Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze buji değişimi
#91
30.000\'den önce buji değiştirmeye gerek yoktur. Aslında bujilerin ömrü çok daha fazladır ya neyse. Cruze için en iyi bujiler bu başlıkta yazıldı ve şu an için daha iyisi yok.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#92

Alıntı:
#124137 PATAKLAYAN: 30.000\'den önce buji değiştirmeye gerek yoktur. Aslında bujilerin ömrü çok daha fazladır ya neyse. Cruze için en iyi bujiler bu başlıkta yazıldı ve şu an için daha iyisi yok.


Suavi abi içimi rahatlattın sağolasın...9000 de gerek yok yani.
Fakat hani bir milyonuncu baskı olacak sana ama benim için tam adını yazsan şu bujinin...saygılar
KORKAKLAR HİÇBİR ZAMAN RİSK ALAMAZ...
Bul
Alıntı
#93
Bosch Super 4FR78X

Lütfen 1. sayfayı okumayı ihmal etmeyiniz.Confusedatisfied
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#94
Arkadaşlar benimde bi kaç ay sonra arabamı bakıma sokacağım 1.6 lt 124 beygir LPG li bir cruze sahibim bujileri artık standart buji değilde önerdiğiniz bujiden taktıracagım ve 3 un 5 in hesabınıda yapmıyacağım varsın biraz pahalı olsun ama arabama en uygunu acaba hangisidir okudukça kafam karısıyor çünkü Big Grin
Bosch Super 4 FR78X mi yoksa
Bosch İridyum titanyum modeli mi ?

sizce en iyisi hangisi ?
Bul
Alıntı
#95
Burdaki arkadaşların yorumlarını okuyup bosh YR6KI332S platinum lpg bujisi aldım, cruza uygun olduğu söylediler hatta kullananlarda varmış, Aracım chevrolet cruze 2011 otomatik 124 hp LPG Lİ, Yanlız bujiler benim araca küçük geldi, orjinal bujiler yuvası daha geniş, aldığım bujiler bırak sıkmayı içinde oynuyor, madem aynı araca sahibiz, bu bujiler benim araca neden uymadı, aracımda çıkan orjinal bujiler ZFR6U
Bul
Alıntı
#96
Bende buradaki yorumlara bakarak dün LPG uyumlu bosch 0242240654 numaralı bujiden aracıma taktırdım. inşallah iyi yapmışımdır. biraz kullanıp değerlendirmesini yapacağım.
Bul
Alıntı
#97
Arkadaşlar ben de bujileri 90.000 km\'de değiştirdim. 1 hafta oldu, özel serviste 60 tl (50 buji 10 işçilik)tuttu.üzerinde 31 ve alman yapimi olduğu yazan orginal GM bujileri. Arac şehiriçi lpg\'de 50 TL\'ye 125-130 km yaparken bu sefer 158 km yaptı (07.12.2014).
*Aralıkta bunları yazmıştım fakat şimdi diyebilirim ki her ne kadar az yakıyor desem de araç gitmiyor arkadaşlar.Şehir içinde hiç sıkıntı yok (pecochip ile oldukça seri) uzun yolda ise zorladım fakat 150km\'yi geçemedim (lpg\'de). Ortalamada 25 kuruş yaktı. Buji ile benzinde gidişi daha seri ama yakıt değerlerini hesaplamadım.
En kısa sürede Bosch buji taktırmayı planlıyorum
Bul
Alıntı
#98
Evet arkadaşlar bu konuda bende bir fikir vermek açısından 60.000 bakımımda değiştirdiğim bujilerim hakkında bilgi vermek istiyorum. Aracımı 55.000 de aldım 2014 haziran ayında. 5 bin km sonra bakım yaptırdım ve içerisinden orjinal bujisi çıktı aracın. Yani hiç değiştirilmemiş. Resmini paylaşıyorum. Olur da ilerde sorun yaşarsam diye bagajımda tutuyorum bujileri. Bu orjinal bujiler Meksika değil Japon *****.

[Resim: 5odDAL.jpg]

Gördüğünüz gibi 60 bin km dir lpg ile çalışan aracımdan çıkan bujilerin son hali böyle. Oldukça iyi bir ateşleme gerçekleştirmişler gibi. Bujiler hala işlevsel. Kömürleşmemişler. Sadece ateşleme dolayısı ile kararma var. Bu da normal. Bunların yerine aşağıda kutusunun resmini eklediğim bujileri taktırdım. GM ye ait yine tek tırnaklı buji. 2 bin km dir kullanıyorum ve sıkıntım yok. Değişim zamanı geldiğinde göreceğim ne kadar verimli ateşleme yaptıklarını.

[Resim: VgVDpv.jpg]
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#99
arkadaşlar;aracım 13,5 tabir edilen 117 BG 7000 km benzinli cruze.FR78X bujisini daha önce siena,era ve peugeot 307
araçlarımda kullandım sonuç mucizeviydi sanki alt devirlerdeki cansızlık ortadan kalkıyordu hatta lpg\'li
307 de sönmeyen arıza lambası sayesinde söndü.Lakin,cruze\'da tam bir hayal kırıklığı oldu izmir istanbul
arası test ettim performans biraz azaldı gibi ama yakıtın arttığı kesin.***** dönüş yolunda orjinal bujilere
döndüm.bu arada orjinal bujiler champion marka tek tırnak.
Bul
Alıntı

Alıntı:
#127533 tolga35: arkadaşlar;aracım 13,5 tabir edilen 117 BG 7000 km benzinli cruze.FR78X bujisini daha önce siena,era ve peugeot 307
araçlarımda kullandım sonuç mucizeviydi sanki alt devirlerdeki cansızlık ortadan kalkıyordu hatta lpg\'li
307 de sönmeyen arıza lambası sayesinde söndü.Lakin,cruze\'da tam bir hayal kırıklığı oldu izmir istanbul
arası test ettim performans biraz azaldı gibi ama yakıtın arttığı kesin.***** dönüş yolunda orjinal bujilere
döndüm.bu arada orjinal bujiler champion marka tek tırnak.



Tolga bey merhaba ben bahsettiğiniz bujileri kullaniyorum sehir ici pek bisey değismedi gibi sanki ama uzun yolda 30 km gibi bir katkisi oldu acaba sizin araciniz 117 hp lik olduğu icin uyum sorunu olmus olabilirmi
Bul
Alıntı
uyum sorunu var gibi,124 BG liklerde sorunsuz kullanılıyor hatta suavi bey tavsiye bile ediyor
fakat 117 lik biraz farklı bir algoritmada çalışıyor,belki de tırnak aralığı uygun gelmedi
Bul
Alıntı
O zaman suavi bey 117 hp lik olan cruze lar icinde buji calismasi varsa kendisinden bu konuda yardimci olmasini rica edebiliriz Smile yada tembellik yapmayip kendimiz elimizden geldiği kadar arastirabiliriz Smile
Bul
Alıntı
http://www.bosch-automotive-catalog.com/...reset=true

bu siteden araçlarınıza uygun bujiyi bulabilirsiniz ben baktım sadece 113 hp ve 124 hp ler için lpg iridyum bujisi var 2013 sonrası 117 hp ve 1.4 turbo 140 hpler için bosch un lpg bujisi yok arkadaşlar ustanız bu olur bunu takalım falan derse aman haa buradan kodunu motor numarasını girerek kontrol etmeden taktırmayın...altarnatif olarak ngk iridyumlara bakılabilir diğer araçlar için...

113 ve 124 hp için Buji, Iridium CNG/LPG gazı (FR 6 LI 332 S) 0,70 mm Elektrot mesafesi.. sipariş kodu:0 242 240 654
Cruze Design Edition Plus Sunroof Manuel Olimpik Beyaz +++Telefilex GFİ Wink
Bul
Alıntı

Alıntı:
#127538 tolga35: uyum sorunu var gibi,124 BG liklerde sorunsuz kullanılıyor hatta suavi bey tavsiye bile ediyor
fakat 117 lik biraz farklı bir algoritmada çalışıyor,belki de tırnak aralığı uygun gelmedi


Aracınızda lpg yok ise,lpg bujisi takmanın bir anlamı oldugunu sanmıyorum.
Bul
Alıntı
Arkadaşlar özellikle 124 HP modellerinde orjinal olarak kullanılan Japon *****ı NGK bujileri ebaydan temin edebilirsiniz. Linki;

http://www.ebay.com/itm/261419918090?_tr...EBIDX%3AIT

veya

http://www.ebay.com/itm/NGK-V-power-spar...54&vxp=mtr

Ben 1 takım getirtiyorum bundan. Bir sonraki değişime kullanacağım.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı

Alıntı:
#127547 set@mon: Arkadaşlar özellikle 124 HP modellerinde orjinal olarak kullanılan Japon *****ı NGK bujileri ebaydan temin edebilirsiniz. Linki;

http://www.ebay.com/itm/261419918090?_tr...EBIDX%3AIT

veya

http://www.ebay.com/itm/NGK-V-power-spar...54&vxp=mtr

Ben 1 takım getirtiyorum bundan. Bir sonraki değişime kullanacağım.


Aracınızda lpg oldugu icin size bosch un 0242240654 kodlu bujisini tavsiye ederim.
Bul
Alıntı
Evet onu da sipariş ediyorum. NGK dan memnundum bu sebeple ikisini de getirtip hangisi daha iyi performans verirse onu kullanacağım. Ama aracında lpg olmayana orjinal NGK\'yı tavsiye ederim.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı

Alıntı:
#127549 set@mon: Evet onu da sipariş ediyorum. NGK dan memnundum bu sebeple ikisini de getirtip hangisi daha iyi performans verirse onu kullanacağım. Ama aracında lpg olmayana orjinal NGK\'yı tavsiye ederim.


Aynen.
Bul
Alıntı
Buji konusunda 1. sayfada yazdıklarım dikkatli okunmalıdır.

Öncelikle NGK bir Japon firması olmasına rağmen Cruze üzerinde bulunan NGK bujiler Meksika üretimidir. Bunu Google amca söylemektedir. NGK Global\'de bile bu buji yoktur. Sadece NGK Meksika katoloğunda görünmektedir. Araçtan çıkan bujinin fabrika tarafından konulduğundan emin olmak ve KODUN TAMAMINA göre Google amcaya sormak yeterlidir.

117\'lik Cruze\'lar için henüz özel bir araştırma yoktur. Ancak yukarıdaki paylaşımlarda üzerinde fikir birliği sağlanan bujiler uygundur.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
İlginç. Benim aracımdan çıkanların üzerinde Japan yazmaktadır. Arattığımda da Ebay gibi bir kaç sitede bu ürün hep Japan olarak geçmekte. Mexico olarak hiç raslamadım ama olabilir tabi ne de olsa fasonculuk kavramı evrensel olay ve Cruze\'da başarılı bir global araç. Farklı partilerde farklı parçalar kullanılmış olabilir. Bir partide Mexico da üretilen olup diğer partide Kore\'de üretilen kullanılmış olabilir.

Bu arada benim aracımın üzerinden çıkan buji numarası şöyle: V-POWER NGK ZFR6U-9 Ayrıca google amcamıza aratınca bir satış sitesinde de bu bujinin Japon yapımı olduğunu yazıyor. Bende buranın yalancısıyım. :wink Link;

https://www.niftyparts.com.au/ignition/s....VJQJmsiKc

Öyle yada böyle iyi bujiler. Bulup getirtebilene ne ala. Ben aynısını getirtiyorum ve kullanacağım inşallah.

Ayrıca aşağıda linkini verdiğim Rus forumunda da 1.8L motor Cruze için Buji tavsiyesi sorulmuş ve orada 1.6 motorlar için Ngk Zfr6u-9 önerildiğinden ben orjinalim olan bu bujiden sipariş verdim. Ama Ngk Zfr6u-11 kullananlar da var.

https://www.drive2.ru/l/2079599/
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
arkadaşlar benim bahsettigim buji FR78X bu 117 lik aracima uymadı.
aracimda LPG yok ve orjinal bujileri Champion marka
paylaşmak istediğim bu bilgi.
Bul
Alıntı
Ozan bey, belli ki ortada bir dikkatsizlik var ve elma ile armutu karıştırmamak gerek.
Demişim ki; \"...Araçtan çıkan bujinin fabrika tarafından konulduğundan emin olmak ve KODUN TAMAMINA göre Google amcaya sormak yeterlidir...\"
Yani siz aracın ilk sahibi ve aracınızdan çıkan bujinin orijinal fabrika menşeili olduğundan eminseniz mesele yok. Ama o zaman da şöyle bir durum var. Sizin sözünü ettiğiniz kodun son rakamı 9, benim sözünü ettiğim kodun son rakamı 11. Yani farklı bujiler. Muhtemelen sadece tırnak aralığı farkı var. Ancak NGK kendi sitesindeki katalogda bu ZFR6U-9 kodlu buji varken ZFR6U-11 kodlu buji yoktur. Bu buji sadece Meksika kataloğunda yer almaktadır ve tüm NGK bujilerin metal bölümünde sadece JAPAN yazar, Made in Japan yazmaz. ZFR6U-11 kodlu bujinin 1.8 Cruze\'larda orijinal olarak fabrikada konduğu bilgisini de 1. sayfadaki yazımda belirtmiştim. Yani bu 11 kodlu bujiyi kullanan elin Rus\'u bunu kendi keşfetmedi. Ayrıca bir ürün araştırması yapılırken üretici firmaların verilerini referans almak gerekir. NGK\'nın global sitesi http://www.ngk.com/ngk-aut-l1411.aspx

Tolga bey, bu iş sadece marka ile olmuyor. Tam olarak kod da lazım. Lütfen o veriyi de paylaşınız ki elde bir kaynak olsun.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
Bakın ben 11 kodlu bujiden felan bahsetmiyorum. 9 kodlu bujiden bahsediyorum zaten. Bunun japon firması olduğunu ve aldığım bilgiler doğrultusunda japon üretimi olduğunu söylüyorum. Aksini mi yazmışım? Hayır! 11 kodlu buji Japonyada mı üretilmiş demişim? Hayır! Bu yazı veya başka bir forumdaki bilgiler bu gerçeği değiştirecek mi? Ona da hayır! Eee. Ortada bir dikkatsizlik felan yok. Sizin yazınızı da okudum tabi ki.

Olayın mahiyeti şu. Yanlış anlaşılmasın. Ben benim aracımda olan bir bujinin resmini çekmişim, nere *****ı olduğunu yazmışım, üretim yeri felan beni ilgilendirmez ve muadili olarak şu anda kullandığımı resimleyip burada paylaşmışım. Almak isteyen arkadaşlara da satılan yerin linklerini hemen altında belirtmişim. Zaten aracın orjinalinde çıkan bir buji de üretici firma referansındadır değil mi? Elin Rus\'u diye tabir ettiğiniz adamlar bir buji için sayfalarca fikir yürütmüşler. Kendi ustalarının tavsiyelerini yazmışlar. Buralardan da faydalanmak çok iyi olur şayet yararlanabiliyorsak değil mi?. Hayat buralardan ibaret değil heralde. Araçlarında varsa bu orjinal bujiyi kullanan arkadaşlar buyursun buralardan temin etsin. Gerisi teferruat.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
Benim aracımdan çıkan bujilerde ngk zfr6u-9.Sadece Japan yazıyor.Made in falan yok.Aracın ilk sahibiyim.
Bul
Alıntı

Alıntı:
#127470 set@mon: ... Aracımı 55.000 de aldım 2014 haziran ayında. 5 bin km sonra bakım yaptırdım ve içerisinden orjinal bujisi çıktı aracın. Yani hiç değiştirilmemiş. Resmini paylaşıyorum. Olur da ilerde sorun yaşarsam diye bagajımda tutuyorum bujileri. [b]Bu orjinal bujiler Meksika değil Japon *****]
...



Ozan Bey, yazdıklarınız yukarıda.

Resmini paylaştığınız bujinin kodu görünmediği gibi yazmamışsınız da. Yani sizin 9 kodlu bujiden bahsettiğinizi anlamak da mümkün olmadı böylece. Benim yazımda ise bujinin kodu açıkça 11 olarak yazmakta idi. Ama siz \"Bu orjinal bujiler Meksika değil Japon *****\" diye yazdığınıza göre benim yazıma atıfta bulunduğunuz için burada bir dikkatsizlik ve karıştırma yapmışsınız. Keşke iki buji arasındaki farkı o zaman farketmiş olsaydınız o zaman son mesajınızdaki açıklamalarınıza pek gerek kalmazdı.

Neyse uzatmanın alemi yok, öyle ya da böyle 2012 Cruze\'larda kullanılan bujinin farklı olduğu netleşmiş bulunmaktadır. Amaç orijinal buji bulmak değil daha iyi bir buji bulmak olduğuna göre yeni deneyimleri bekliyoruz.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
Confusedatisfied Her neyse bahsettiğimiz bujiler farklı. Sizin yazınıza da atıfta bulunmadım ama yanlış anlamışsınız. Benim aracımdan çıkan buji hakkında bunları yazmıştım. Siz bu konuyu araştıran ve burada Moderatör olarak eminim ki 9 kodla biten bujilerin de bu araçlarda kullanıldığını bilmeniz yüksek muhtemel.

Bu sebeple sizin yukarda sözünüz olan \"Resmini paylaştığınız bujinin kodu görünmediği gibi yazmamışsınız da. Yani sizin 9 kodlu bujiden bahsettiğinizi anlamak da mümkün olmadı böylece\" demeniz yerine paylaştığım linklere girip baksaydınız ve/veya Ozan bey sizin bu bahsettiğiniz buji hangisi diye sorsaydınız bunun böyle olmadığını sizde rahatlıkla görebilirdiniz. Zira satış linklerinde kodlar apaçık ortada. Bunu neden böyle yazıyorum açıklayayım; siz resimde kod eklememi beklediğiniz için. Tamam kabul ediyorum linklerde var diye dikkat etmedim ama sizin bunu sorma hakkınız olduğuna göre benim de size linklerden bunu görebilirdiniz deme hakkım olduğunu düşünüyorum.

Havaların soğuk olmasına veriyorum bazı şeyleri ve hafta sonu iş yoğunluğu herkes gergin ama lütfen yanlış anlamak yada anlaşılmak için çaba sarfetmeyelim. Naçizane fikrimi beyan eder kazasız belasız günler dilerim.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı

Alıntı:
#127569 inal_onur: Benim aracımdan çıkan bujilerde ngk zfr6u-9.Sadece Japan yazıyor.Made in falan yok.Aracın ilk sahibiyim.



Smile Evet öyle zaten. Sadece Japon yazıyor. Made in yazması (üretim menşe-i) çok mühim değil. Bir Japon firması NGK. Sizin 2012 model de de bu bujiler varsa yukarda dediğim gibi farklı partilerde farklı ***** kullanılmış araçlarda anlaşılan. Aslına bakarsanız aralarında öyle hissedilir bir fark yaratacak bujiler olduğunu sanmıyorum. Orjinal olmaları yeterli bir sebep benim için. Aracı ilk aldığımda daha seri gibiydi sanki ama belki de psikolojik olarak öyle geldi bana. Şimdi yenilerini getirtince göreceğim aslı var mı?
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
Benim lpg bujisine geçme sebebim,aracın daha seri yada daha tasarruflu olması için değildi.Sadece ve sadece bobin ömrünü uzatma amaçlı.Nede olsa lpg,benzinden daha zor parlar.Orijinal bujiler benzini yakmakta zorlanacak ve bobine yük binecek.Bu yüzden orj.bujilerle hemen olmasa da uzun vadede bobin değişimi gerekebilir.
Bul
Alıntı
Haklısın. Lpg bujileri önemli tabi ki. Ama inanır mısın şu son günlerde elim LPG düğmesine hiç gitmiyor. Sabah çalış*****ı kaymak oldu Benzin ile. Soğukta ilk çalıştırmada 10 sn sonra hareket ediyorum, fazla yüklenmeden yolda ısıtayım diye yağ gibi akıyor araba.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
Benzin ne olursa olsun kolayca yanıyor.Emin olun motor soğukken bile hareket etseniz yağ gibi gidecektir.
Bir örnek vereceğim;Bir ara lpg yi taktırdıgım ustanın yanına gittim.2000 model 1.6 8 v clioya montaj yapmıştı.Araç 200 binde ve motor benzinde saat gibi çalısıyordu.Montajdan sonra araç rolantide,tir tir titriyordu(gazda).Ustam arteşleme sisteminin komple elden geçmesi gerektiğini söyledi.Bu demek oluyor ki benzin her ne olursa olsun sorunsuz çalıstırıyor aracı.Ufak tefek ateşleme sorunlarını kullanıcı anlamıyor.Gaza geçince zaten var olan sorunlar su üstüne çıkıyor.
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Cruze Otomatik Vites sorunları daos009 353 124,774 25-10-2020, Saat: 18:38
Son Mesaj: yusufk53
  Cruze - Chevrolet Cruze Sahipleri Listesi ve Yeni Kayıtlar gencay35 1,077 208,686 30-09-2020, Saat: 11:31
Son Mesaj: Ahmetgd38
  2013 MODEL CHEVROLET CRUZE 1.6 SPORT PLUS Jesur 1 104 28-09-2020, Saat: 18:18
Son Mesaj: abluka
  cruz manıfot emme sibobu değişimi abluka 0 68 23-09-2020, Saat: 18:19
Son Mesaj: abluka
  Cruze almayin diyen yetkili servis ustasi? muratogretmen25 2 178 22-09-2020, Saat: 22:50
Son Mesaj: yusufk53

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi