yapınca 15.000 masraf çıkarıyorlar
Eğer isteresen \"O\" bir hâyâl değildir.
Bul
Alıntı
#67

Alıntı:
#118304 DeKU: Ben şanzıman beynini değiştirdim. Gene vites geçişlerinde hafif vuruntu var ama hep yapmıyor arada sırada.



Valf de değişti mi Kubi?
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#68

Alıntı:
#118321 PATAKLAYAN:
[red]Alıntı:
#118304 DeKU: Ben şanzıman beynini değiştirdim. Gene vites geçişlerinde hafif vuruntu var ama hep yapmıyor arada sırada.



Valf de değişti mi Kubi?
[/red]


Suavi abi şamzıman beyniyle beraber değişiyormuş.

Araçda lpg yoksa ve garanti süresinde içindeyse mutlaka değiştiriyorlar. Hatta komple şanzımanı değiştiriyorlar.
Bul
Alıntı
#69
Sağ ol Kubi Smile
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#70

Alıntı:
#118374 PATAKLAYAN: Sağ ol Kubi Smile



Rica ederim abi ne demek Smile
Bul
Alıntı
#71
-Ekledim-


Bu olay bir kaç kez başıma geldi. Tam ne olduğunu bilmediğim için ayrı konu açtım. 2011 Otomatik vites cruze..

Amacım sadece ani hızlanmak.Ortalama 100-120 km hızla giderken biraz gaza abanınca devir 5.000 e çıkıyor bu devirde 10-15 saniye aynı sabit hızda kalıyorum. Hızım artmıyor ama motor bağırdıkça bağırıyor ve devir gittikçe yükseliyor. Bu hafif rampada Haliç köprüsünden Halıcıoğlu\'nda oldu.

Bir defasında da dümdüz yolda, Anadolu Yakası\'ndan 2.köprü yolunda 120 Km hızla 7.000 deviri gördüm! Ama hızım 120 km\'de saplandı kaldı. Müzik son ses açıktı motoru duyamıyordum. Allah\'tan yanımdaki arkadaş motoru duydu da \"patlayacak la araba\" demesiyle farkettim. Gazı bırakıp deviri düşürüp tekrar gaz verince yine 6.000 devire çıktı ama hız yine 120 yi geçmedi. -- Araçta 140-160 km hızı gördüm zaten fazla yüksek hıza çıkmam --

kick down desem 7.000 devir e gelecek kadar kick down olur mu acaba olsa da hız hiç ama hiç yükselmedi.


Fikrinizi paylaşmanızı rica ederim.
Bul
Alıntı
#72
Otomatik şanzımanlı araçların çoğunda ve Cruze da oluyor enteresan sorunlar . Sebebi Valf grubundaki valflerden birinin arızalanması ama maalesef servis bu işe girmeyip sanayiye yönlendiriyor. Aracın 2011 model garanti devam ediyorsa servise git valf grubunu değiştirsinler. piyasada bu işi 3bin tl civarına yapıyorlar. Ama valf grubunu yurt dışından almaya kalktığın zaman fiyatı 1500tl yi geçmiyor...

Sinan oncelikle şanzıman yağını değiştirmeyi dene 400tl ye *****. Benzer sorunu gerivites te yaşayan bir arkadaşım var , o yağını değiştirdi , sorun geçmedi , devir yukseliyor ama arac yavaş hareket ediyor.

otomatik şanzıman ve parçaları ile alakalı resimleri yakın zamanda paylaşacağım..
Bul
Alıntı
#73

Alıntı:
#121294 samet baba: Otomatik şanzımanlı araçların çoğunda ve Cruze da oluyor enteresan sorunlar . Sebebi Valf grubundaki valflerden birinin arızalanması ama maalesef servis bu işe girmeyip sanayiye yönlendiriyor. Aracın 2011 model garanti devam ediyorsa servise git valf grubunu değiştirsinler. piyasada bu işi 3bin tl civarına yapıyorlar. Ama valf grubunu yurt dışından almaya kalktığın zaman fiyatı 1500tl yi geçmiyor...

Sinan oncelikle şanzıman yağını değiştirmeyi dene 400tl ye *****. Benzer sorunu gerivites te yaşayan bir arkadaşım var , o yağını değiştirdi , sorun geçmedi , devir yukseliyor ama arac yavaş hareket ediyor.

otomatik şanzıman ve parçaları ile alakalı resimleri yakın zamanda paylaşacağım..



tamamdır abi. 40.000km\'de 45.000 bakımına giricem. erken olacak ama olsun.
Bana önerebileceğin bir şanzıman yağı ve modeli var mı abi
Bul
Alıntı
#74
Sinan garanti 3 yıl dı , aracının garantisi devam ediyorsa zaman kaybetmeden Topkapı ODAK\'a git , Ramazan Usta\'yı bul adımı soyle durumu anlat , sanırım valf grubu bozulunca boyle yapıyormuş diye izah et aracın garantiden yapılsın...
Bul
Alıntı
#75
abi bence önce yağ değişsin derim ben. diğer başlıktada yazdıydım
Bul
Alıntı
#76
devirin yukselip aracın yurumediğinden bahsetmiş , aracın kacıncı viteste olduğunu yazmamış , bunu iyi tespit etmek lazım.
Ve dediğin gibi önce yağ değişmeli ...
Bul
Alıntı
#77

Alıntı:
#121300 samet baba: Sinan garanti 3 yıl dı , aracının garantisi devam ediyorsa zaman kaybetmeden Topkapı ODAK\'a git , Ramazan Usta\'yı bul adımı soyle durumu anlat , sanırım valf grubu bozulunca boyle yapıyormuş diye izah et aracın garantiden yapılsın...



abi maalesef garantim bitti :/

o durumda tiptroniğe aldığımda ekranda 5 yazdığını görmüştüm. Düşük viteste değil sanırım.

Yağ değiştirmem gerekirse marka ve model yazar mısın abi. internetten bulurum umarım
Bul
Alıntı
#78
bana klasik 5. vites vakısı gigi geliyor hala Big Grin
Bul
Alıntı
#79
Cruzelarda ve tum yeni nesil otomatik araçlarda valf kiti arızası olarak gorunuyor bu tarz arızalar. Yani devir bulunduğunuz viteste olması gerekenden anormal daha yukarılara cıkıyor ve arac yurumuyorsa valf kiti arızası. Ama şanzımancılar bunu otomatik şanzıman arızası diye nitelendirip 3 bin ila 8 bin lira arası rakamlar telaffuz ediyorlar. normalde 1500tl yi gecmeyecek bir ***** olan arıza bu tur valf arızaları. Ama adamlar yakalamışken öpmeden bırakmıyorlar , hele adamın dükkan kirası , ev taksidi veya cocugunun okul taksidi geldiyse , çareniz yok o ödemeyi sizden söke söke alacak Smile

Tabi en ucuz cozumden başlamak en ekonomiği , yağ değişimi...
Bul
Alıntı
#80

Alıntı:
#121306 daos009: bana klasik 5. vites vakısı gigi geliyor hala Big Grin


Uzun yolda 3000 devir üzerinde uzun süre gittikten sonra, arabayı bir süre stop edip tekrar çalıştırdığınızda vites geçişleri 5000 devir üstünde oluyor 5. vitese kadar bu şekilde geçiyor ama 6. vitese kesinlikle geçmiyor manuel\'e de alsanız geçmiyor. yaklaşık 10 dakika kadar gittikten sonra 6. vitese geçiyor. Bu sorun yazılımsal gibi duruyor sürekli 3000 devir üstünde gidince beyin vites geçiş devirlerini yüksek algılıyor ve bir süre yeni verileri alıp değerlendirene kadar bu şekilde gidiyor bu benim tespitim tabi kesin böyledir diyemem. Ama arkadaşın sorunu bu değil gibi.
Bul
Alıntı
#81

Alıntı:
#121309 samet baba: Cruzelarda ve tum yeni nesil otomatik araçlarda valf kiti arızası olarak gorunuyor bu tarz arızalar. Yani devir bulunduğunuz viteste olması gerekenden anormal daha yukarılara cıkıyor ve arac yurumuyorsa valf kiti arızası. Ama şanzımancılar bunu otomatik şanzıman arızası diye nitelendirip 3 bin ila 8 bin lira arası rakamlar telaffuz ediyorlar. normalde 1500tl yi gecmeyecek bir ***** olan arıza bu tur valf arızaları. Ama adamlar yakalamışken öpmeden bırakmıyorlar , hele adamın dükkan kirası , ev taksidi veya cocugunun okul taksidi geldiyse , çareniz yok o ödemeyi sizden söke söke alacak Smile

Tabi en ucuz cozumden başlamak en ekonomiği , yağ değişimi...





Sagol abi o zaman 1 2 ay sonra bakima girince koşuyolu\'ndaki vefa ustama izah edeyim.bana bi oto vitesci bulur umarim kendi yapamazsa..
Şanziman yaği onerini bekliyorum abi..
Bul
Alıntı
#82

Alıntı:
#121310 murpo:
[red]Alıntı:
#121306 daos009: bana klasik 5. vites vakısı gigi geliyor hala Big Grin


Uzun yolda 3000 devir üzerinde uzun süre gittikten sonra, arabayı bir süre stop edip tekrar çalıştırdığınızda vites geçişleri 5000 devir üstünde oluyor 5. vitese kadar bu şekilde geçiyor ama 6. vitese kesinlikle geçmiyor manuel\'e de alsanız geçmiyor. yaklaşık 10 dakika kadar gittikten sonra 6. vitese geçiyor. Bu sorun yazılımsal gibi duruyor sürekli 3000 devir üstünde gidince beyin vites geçiş devirlerini yüksek algılıyor ve bir süre yeni verileri alıp değerlendirene kadar bu şekilde gidiyor bu benim tespitim tabi kesin böyledir diyemem. Ama arkadaşın sorunu bu değil gibi.
[/red]



Hocam tiptronige alinca 6 vitese cikti araba ve rahatladi.ama kendi.niye cikmdi anlamadim cidden. Sekil yapicam derken madara oluyoruz valla Smile ses var goruntu yok
Bul
Alıntı
#83

Alıntı:
#121314 morethanxtc:
[red]Alıntı:
#121310 murpo:
[red]Alıntı:
#121306 daos009: [i]bana klasik 5. vites vakısı gigi geliyor hala Big Grin


Uzun yolda 3000 devir üzerinde uzun süre gittikten sonra, arabayı bir süre stop edip tekrar çalıştırdığınızda vites geçişleri 5000 devir üstünde oluyor 5. vitese kadar bu şekilde geçiyor ama 6. vitese kesinlikle geçmiyor manuel\'e de alsanız geçmiyor. yaklaşık 10 dakika kadar gittikten sonra 6. vitese geçiyor. Bu sorun yazılımsal gibi duruyor sürekli 3000 devir üstünde gidince beyin vites geçiş devirlerini yüksek algılıyor ve bir süre yeni verileri alıp değerlendirene kadar bu şekilde gidiyor bu benim tespitim tabi kesin böyledir diyemem. Ama arkadaşın sorunu bu değil gibi.
[/red]



Hocam tiptronige alinca 6 vitese cikti araba ve rahatladi.ama kendi.niye cikmdi anlamadim cidden. Sekil yapicam derken madara oluyoruz valla Smile ses var goruntu yok[/i][/red]

Baki bey 5. vites vakası dediği için açıklama yaptım sizin durumunuz arızalı bir parça gibi görünüyor. Allah yardım etsin inşallah fazla para harcamadan halledersiniz. sacit abinin dediklerini uygulayın.
Bul
Alıntı
#84
tiriptonikte 6 görüyorsa evet kronik 5. vites sendromu olamaz onda hiç bir türlü 6. vitesi görmüyor murat beyin dediği gibi. bir yağ değişsinde ondan sonra durumu görülecek anlaşılan.
Bul
Alıntı
#85

Alıntı:
#121319 daos009: tiriptonikte 6 görüyorsa evet kronik 5. vites sendromu olamaz onda hiç bir türlü 6. vitesi görmüyor murat beyin dediği gibi. bir yağ değişsinde ondan sonra durumu görülecek anlaşılan.



Sagol abi degerli yorumlarin icin. Biraz moralim duzeldi. Smile sacit hocadan da yag marka model bilgisi gelince tam super olacak Smile
Bul
Alıntı
#86

Alıntı:
#121319 daos009: tiriptonikte 6 görüyorsa evet kronik 5. vites sendromu olamaz onda hiç bir türlü 6. vitesi görmüyor murat beyin dediği gibi. bir yağ değişsinde ondan sonra durumu görülecek anlaşılan.


6. vitese geçmese de hız 120 de kalmıyor. basarsan 200\'e kadar çıkıyor. bu durumdan da farklı bir arıza olduğunu anlayabiliriz.
Bul
Alıntı
#87

Alıntı:
#121321 murpo:
[red]Alıntı:
#121319 daos009: tiriptonikte 6 görüyorsa evet kronik 5. vites sendromu olamaz onda hiç bir türlü 6. vitesi görmüyor murat beyin dediği gibi. bir yağ değişsinde ondan sonra durumu görülecek anlaşılan.


6. vitese geçmese de hız 120 de kalmıyor. basarsan 200\'e kadar çıkıyor. bu durumdan da farklı bir arıza olduğunu anlayabiliriz.
[/red]



Hocam sagol yorumlarin icin.ben de 6.vitese tiptronikle cikinca hiz yukselmisti.ama 5.vitesteyken 120 de saplanip kalmisti.
Bul
Alıntı
#88
Aslında şimdi aklıma geldi manuel\'de vites geçtiğine göre acaba şanzıman yazılımını yeniden yükletmek işe yarayabilir mi? pek anlamam ama mantık kurmaya çalışıyorum sonuçta vitese geçebiliyorsa sorun arızalı parça olmayabilir. Bu vites işinden benim de ağzım yandığı için stresinizi anlayabiliyorum
Bul
Alıntı
#89

Alıntı:
#121323 murpo: Aslında şimdi aklıma geldi manuel\'de vites geçtiğine göre acaba şanzıman yazılımını yeniden yükletmek işe yarayabilir mi? pek anlamam ama mantık kurmaya çalışıyorum sonuçta vitese geçebiliyorsa sorun arızalı parça olmayabilir. Bu vites işinden benim de ağzım yandığı için stresinizi anlayabiliyorum



Araba sonucta bi esya, cep tel gbi satarim gider ama hastasiyim iste Smile cok can skiyor. Yag degistiricem ilk etapta.ya da yazilimla vites gecisi devir araligini dusurmek belki isimi gorur..
Bul
Alıntı
#90
Cruze araçlarda kullanılan GM-ACDelco kore üretimi Hydramatic 6T30 ve 6T40 otomatik şanzıman:

Type: six-speed front-wheel-drive, electronically controlled, automatic overdrive transaxle with electronically controlled torque converter clutch.
Engine Range: 1.4L / 1.6L / 1.8L
Max Engine Torque: 129 lb-ft (175 Nm (gas)) / 147 lb-ft (200 Nm (diesel))
Weight: 157.6 lbs (71.5 kg)
Assembly Site: GM Korea
Applications: Chevrolet Cruze and Sonic
[Resim: 74uu.jpg]

Aşağıdakiler de teknik dökümanlar ve içerikte 6viteste max.devir girişi 4364rpm size aracın yüksek hızda neden 6dan 5 düştüğünü anlatmakta. Şanzımanın 6.viteste müsaade ettiği - sınırladığı üst sınırda yazılım vıtesi 5e düşürüyor.
Tavsiye edilen yağ listeden görüleceği üzere DEXRON VI

[Resim: lu3u.jpg]

[Resim: a8qc.jpg]

Bu resimde de AT kullanıcıların korkulu rüyası bütün sorunları kaynağı valf grubu. Burada gördüğünüz 7 valften birinin arızalanması şanzımanda anormal çalışmaya sebep oluyor , ancak bu valfleri tektek değiştiren kimse yok bildiğim kadarı ile bu valf grubu komple satılıyor ve değiştiriliyor. Sadece valf değiştirebilen biri çıksa onarım bedeli 300-500tl. ları geçmezdi.
[Resim: ufyc.jpg]
Otomatik şanzıman tamirinde tamirciler %90 bu valf grubunu set olarak değiştiriyorlar ve ***** 2500tl olarak tutuyor diye duydum. Valf grubunu yurtdışından çok daha ucuza aracın VIN# sina gore temin etmek mümkün ancak değiştirecek adamın işine gelirmi bilememSmile

Valf grubunun şanzıman üzerindeki yeri #7 ve #8 , en üstte siyah plastik ***** altında.

[Resim: 1hoz.jpg]

****Resimlere fligran atmaya vaktim olmadı , ama yapacağım , yoksa DH ın şerefsiz kopyacısı herzamanki gibi resimleri ve bilgileri buradan alıp ele geçirdiği cruze forumunda kendi bilgisi gibi paylaşır en yakın zamanda
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Cruze - Chevrolet Cruze Sahipleri Listesi ve Yeni Kayıtlar gencay35 1,077 207,192 30-09-2020, Saat: 11:31
Son Mesaj: Ahmetgd38
  2013 MODEL CHEVROLET CRUZE 1.6 SPORT PLUS Jesur 1 78 28-09-2020, Saat: 18:18
Son Mesaj: abluka
  Cruze almayin diyen yetkili servis ustasi? muratogretmen25 2 133 22-09-2020, Saat: 22:50
Son Mesaj: yusufk53
  manuel araçta vites takılması sorunu abluka 0 79 12-09-2020, Saat: 12:04
Son Mesaj: abluka
  Cruze stop lambası sorunu Arf19 0 78 08-09-2020, Saat: 19:49
Son Mesaj: Arf19

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi