Konuyu Değerlendir
  • 1 Oy - 1 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze Otomatik Vites sorunları
Merhabalar bende de aynı sorun var galiba. Yaşadığınız sorun hakkında detaylı görüşebilir miyiz
Bul
Alıntı
Yardımlarınızı bekliyorum.
arabam 2010 model chevrolet cruze LS otomatik vites .Triptonik.
Arabami park ederken viteste arasında yumuşaklık hissettim. Parka aldığım halde (P) ekranda boş viteste gösteriyor (N). Ayrıca park halinden diğer viteslere alamıyorum. Öylece kaldı. Araba çalışıyor, vites geçmiyor yani. Ne yapmam gerekli. Acil önerilerinizi bekliyorum.
Bul
Alıntı
(27-05-2019, Saat: 07:36)kadir42 demiş ki: Yardımlarınızı bekliyorum.  
arabam 2010 model chevrolet cruze LS otomatik vites .Triptonik.  
Arabami park ederken viteste arasında yumuşaklık hissettim. Parka aldığım halde (P) ekranda boş viteste gösteriyor (N). Ayrıca park halinden diğer viteslere alamıyorum. Öylece kaldı. Araba çalışıyor, vites geçmiyor yani. Ne yapmam gerekli. Acil önerilerinizi bekliyorum
Çok şükür ağır masrafı çıkmadı debriyaj halatı yerinden çıkmış bütün sorun bundanmış. halatı yenisiyle değiştirdik. 550 TL gibi masrafı çıktı.
Bul
Alıntı
Merhabalar

aracım 2010 model otomatik 1.6 cruze. sabah vitesi d ye attığımda araba gitmedi. r ye attığımda ise geri gitti. sebebi ne olabilir ?
Bul
Alıntı
(03-07-2019, Saat: 09:54)twoberq demiş ki: Merhabalar

aracım 2010 model otomatik 1.6 cruze. sabah vitesi d ye attığımda araba gitmedi. r ye attığımda ise geri gitti. sebebi ne olabilir ?


2 Selenoid patlamış. bundanmış sorun. şanzıman yağı ile birlikte 1500 TL gibi bir masraf çıktı.
Bul
Alıntı
Selamlar.. sıfır komple yeni şanzıman taktırdım ve adaptasyon yaptırdım.. fakat araba gitmiyor.. şanzıman hız sensörü hatası veriyor.. hız sensörü hatası gitmesine engel mi oluyor acaba.. basına böyle birşey gelen arkadaş varmı
Bul
Alıntı
Sensör hatasını giderdiler sonunda yalnız araba gitmiyor bu seferde.. hata kodu falan da çıkmıyor.. sadece R de geri gidiyor.. D de ileriye hiç gitmiyor.. manuelde ise sadece 3 te dönüyor tekerler.. başına böyle garip şey gelen varmı.. selenoidlerle ilgisi olabilir mi.. vitesleri karıştırıyor gibi.. şanzıman sıfır takıldı bu arada...
Bul
Alıntı
(01-08-2019, Saat: 18:50)empaty019 demiş ki: Sensör hatasını giderdiler sonunda yalnız araba gitmiyor bu seferde.. hata kodu falan da çıkmıyor.. sadece R de geri gidiyor.. D de ileriye hiç gitmiyor.. manuelde ise sadece 3 te dönüyor tekerler.. başına böyle garip şey gelen varmı.. selenoidlerle ilgisi olabilir mi.. vitesleri karıştırıyor gibi.. şanzıman sıfır takıldı bu arada...

bende de ileri gitmeme geri gitme sorunu vardı. yazdığım gibi selenoidler değişti patlamış. bi baktır muhtemelen çözülür sorun
Bul
Alıntı
Aracım R de geriye gitmiyor şimdi de.. Kafayı yemek üzereyim.. sadece vuruntu var şikayetiyle gitmiştim.. çalışan giden araç şimdi illallah etti gitmem diyor.. Sıfır diye taktık gitmedi.. eskiyi toplayayım dedik toplayıp taktık gitmedi.. çıkma bulduk komple onu taktık gitmedi.. şanzımandan değil de beyin veya kartla mı alakalı acaba.. gitmedi derken de sadece R de geriye gitmiyor araba.. 3 haftadır yatıyor.. sök tak valla benim ciğerimi söküyorlar sanki yazık günah.. otomatik araban olunca da böyle sıkıntılar oluyor işte..

Ankarada chevrolet cruze otomatik şanzımandan gerçekten iyi anlayan tavsiye edebileceğiniz biryer var mıdır arkadaşlar...
Bul
Alıntı
Merhaba aracım 2010 cruze ls plus otomatik vites
Sorunum araç isininca vites 1 den yukarı geçmiyor
Yaklaşık 5 yere gösterdim hepsi şanzıman ve vites beyni değişecek dedi benim anlamadigim aracın 3 te 1 fiyatina tekabül ediyor yorumlarınızı bekliyorum Teşekkürler
Bul
Alıntı
selam
aranıza yeni katıldım
bursadayım şanzıman yağı ve oto elektrik kontolü için tavsiyeleriniz varömı?
Bul
Alıntı
Şanzıman yağı dextron6 onaylı GM veya Motül 5 lt.
Bul
Alıntı
(31-03-2019, Saat: 21:17)serdar8010 demiş ki: Merhabalar bende de aynı sorun var galiba. Yaşadığınız sorun hakkında detaylı görüşebilir miyiz
Hoca selamlar. Benzer sorunu bende yaşıyorum. Bi çözümü varmıdır.

Bir Edirnede yaşamaktayım. Şanzıman yağı değişimi için istanbulda kime gitmeliyim. Teşekkürler.
Bul
Alıntı
Arkadaşlar merhaba, 2010 otomatik cruze sahibiyim. aracın otomatik şanzımanı ile ilgili sorun yaşıyorum. Sabahları araç soğukken vites geçişleri çok sert oluyor, sanki debriyajdan ayağını birden çeker gibi araç gerinip birden bire vites atıyor. Isındıktan sonra sorun kalmıyor. Şanzıman yağını 2 kere değiştirdim, selenoid valfler değişti, Şanzıman beyni filtresi bugün değişti ama yok yine aynı. LPG ve benzinde de durum aynı. Başka neyden olabilir aklıma buji ya da siboplar geliyor bilmiyorum alakası olur mu? ya da şanzıman yağ boruları? Bu sorunu nasıl çözebilirim, başka neyi deneyebilirim?
Bul
Alıntı
(06-06-2014, Saat: 08:34)eypiyu demiş ki:
Alıntı:
#124075 ahmtgkhn:

[red]Alıntı:
#124042 eypiyu: Ahmet Gökhan Mutlu bey yaşadığınız sorunlar benim yaşadığım sorunların aynısı ben de izmitten hataya giderken bolu civarında ve ankara gölbaşında aynı sorunlarla karşılaştım ve ankara opise uğrayıp gösterdim birşey diyemediler önce sonra beyni değiştirmemiz lazım vs dediler garantiden olmaz dediler...

daha sonra ben aracı bu şekilde kullandım hataya gittim geldim izmitte ekcana gösterdim önce onlar da birşey diyemediler bakalım ama bişe yok araçta şu anda falan dediler...

ben de argümanı değiştirdim hiç birşeyden bahsetmedim sadece vites geçişlerinde vuruntu var dedim ve bunu düzeltmelerini istedim sonuç Suavi beyin de paylaştığı ervis işlemi yapıldı valf kiti değişti. şimdilik çok şükür sorun çözülmüş gibi ilerde bişe çıkmazsa...

size tavsiyem garantiniz varsa hiç zaman kaybetmeden bu işlemi yaptırtmanız yok ise önce yağı değiştirip bir denemeniz olmadı valf kitini değiştirtmeniz...

saygılar...




Arabanın garantisi bitti. Bir şey daha ekleyeyim arabayı dururken 3. viteste durdu. Çok masraflı bir şey değilse valf kitini değiştirebilirim. Servise sorayım. Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.
[/red]


Ahmet bey,

söylediğim gibi benim yaşadıklarım sizin yaşadılklarınızın aynısı idi. benim aracım da 6 dan 5 e düşüyor, daha sonra bir süre daha gittikten sonra birden esp lambası, park sensörü lambası ve arıza lambası aynı anda yanıp sesli sinyal veriyor vites 4. vitesde takılı kalıyor (sizde 3) hiç bir şekilde kıpırdamıyordu... bir 10-15 dk dinlendirdikten sonra kendine geliyor daha sonra arıza lambası ile yola devam ediyordum. sonrası aynı çevrim. eğer arızayı 24 saat içinde okutmazsam arıza lambası da sönüyor bir daha yanmıyordu ki ertesi gün servise göstermeye kalktığımda bana abi hiç bir şey yok arabanda diyecek kadar kendini beğenmiş bir tavırla karşılaşıyordum. sonunda denk geldi torque ile okuttuk sacit beyle beraber power train sorunu olarak bir bilgi aldık, bir de iletişim sorunu yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam.

size gelince garantiniz bittiğine göre bence bu konunun geçmişinde veya başka bir konuda daha tartışmıştık suavi beyin ve sacit beyin de engin tecrübeleri doğrultusunda tavsiyeleri bu yöndeydi ki bunu özellikle söylemek isterim. ben de bir mühendis olarak bunu öneriyorum: öncelikle yağı değiştirğ bir süre kullanmayı deneyiniz, sorun devam eder ise valk kitini değiştirmeniz sorununuzu çözecektir diye düşünüyorum.

saygılar...

benim sorunumda birebir aynı Ahmet bey sizin sorununuzla 1,5 sene önce revizyon yapıldı şanzımana geçen bi uzun yola çıkacaktım 40-45 km gittim esp lambası, park sensörü lambası ve arıza lambası aynı anda yanıp sesli sinyal verdi ve şanzımanı görmedi geri dönmek zorunda kaldım sanayide cihaza bağlandığında şanzuman ısınma hatası verdiği göründü ne yapacağımı şaşırdım yardımcı olursanız sevinirim
Bul
Alıntı
Merhaba ben de aranıza yeni katıldım. İsmim Arif . Aracım 2011 model ls at. Benim aracımın şanzıman soğutma hortumunda sızıntı vardı. İki sene önce bu hortuma pres yaptırdık ancak iki sene sonra yeniden sızıntı yaptı. Ben de orjinal olsun diye n11 sen bu hortumları orjinal diye aldım. Piyasada bu hortumları bulmak pek mümkün değil çünkü. Aratırsanız n11 de var. Hortumlar geldi orjinal gm sorun yok. Usta da orjinal diye taktı. Ancak hortumlar kısa geldi. Giriş hortumunu plastik kanala tutuşturmak zorunda kaldık. Borular bir noktada birleşiyor maalesef. Bir sorun olur mu? Arada derede kaldım. Fikir vereceklere şimdiden teşekkür ederim
Bul
Alıntı
(17-06-2020, Saat: 21:03)Arf19 demiş ki: Merhaba ben de aranıza yeni katıldım. İsmim Arif . Aracım 2011 model ls at. Benim aracımın şanzıman soğutma hortumunda sızıntı vardı. İki sene önce bu hortuma pres yaptırdık ancak iki sene sonra yeniden sızıntı yaptı. Ben de orjinal olsun diye n11 sen bu hortumları orjinal diye aldım. Piyasada bu hortumları bulmak pek mümkün değil çünkü. Aratırsanız n11 de var. Hortumlar geldi orjinal gm sorun yok. Usta da orjinal diye taktı. Ancak hortumlar kısa geldi. Giriş hortumunu plastik kanala tutuşturmak zorunda kaldık. Borular bir noktada birleşiyor maalesef. Bir sorun olur mu? Arada derede kaldım. Fikir vereceklere şimdiden teşekkür ederim

Merhaba, soğutma hortumunda sızıntı varken araçtan şikayetiniz var mıydı? vites geçişleri nasıldı?
Bul
Alıntı
(18-06-2020, Saat: 13:25)Mert- demiş ki:
(17-06-2020, Saat: 21:03)Arf19 demiş ki: Merhaba ben de aranıza yeni katıldım. İsmim Arif . Aracım 2011 model ls at. Benim aracımın şanzıman soğutma hortumunda sızıntı vardı. İki sene önce bu hortuma pres yaptırdık ancak iki sene sonra yeniden sızıntı yaptı. Ben de orjinal olsun diye n11 sen bu hortumları orjinal diye aldım. Piyasada bu hortumları bulmak pek mümkün değil çünkü. Aratırsanız n11 de var. Hortumlar geldi orjinal gm sorun yok. Usta da orjinal diye taktı. Ancak hortumlar kısa geldi. Giriş hortumunu plastik kanala tutuşturmak zorunda kaldık. Borular bir noktada birleşiyor maalesef. Bir sorun olur mu? Arada derede kaldım. Fikir vereceklere şimdiden teşekkür ederim

Merhaba, soğutma hortumunda sızıntı varken araçtan şikayetiniz var mıydı? vites geçişleri nasıldı?
Aracımda 3. Vitesten 4. Vitese geçişte vuruntu vardı. Ama bu hortumdan kaynaklanmıyor. Bu maalesef yağdan kaynaklanıyor. Yağın 30.000 km de bir değişmesi lazım. 5. Vitese düşüp 6 ya geçmemekte bundan kaynaklı. Yağ özelliğini kaybedip ısınınca bu oluyor. Bunun için şu aralar Çin’den yağ soğutucu getirtiyorlarmış. Zaten astarlar da varmış. Öyle diyorlar. Şanzıman borusu sıkıntısını çözdüm. Bu borunun bir sıkıntı açmayacağını söylediler. Ama tavsiyem sıfırı yerine pres yaptırın. Nihayetinde yağ azalınca da vuruntu olur. Yağı değiştirdim nazar değmesin araba akıyor. Önceden 4.5 litrede vuruntular olmuştu. 5 litre koyunca bariz azaldı. Yağ soğutucu işine gelince herkes bir yaptırsın bakalım. Yeni olan şeylere hemen atlamak en azından araba için iyi olmaz diye düşünüyorum.
Bul
Alıntı
(18-06-2020, Saat: 21:33)Arf19 demiş ki:
(18-06-2020, Saat: 13:25)Mert- demiş ki: Merhaba, soğutma hortumunda sızıntı varken araçtan şikayetiniz var mıydı? vites geçişleri nasıldı?
Aracımda 3. Vitesten 4. Vitese geçişte vuruntu vardı. Ama bu hortumdan kaynaklanmıyor. Bu maalesef yağdan kaynaklanıyor. Yağın 30.000 km de bir değişmesi lazım. 5. Vitese düşüp 6 ya geçmemekte bundan kaynaklı. Yağ özelliğini kaybedip ısınınca bu oluyor. Bunun için şu aralar Çin’den yağ soğutucu getirtiyorlarmış. Zaten astarlar da varmış. Öyle diyorlar. Şanzıman borusu sıkıntısını çözdüm. Bu borunun bir sıkıntı açmayacağını söylediler. Ama tavsiyem sıfırı yerine pres yaptırın. Nihayetinde yağ azalınca da vuruntu olur. Yağı değiştirdim nazar değmesin araba akıyor. Önceden 4.5 litrede vuruntular olmuştu. 5 litre koyunca bariz azaldı. Yağ soğutucu işine gelince herkes bir yaptırsın bakalım. Yeni olan şeylere hemen atlamak en azından araba için iyi olmaz diye düşünüyorum.

6 dan 5e düşme sorununu yağ soğutucusu ile çözebilirsiniz. Çini bilmiyorum ama sanayideki düzgün ustalar çözebiliyor ekstra soğutucu takarak. Ben de öyle bir sorun yok, araç soğukken çok vuruntu oluyor ısınınca düzeliyor. Boruları incelediğimde yağ kaçağı farkettim ondan size sordum eğer düzelecekse borulara öncelik vereceğim. 2 kere yağ değişti fakat yine düzelmedi vrruntu.
Bul
Alıntı
Hortumları öyle ya da böyle yaptırmak gerekli. Benim ilk yaptırdığımda altta vidaların olduğu kısım yağla dolmuştu. Bir de yağın kaç litre olduğu önemli. Bugüne kadar gm talimatı uygulayana rastlamadım. Göz kararı koyuyorlar. Bende beş litre konulunca bariz bir fark oldu. Benim aracım 109.000 de 150000 civarı revizyona girmesi gerekir diyorlar. Kilometre de önemli. Ama bence güvenilir bir usta bulmak en önemlisi. Ben bu konuda çok şanssızım. Bu nedenle yağ değişimi ve böyle değiştirilmesi güç parçalar hariç filtre, buji vs bakımları kendim yapıyorum. Diğerlerinde de mutlaka aracın başında oluyorum. Şanzımana dex 4-5 koymaya çalışan oldu. Araçta bakımı özel serviste yaptırdığım dönemde bujileri değiştirmiş gibi yapıp değiştirmemişler.  Bilinen Chevrolet özel servis bunu yapan düşünün artık. Umarım bulunduğunuz yerde iyi ustalar vardır.
Bul
Alıntı
(19-06-2020, Saat: 00:20)Arf19 demiş ki: Hortumları öyle ya da böyle yaptırmak gerekli. Benim ilk yaptırdığımda altta vidaların olduğu kısım yağla dolmuştu. Bir de yağın kaç litre olduğu önemli. Bugüne kadar gm talimatı uygulayana rastlamadım. Göz kararı koyuyorlar. Bende beş litre konulunca bariz bir fark oldu. Benim aracım 109.000 de 150000 civarı revizyona girmesi gerekir diyorlar. Kilometre de önemli. Ama bence güvenilir bir usta bulmak en önemlisi. Ben bu konuda çok şanssızım. Bu nedenle yağ değişimi ve böyle değiştirilmesi güç parçalar hariç filtre, buji vs bakımları kendim yapıyorum. Diğerlerinde de mutlaka aracın başında oluyorum. Şanzımana dex 4-5 koymaya çalışan oldu. Araçta bakımı özel serviste yaptırdığım dönemde bujileri değiştirmiş gibi yapıp değiştirmemişler.  Bilinen Chevrolet özel servis bunu yapan düşünün artık. Umarım bulunduğunuz yerde iyi ustalar vardır.

o şans ben de yok maalesef. şu anda gereksiz parça değişimlerine 1000 lira kaçırdım, şimdi iyice öğrenip araştırıp dediğiniz gibi kendi işimi kendim halledeceğim. elimden de gelir Smile tabiki değişimi güç parçalar hariç.  Aynen öyle bu işte en önemli faktör ustalar. kime güveneceğimizi şaşırdık artık, yetkilisi de aynı, özeli de.. aracın başında durmazsanız eksik ya da yanlış parça takılma olayları olabiliyor.  bende Izmirdeyim, bakalım önümüzdeki hafta şanzıman ustasına göstereceğim aracı. umarım çok bir masraf çıkmadan yaptırabilirim.
Bul
Alıntı
(12-06-2020, Saat: 11:10)Mert- demiş ki: Arkadaşlar merhaba, 2010 otomatik cruze sahibiyim. aracın otomatik şanzımanı ile ilgili sorun yaşıyorum. Sabahları araç soğukken vites geçişleri çok sert oluyor, sanki debriyajdan ayağını birden çeker gibi araç gerinip birden bire vites atıyor. Isındıktan sonra sorun kalmıyor. Şanzıman yağını 2 kere değiştirdim, selenoid valfler değişti, Şanzıman beyni filtresi bugün değişti ama yok yine aynı. LPG ve benzinde de durum aynı. Başka neyden olabilir aklıma buji ya da siboplar geliyor bilmiyorum alakası olur mu? ya da şanzıman yağ boruları? Bu sorunu nasıl çözebilirim, başka neyi deneyebilirim?
Bende sizin gibi başladım valfleri değiştirdim sadece 3-4 arası vuruntu yapan araba her viteste yapmaya başladı. 2-3 arası daha çok yapıyor. Probleminiz ne durumda çözüme ulaşabildiniz mi?
Bul
Alıntı
Merhaba arkadaslar. Tavsiye istiyorum sizden. Araba ariza isigi yakti. Odb ile kontrol ettim. P0701 ve p0751 cikti. Sanziman gosteriyor ikiside. Ama gecislerde ve ya baska birseyde sorun gormedim. Ne yapmami onerirsiniz. P0751 hatasinda A yaziyor
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Cruze - Chevrolet Cruze Sahipleri Listesi ve Yeni Kayıtlar gencay35 1,077 207,139 30-09-2020, Saat: 11:31
Son Mesaj: Ahmetgd38
  2013 MODEL CHEVROLET CRUZE 1.6 SPORT PLUS Jesur 1 76 28-09-2020, Saat: 18:18
Son Mesaj: abluka
  Cruze almayin diyen yetkili servis ustasi? muratogretmen25 2 131 22-09-2020, Saat: 22:50
Son Mesaj: yusufk53
  manuel araçta vites takılması sorunu abluka 0 79 12-09-2020, Saat: 12:04
Son Mesaj: abluka
  Cruze stop lambası sorunu Arf19 0 76 08-09-2020, Saat: 19:49
Son Mesaj: Arf19

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi