Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze buji değişimi
#1
Cruze 1.6 (113hp-124hp-117hp) motorlarında sorunsuz çalışan ideal buji şudur :

NGK  ZFR6U 9
yada
GM kodu: 25193474 (içinden NGK ZFR6U 9 çıkar)


LPG li araçlarda 15-20bin km de , benzinli araçlarda 30bin km de değişim önerilir.


SAMET BABA
Alıntı
#2
Evet Kardeş 30000 Km de bir...
Bul
Alıntı
#3
sagol kardes,
bende sımdı degıstırdım Smile
Alıntı
#4
Aracınızda LPG varsa daha erken değişim yapılıyor.
Bul
Alıntı
#5
ultrasonic bujiyi deneyen varmı arkadaşlar? aracın çekişinde ve hızlanmasında etkisi farkediliyormu diye merak ediyorum doğrusu
Alıntı
#6
Ben 15000\' de bir değiştiriyorum. Bosch platinium kullanıyorum.
Bul
Alıntı
#7
bende bosch un platinium iridyum bujilerinden taktım lpgli aracım bu arada arabada acayip fark etti yağ gibi gidiyo resmen buradan sacit beye ayrıca teşekkür ediyorum.
Bul
Alıntı
#8

Alıntı:
#104320 chevrolet hastası: bende bosch un platinium iridyum bujilerinden taktım lpgli aracım bu arada arabada acayip fark etti yağ gibi gidiyo resmen buradan sacit beye ayrıca teşekkür ediyorum.



+1
Bul
Alıntı
#9
Bende araca yeni LPG taktırdım, bugün 4. günü oldu..Araç 15100 km de..4 gün sonra yola çıkıcam İzmir-Aydın yapıcam Bayramda..Özgür 15000 de değiştirmiş..Bende o zaman gittiğimde Bosch Car Servisine uğrayıp bujileri değiştireyim Smile
Bul
Alıntı
#10
lpg lı araclarda sorun yasayan daha duymadım ama agresıf kullananlar vede 60-70 000 km kadar bujı degısımı yapmayanlarda bu sorun oluyor, ama standart olarak 30 000 km bir değişimi yapanlarda duymadım
Alıntı
#11
Öncelikle herkese iyi akşamlar.2010 model lpg li cruze aracım 23000 km ye geldi ve bujilerini değiştirmek istiyorum.Şimdiye kadar aracın bujileri hiç değişmedi.İlk olarak sormak istediğim buji değişimi için erken mi yoksa geç mi kalmışım İkinci olarak araca orjinal buji mi taktırmalıyım yoksa sizin kullanıp önerebileceğiniz yada kesinlikle uzak dur dediğiniz bi marka var mı?Lpg li araçlar için bosch platinum iridyum bujileri tavsiye ediyorlar.Bu bujileri kullanıp deneyeniniz var mı?Bide bu tek tırnak çift tırnak olayı nedir bilen birisi açıklayabilirse sevinirim.Verdiğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
Bul
Alıntı
#12
BOSCH Platnium-Iridium Elektrotlu FR 6 KI 332S CRUZE araca uygun bujidir. Ben dahil kullananlar çok memnunuz. Hiç değişim yapmadıysanız değiştirmeli.

son 1 senedir Bosch iridyum bujiler araca uyum sağlamyor ve bobin yaktırıyor bilginize . (Mayıs-2017 - Samet baba)
Bul
Alıntı
#13
bujiler degısım sart hele lpg de mutlaka ama lpg bujılere zararda vermıyor sadece arac uzun sure calısır vazıyette ıse lpg bıraz ısıtıyor onun dısında bujılerı bazı servısler 15 bazıları 30 000 km degıstırıyor sadece red lıne kullanımla alakalı bı durum
Alıntı
#14
Yahu bu buji işi bir gizem…

Eskiden tablodan karşılaştırmalı olarak bujilerimizi seçer, dener, olmadı sentille aralık değiştirir, hiç olmadı bir başka bujiyi dener sonunda en iyisini bulurduk, yapardık. Kalkış (şimdilerde drag deniyor) için şu buji, tırmanma için bu, kış rallilerinde şu diye buji repertuarımız vardı, o da 3-5 takımı geçmezdi. Hem buji çeşidi çok fazla değildi, hem de pahalı idi. Champion marka buji ise bir efsaneydi. Bosch’un kimse yüzüne bakmazdı. Marka bazında çeşit sayısı da yüzü geçmezdi.

Şimdi bir markanın yüzlerce modeli, her modelin de yüzlerce tipi var. Üstelik bu tiplerin de alt türleri var. İşin içinden çıkmak imkansız. Her şeyiyle aynı bir bujinin tırnak aralığı 0,1 mm daraltılıyor hoop oldu sana yeni bir buji. Tamam, bilim ve teknoloji hızla ilerliyor ama her şeyiyle aynı buji bazen bir bakıyorsun farklı kodlara sahip. Yahu tamam, pazarlama stratejisi, kapitalizm vs diyorsun ama, adam gibi yine seçemiyorsun. Bir bujiyi gözüne kestiriyorsun ve karşılaştırma yapmak için çorbanın içinden başka alternatifleri de bulmaya çalışıyorsun. O, onun alternatifi, bu bunun alternatifi derken o dediğin buna, bu dediğin şuna, şu dediğin ebesinin nikahına gidiyor…

Markaların sitelerinde araç bazında buji önerileri var. İki bilemedin üç seçenek var. Tahmin edeceğiniz üzere standartlar dahilinde yapılan bu öneriler herkese hitap etmeyebiliyor. Örneğin “parası neyse vereceğim, en performanslısını istiyorum” diyemiyorsun. Haliyle yine dalıyorsun çorbanın içine…

Google amcaya soruyorsun, bu sefer o da kafanı çorba kazanından çıkarıp, çorba havuzuna sokuyor. Ama bir şeyi de öğretiyor; X model buji Almanya’da varsa, Amerika’da yok, benzeri Y koduyla Kore’de var ama Türkiye’de yok.

“Kardeşim, ne uğraşıyorsun? Arabandan çıkan bujinin aynısını tak, orijinallikten şaşma.” Diyen seslere; onların daracık kendi çerçeveleri kapsamında elbette hak veriyorum ama sıkı durun o buji de yok Türkiye’de! Üstelik buji markalarının önerdikleriyle ölçüleri dışında uzaktan yakından ilgisi yok, haliyle kendi sitelerinde bile yok. Hayır, uzaydan gelmemiş, NGK’nın Meksika kataloğunda arzı endam ederken google amcam buluverdi izini 0,00029 saniyede. Kendisi ortalıkta yok, bu buji için de Meksika’ya gidesim yok. Yazımın ilk paragrafından tahmin edeceğiniz üzere zaten bu bujiyi de aramıyorum. “Bu değil, o hiç değil, bunlar sıradan, ben farklı bir şey arıyorum” diyen laz müteahhite benzedim…

Sadece Bosch ve NGK markalarını araştırabildim, baktım boğuluyorum, diğer markalara bakmadım bile. Avatarda görülen aracım için yaptığım buji araştırmalarımın sonucu aşağıdadır:

1) BOSCH’un ilk önerisi FR7LCX+ (Direnç: 6 kohm, Aralık: 1,1 mm), ikinci önerisi Super 4FR78X dört tırnak buji (Direnç: 6 kohm, Aralık: 0,8 mm), Lpg için önerisi de FR6KI332S (Direnç: 6 kohm, Aralık: 07 mm) oldu.

2) NGK’nın ilk önerisi ZFR6F-11 (Direnç: 5 kohm, Aralık: 1,1 mm), ikinci önerisi ZFR6FIX-11 iridyum (Direnç: 5 kohm, Aralık: 1,1 mm) oldu.

3) Aracın üzerinden, NGK ZFR6U-11 (Direnç: 5 kohm, Aralık: 1,1 mm) çıktı. Sadece Meksika kataloğunda olan bu buji, çentikli yapısıyla V-Power grubuna dahil, değişik güzel bir buji. Amerika’da satılan 1,8 Cruze’larda da bu buji kullanılmış. Meksika NGK’nın ilk önerisi BKR6EIX-11 iridyum (Direnç: 5 kohm, Aralık: 1,1 mm), ikinci önerisi ise BKR6EGP G-Power grubuna dahil (Direnç: 5 kohm, Aralık: 1,1 mm) oldu.

Sonuç: NGK İridyum BKR6EIX-11’in bire bir aynısının tıpkısı olan NGK İridyum ZFR6FIX-11 taktım. Sıkışık E5’te servisten büroya yaklaşık 6-7 km kullandım. Pek bir şey anlamadım, ama sanki arabanın agresifliği azaldı, daha bir mülayim, daha bir sessiz oldu. Biraz kullanayım görüşlerimi yazarım. Bunu beğenmezsem, ikinci olarak Bosch Super 4FR78X’i deneyeceğim, onu da beğenmezsem, üçüncü olarak (bulabilirsem) NGK BKR6EGP’ı deneyeceğim. Yok onu da beğenmedim bi zahmet Meksika’dan NGK ZFR6U-11 alacağım…
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#15
suavi bey,

Bravo bayağı uğraşıp güzel şeyler çıkartmışsın. Araştırmayı sven meraklı insanlar için google amca hertürlü bilgiyi sunuyor.
Arayana ve anlayana tabiiki.
Sen bosver buji olayına fazla takılıp para harcama yinede. Hani bu tarafa geldiğinde bana uğrayacaktın, buji heyecanı ile unuttun tabi Smile
Bul
Alıntı
#16
Yok yahu, her ne kadar bir solukta olmuş gibi görünse de iş arası boşluklarda yapmıştım o araştırmayı, yeni değil yani. Heyecana gelince, 250 Hp çift egzantrik Fiat Coupe\'mi hurdaya havale ettikten sonra kalmadı o heyecan artık.

Seni de unutmuş değilim, aslında servise henüz gitmeyecektim ama, Yalçın \"Abi geleceksen şimdi gel\" deyince sabah aceleyle gittim servise, zor döndüm öğlene işler aksadı.

Sözüm söz Sacit, önümüzdeki hafta içi sendeyim. Kahveleri söyle... Benimki sade olsun...
Selamlar
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#17
BOSCH Platnium-Iridium Elektrotlu FR 6 KI 332S dediğiniz bu bujiler kolay bulunurmu acaba nette linki var mıdır yardımcı olursanız sevinirim.

Not: Samet baba cruze den başka araç alırsa bende ondan alacağım imkan müsait olursa...
Alıntı
#18
sacit abi onu elden bir yerden alıyordu ama nerden alıyor hatırlamıyorum.

samet baba yeni cruze otm alma aşamasında yani siz şu an araç değiştirmezsiniz Big GrinBig Grin
Bul
Alıntı
#19
Fazla almıştım, eğer isterseniz gönderebilirim.
Smile Evet ama bayilerle anlaşamadık , dönüş yapmadılar 500tl inmediler, inat yaptım bekliyorum...
Bul
Alıntı
#20
Sacit Abi hayırlı olsun ; kopamadın cruze\'dan Smile . Ne yalan söyleyeyim bende düşünmüyor değilim . En azından otomatik olursa kalkış ve yokuşta titremeler olmaz diye umuyorum ..

Ayrıca şu buji olayı karmaşık bir hal aldı , tam verimli olan hangisi tespit edilse , hepimizin faydasına olabilir.
2011 cruze ls design edition & HYUNDA i30 CRDİ DİZEL OTOMATİK ELİTE ..
Bul
Alıntı
#21

Alıntı:
#108036 PATAKLAYAN: Sonuç: NGK İridyum BKR6EIX-11’in bire bir aynısının tıpkısı olan NGK İridyum ZFR6FIX-11 taktım. Sıkışık E5’te servisten büroya yaklaşık 6-7 km kullandım. Pek bir şey anlamadım, ama sanki arabanın agresifliği azaldı, daha bir mülayim, daha bir sessiz oldu. Biraz kullanayım görüşlerimi yazarım. Bunu beğenmezsem, ikinci olarak Bosch Super 4FR78X’i deneyeceğim, onu da beğenmezsem, üçüncü olarak (bulabilirsem) NGK BKR6EGP’ı deneyeceğim. Yok onu da beğenmedim bi zahmet Meksika’dan NGK ZFR6U-11 alacağım…



Sonunda kısa da olsa 100 km\'lik bir uzun yol yapma fırsatım oldu. Değerler iyi gibi görünüyor ama...
Araç hız ortalaması = 105 Km,
Yakıt tüketim = 7,6 Lt/100Km

Bu buji öldürdü aracı, agresiflik ataklık mataklık kalmadı. İlk fırsatta sıradaki buji Bosch Super 4FR78X\'i takacağım. Sonucu yine burada paylaşırım.

Hep diyorum, bu araca biraz avans lazıııııım...
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#22
iyi akşamlar arkadaşlar...acamın 30.000 bakımı geldi ve bakımı serviste çalışan arkadaşıma yaptırcam..buji değimi konusunda kimi bosh un lpg bujilri iyi faydalı derken kimide araç gitmiyo gibi şikayetini belirtmiş...öncelikle kullanıcı arkadaşlardan ve sacit hocamdan gerekli bilgileri alabilirsem bakımdan önce çok sevinirim...,
orjinal bujimi yoksa bosh lpg bujisimi??
Cruze Design Edition Plus Sunroof Manuel Olimpik Beyaz +++Telefilex GFİ Wink
Bul
Alıntı
#23
NGK iridyum bujiler arkadaşımın Honda CRX arabasında fazlasıyla pozitif etki göstermişti. Şimdi ben de bi takım alıp denemek istiyorum. Servisler de taktırmak istesek mümkün müdür? Mümkünse fiyat ve hangi marka kullandıkları konusunda bilginiz var mı?
Modifiye Candır!
Alıntı
#24
Arkadaşlar merhaba...Dün bende aracımın bujilerini değiştirdim..Bosch bujinin kodu: 0242 240 654 CNG7LPG bujisi..Değiştirme sebebini gelirsem, aracımın LPG bakımını yaptırmaya gitmiştim ve ben oradayken bir tane cruze geldi.17100 km de iken LPG taktırmış ve geldiğinde km si 27320 de iken ateşleme bobini yanmış. Velasıl sohbet ederken bizim bujileri servis 30000 km de değiştiriyormuş ve LPG olduğu zaman bu bujilerin değişimi öne geliyormuş.Arkadaşında ateşleme bobini yanmış..Neyse Yozgat\'a döndüm bujilerin siparişini verdim ve bosch servisinde değiştirttim. Çıkan bujileri görmek bile istemezsiniz. Bildiğiniz kömür gibi olmuş ve alt tarafında ki beyaz olan yeri sanırım seramik diyorlar artık oraları köke doğru yanmaya başlamış. Size tavsiyem kontrol ettirmenizde yarar var. Özellikle LPG li araçları olanlar. Bujilere gelince araçta fark yaratıyor. Psikolojik mi bilmem ama araç sanki biraz daha sessizleşti ve ataklaştı. Buradan Sacit Beye teşekkür ederim..Engin bilgileri ile bize yol gösterdiği için..
Bul
Alıntı
#25
Lpg bujisi kullanmayan kişilerin bobinleri kesin yanacak diye birsey yoktur heralde.
Bul
Alıntı
#26

Alıntı:
#110783 inal_onur: Lpg bujisi kullanmayan kişilerin bobinleri kesin yanacak diye birsey yoktur heralde.


Elbette öyle birşey yok..Tercih kişinin kendisi..Dikkat edilmesi gereken bujinin değişim zamanı..İsteyen orjinalden yana kullanabilir...
Bul
Alıntı
#27
Genelde lpg li araclarda bobin yanma ***** oldugu icin, lpg bujisi bobin yanma ihtimali azaltacaktir..
Bul
Alıntı
#28
Henüz 6 bin km de olan aracımın bujilerini çöpe atmamak icin,en az 20 bin km kullanmak istiyorum.Sorun olmaz sanırım.
Bul
Alıntı
#29
Benim ilk LPG li aracım bu. Benzinli oldu ama ilk LPG taktırdığım araç. Bu konu hakkında fazla bilgim yoktur. Sacit Beyin bahsettiği konudan sonra ve LPG bakımını yaptırdığım yerde ki usta söyledikten sonra baktırayım dedim ve iyi ki de baktırmışım dedim. Durumu çok berbat olmuş. Her 25000 km de bir değiştiricem bujileri artık...
Bul
Alıntı
#30

Alıntı:
#109638 PATAKLAYAN:
[red]Alıntı:
#108036 PATAKLAYAN: Sonuç: NGK İridyum BKR6EIX-11’in bire bir aynısının tıpkısı olan NGK İridyum ZFR6FIX-11 taktım. Sıkışık E5’te servisten büroya yaklaşık 6-7 km kullandım. Pek bir şey anlamadım, ama sanki arabanın agresifliği azaldı, daha bir mülayim, daha bir sessiz oldu. Biraz kullanayım görüşlerimi yazarım. Bunu beğenmezsem, ikinci olarak Bosch Super 4FR78X’i deneyeceğim, onu da beğenmezsem, üçüncü olarak (bulabilirsem) NGK BKR6EGP’ı deneyeceğim. Yok onu da beğenmedim bi zahmet Meksika’dan NGK ZFR6U-11 alacağım…



Sonunda kısa da olsa 100 km\'lik bir uzun yol yapma fırsatım oldu. Değerler iyi gibi görünüyor ama...
Araç hız ortalaması = 105 Km,
Yakıt tüketim = 7,6 Lt/100Km

Bu buji öldürdü aracı, agresiflik ataklık mataklık kalmadı. İlk fırsatta sıradaki buji Bosch Super 4FR78X\'i takacağım. Sonucu yine burada paylaşırım.

Hep diyorum, bu araca biraz avans lazıııııım...
[/red]


Evet, iridyum bujileri çıkarıp attım ve Bosch Super 4FR78X\'leri taktım. Nihayet araç kendine geldi normale döndü...
0,8 mm olan tırnak aralığı avans isteyen araca ilaç gibi geldi...
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Cruze Otomatik Vites sorunları daos009 352 123,888 12-10-2020, Saat: 14:36
Son Mesaj: yusufk53
  Cruze - Chevrolet Cruze Sahipleri Listesi ve Yeni Kayıtlar gencay35 1,077 206,947 30-09-2020, Saat: 11:31
Son Mesaj: Ahmetgd38
  2013 MODEL CHEVROLET CRUZE 1.6 SPORT PLUS Jesur 1 76 28-09-2020, Saat: 18:18
Son Mesaj: abluka
  cruz manıfot emme sibobu değişimi abluka 0 48 23-09-2020, Saat: 18:19
Son Mesaj: abluka
  Cruze almayin diyen yetkili servis ustasi? muratogretmen25 2 131 22-09-2020, Saat: 22:50
Son Mesaj: yusufk53

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi