Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
code 136 ve AT sanziman sorunu deneyimlerim.
#31
arkadaşlar merhabalar son mesaj benimmiş yine ben hortlatıyorum...

konu code 136 gibi görünse de benim yaşadığım sadece bu değil anladığım kadarı ile. çünkü dediğniz gibi code136 park sensörü ile ilgili ancak aşağıdaki resimlerde de göreceğiniz üzere ben de solda esc lambası ortada araç arıza lambası ve sağda park sensörü aynı anda yanarak bu hatayı veriyor detayları aşağıda anlattım ancak code 136 olmasının sebebi aynı anda park sensörününde arıza vermesinden kaynaklanıyor olabilir.

kocaeli hatay arası bayram sebebi ile yolculuk ediyorum ve 70-80km gittikten sonra otobanda, 120 ile giderken, aynı hatayı verdi. çekip kenara iki üç dakika soğutunca araç yeniden vitese girmeye başladı bu hata da kayboldu. ama arıza kaydı duruyordu. tüm yol boyunca bunu 3 kez yaşadım ne zaman nerde neye göre çıktığı belli değil.

(opis yetkililerine kibarlıkları aracımla hızlı bir şekilde ilgilendikleri teşekkür ediyorum. servis müdürü ufuk beye danışmanı irfan beye ve ismini hatırlayamadım kusuruma bakmasın genel formenine özellikle tşekkürler. sacit bey ve burak beylere de teşekkür ederim telde konuyu görüşebildik. inanın o an kendinizi o kadar çaresiz hissediyorsunuz ki 1000km yolculuğa çıkmışsınız 2 yaşında aracınız sizi yolda bırakabilir aklınızdan yatacak yer çocukları gönderecek bir araç otobüs uçak ... herşey geçiyor Allah kimseye yaşatmasın inş.)

ankara da opisde kontrol ettirdim, yolumun üzerinde diye. şanzıman beyni şanzıman sıcaklığını yüksek görüyor dediler. değişmesi gerek falan dediler ama bilemiyorum. sanki başka birşey var gibi. yola devam ettim dediğim gii iki sefer daha verdi hatayı ama bi iki dakika dinlendikten sonra hiç birşey yok tıkır tıkır...

ertesi gün arıza kaydı lambası da söndü mesela... aylarca şehir içi kullandım. belki 4-5000 km ben yaptım. bakımları zamanında ***** lpg taktırdım LR. ayarları hatasız çalışıyor. hiç bir hata vermedi ki sadece uzun yolda bunu yapıyor giderken de yaptı dönerken de...

zaten biliyorsanız farklı bir konuda bahsediyorum sürekli... 6. vitesten 5. vitese düşme sorunu var. dikkat ederseniz otomatik vites cruzarda belirli bir süre ya da mesafe yüksek hızlarda seyir ederken mesela 120 ile 6dan 5e düşüyor ve tekrar çıkmıyor. bunun için iki sefer izmit ek-can a gittim normal dediler böyle programlanmış bence saçma. bir de şimdi bu hata çıktı...

yani beyin dediğin ucuz değil opise sordurdum 4050tl dediler hesap edin garanti karşılasa bile değişti sorun bundan değilse boşuna israf. karşılamazsa zaten yandın değişti o para kaçtı. bi de tekrarlarsa... yani emin olmak istiyorum bir de tahmin ediyorum ki arıza beyindeyse bile tamiri mümkündür.

arabada xenon takılı değil lpgden başka bir oynama yok lpg den de çok memnunum hiç bir sorun çıkarmadı ve amacına hizmet ediyor.

konu ile ilgili yorumlarınızı tecrübelerinizi bekliyorum saygılar...

aşağıda resimleri bulabilirsiniz.

bu arada eklemeyi unuttum sorun sonrasında elm327 ile obdden (sacit abi sağolsun) arıza kaydına baktığımızda ekli resimdeki sorunları gösteriyor. kodları araştırdığınızda yanlış hatırlamıyorsam P0700 şanzıman hatası ve detayda sıcaklıkları yüksekliğinden bahsediyor diğer ikisi ise network sorunu ve yine şanzımanın network ile haberleşmesi ile ilgili bir sorun... umarım bilen tanıyan vardır....


[Resim: code136.jpg]
[Resim: arıza_kaydı.jpg]
Bul
Alıntı
#32
Aracınızın şanzıman yağını acilen değiştirtiniz.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#33
suavi bey heen değiştireceğim daha önce de bu konuda konuşmuştuk. hatırlıyorum. ben de konuyu yetkili servis ile paylaştım kendileri yağı kontrol edip daha değiştirilmesi gerekmediğini sçylediler bu yüzden kulak arkası yaptım doğrusunu söylemek gerekirse ama siz bu şekilde bir tavsiyede bulunuyorsanız hemen değerlendireceğim.
Bul
Alıntı
#34
Bir otomobil fabrikasındaki kuzeninimden öğrendiğime göre , bu yeni nesil şanzımanların yağı ısındığı zaman sıkıntı oluyor ve çabuk ısınıyorlar , özellikle istanbulun sıkışık trafiğinde.. Peki ne yapılabilecekler nelermiş :
1-aracın motorunun fazla ısınmasını engellemek :
*karter koruyucu kullanılmaması
*on panjurun iki yanındaki plastik levhaların sökülmesi ,
*klima açık dolaşılması (klima fanı çalıştırdığı için motor bölümünde hava sirkülasyonu fazla oluyor)
2-Şanzıman yağının değiştirilmesi
3-şanzıman yağ karterinin daha fazla soğutulması sağlanması(üzerine eklenecek fan ile veya üzerine montajlanacak kanallı alümünyum soğutucu ile
4-Şanzıman yağ karterinin büyütülerek daha fazla yağ almasının sağlanması ile.
Bul
Alıntı
#35
evet sacit abi sana katılıyorum ben zaten sırf bu yüzden karter muhafaza takmaktan vazgeçtim.şu plastik levhalara bakacağım klima sürekli açık dolaşıyorum özellikle sıcak aylarda, şanzıman yağını en kısa sürede değiştireceğim, karter büyütmek mümkün mü nasıl yapılacak bilemiyorum ama benim de daha önceden düşündüğüm intercooler seçeneği en etkili yöntem gibi geliyor. bu işi yapacak yaptıracak ilgili ve bilgili kimse var mı acaba çünkü intercooler muhabbeti de önemli. yağın belirli aralıklarda viskozite değerine sahip olması gerekir ideal çalışma için ki bunu için de belirli aralıkta sıcaklık değerleri içinde olması gerekir. çok sıcak yağın etkilerinin zararlı olduğu gibi çok soğuk yağ da zararlıdır dönen aksamlar ve yataklar için. bu uygulamada ısı hesabının muhakak yapılmalı ve hava ve yağ debisi ayarlanmalıdır muhakkak. yanlışsam düzeltin lütfen...

bu arada benim asıl anlamadığım önce cruze ele alalım. bütün otomatik kullanıcılarından buraya yorum istiyorum mesela bu sorunları bir tek ben mi yaşıyorum yaşayan yaşamayan burda tartışalım istiyorum.

onu da geçtim bu tarz bir teknolojiyi bir tek chevrolet mi kullanıyor diğer firmalar sorunsuzlar da cevrolet nie sorunlu. mesela kardeşimde başka bir araç var isim vermeyeceğim ama sorunsuz denebilecek ölçüde vites geçişleri ve şanzımanı var. onlar nasıl farklılar ar-ge onlara var da cevrolet e yok mu... bilemedim. aracı kesinlikle kötülemiyorum fiyat fayda endeksi en iyi araç hala gözümde. herşeyinden memnunum hepsi kabul edilebilir ama benim bu yaşadığım sorun mu değil mi hata mı değil mi kimse ilgileniyor mu ilgilenmiyor mu düşücelerim bunlar.

teşekkürler saygılar.
Bul
Alıntı
#36
aracım lpgli yaklaşık 3 aydır sivasta uzun yol yaptı kamyon yükü gibi yüklü olarak böyle bir sorun olmadı acaba sana fabrikasyon bir hata denk gelmiş olabilirmi diye düşünüyorum karter ***** başından beri yok lpg taktım havalandırma kapaklarını söktüm senin kısmetinmi diyeyim inşallah sorunu giderirsin
Bul
Alıntı
#37
arkadaşlar merhabalar yaklaşık bir aydır konuya yazmamışız. yine ben canllandırayım benzer sorunları olana yardımcı olur umarım.

en sonunda chevrolet türkiyeye yazdığım maillerden midir nedir bana dönüş yaptılar. doğrusunu söylemek gerekirse forumda okuduğum yorumları yalanlarcasına iyi, takip eden, memnuniyet bekleyen bir tavırla, bir hanım ile görüştüm. ki bu beni şaşırttı doğrusu. daha sonrasında da bugüne kadar sürekli bu hanım dosyamı takip etti. arayıp dosya hakkında defalarca bilgi verdi bana çeşitli tavsiyelerde bulundu, yönlendirdi. sanırım bazı gelişmeler var.

öncelikle bir dosya açtılar ve en yakın servise öncelikli ibaresi ile yönlendirdiler. servisteki ustabaşı yine hiç bir sorun olmadığını teknik olarak ya da hızlanmanın vs (yazılımdan habersiz tabiki Smile ) sorunsuz olduğunu hiç bir şeyin yapılması gerekmediğini söyledi. ben \"ama bir sorun var şu an görünmese de bir sorun var uzun yola mı çıkmak lazım\" diye bastırınca ve vites geçişlerinde vuruntu yapıyor diye ekleyince o zaman, vites geçişlerindeki vurutuyu bahane gösterip valf kitini ve şanzıman yağını değiştirmek için işlem yaptı chevrolet tam bi hafta dolmadan ***** getirttirdi ve aracı dün bıraktım. aynı gün tekrar iade ettiler. gerçekten de vites geçişleri değişti. sanki faydası olmuş gibi ama asıl sorunumla ilgili bir katkısı olacak mı ilk uzun yola çıktığımda göreceğiz hepinizle paylaşırım.

şunu da ekleyeyim ki aracmda lpg olmasına karşılık hiç sorun çıkarmadan garantiden yaptılar. ayrıca bana satan arkadaş 2 yıl garantisi var ve ağustosta doluyor demişti. öğrendim ki 3 yılmış bilginize sunarım. bu arada ne de olsa garantiden baktıkları için artık kafam rahat şanzıman değişecekse dahi garantiden değiştirirler ve bunu test edebilmek için daha bir yılım var Smile

saygılar...
Bul
Alıntı
#38
Abdullah Bey,
Bir an önce denemenizi yapın ki garanti bitiş süresi yakın olan üyeler de faydalanabilsin. Ayrıca yüksek süratte 6\'dan 5\'e düşme durumunu da test etmenizi rica ederim.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#39
suavi bey,

bir an önce yapmak istiyorum ama iş yoğunluğum seebi ile ve yapacağım testi en az 100km mesafeye gitmem geektiğini düşününce bi iki haftayı bulabilir gibi geliyor. daha erken de yapmaya çalışacağımdan emin olun ama yapacağım testi bekleyen arkadaşlarım var ise kusuruma bakmasınlar.

saygılar...
Bul
Alıntı
#40
Abdullah kardeş bende sadece 6. vitesten 5. vitese düşme olayı var onun haricinde başka sıkıntım yok. ilk uzun yol deneyiminizde 6. vitesten 5. vitese düşme olayı hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
Bul
Alıntı
#41
Buyur gel İstanbul\'a misafirim ol. Fazlasıyla 100 Km yapmış olursun hem de boğazda bir çay kahve içeriz...Smile
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#42
seve seve suavi bey en kısa sürede istanbula gelip tanışmak isterim. emin olabilirsiniz tek sıkıntı iş yoğunluğum...

saygılar...
Bul
Alıntı
#43
Beklerim.Smile
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#44
merhabalar arkadaşlar,

dün izmitten sabiha gökçene kadar arabayı test etme fırsatım oldu. otobanda test ettim. cc ile normalde 110-120 arasında seyir eden biriyimdir. ancak testi biraz daa hızlı yaptım şanzımanı daha da zorlarım düşüncesi ile... 120 ile 140 arası hızlarda gittim ve geldim yer yer 150ye kadar da çıktım. normalde, sorun yaşadığım zamanlarda, gebzeyi geçer geçmez araba 6dan 5e düşüyordu ancak sabiha gökçene gidiş geliş esnasında yukarıda belirttiğim hatayı vermiyordu. code 136 ile birlikte arıza lambasının yandığı ve şanzımanın kilitlendiği hata. bu hatayı ise daha uzak mesafede örneğin sacit abinin yanına gideren köprüye varmadan 5-10 km lerde vermişti.

sonuç: dünkü yolculuğumda 6dan 5e düşme yaşamadım. ayrıca araç vites geçişleri fark edilir derecede daha yumuşak ve sakindi. ilginç ama belki yanlış hissetmiştimdir büyük viteslerde alt devirlerdeki torku arttı gibi hissettim sanki. çünkü 6 ile girdiğim bağzı ramlara 5 erken düşerdi bu seyrimde hiç düşmeden çıktığım rampalar vardı. bilemiyorum etkilemiş olabilir mi... en kısa sürede daha uzun yolculuk yapıp test etme ve sizlerle paylaşma fırsatım olur umarım.

şahsi fikrim: araçta hem şanzıman yağını hem de valf kitini değiştirdiler. yağın kit ile beraber değişmesi gerektiğini söylemişti servisteki usta. ama muhakkak gerekli oldğundan mı yoksa kendi fikri mi bilemiyrum. şimdilik iyi gibi örünen sonuç ya yağdan ya kitten ya da ikisinden birden olabilir ki birinden biri olma olasılığı ikisinin birden olma olasılığından çok yüsek... beyni değiştirdiğinde de düzelen bir arkadaş vardı yukarıdaki yorumlarda ki bu sırada suavi abinin (yanılmıyorsam) forumda bir lafı vardı onu hatırlattı \"cruze bu hepsi birbirinden farklı, hataları da kendi başlarına çözmeleri de\" gibi bişeydi...
Bul
Alıntı
#45
O kadar dedim ama burnumuzun dibine kadar gelmiş ve haber vermemişsiniz. Bir haber etseydiniz keşke. Neyse bir dahaki sefere...

Aslında şu 6\'dan 5\'e olayı için uzun yol yapmanız şart değil. Yolun sadece 180 ve üstü hıza çıkabilecek kadar uzun olması yeterli. Anında 5\'e düşmezse olay çözülmüş demektir.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#46
Suavi kardeş valla kaç tane cruze binen insanla yüz yüze konuştum onlar da aynı olaydan bahsetti. 3 değişik servise de gittim bu 5. vitese düşme olayına normal dediler. Şanzımanın çalışma yapısı böyle dediler. Arata 5. viteste takılma olayına da şanzıman kendini ***** alıyor dediler. Bildiğim kadarıyla Cruzenin otomatik şanzımanı mazda şanzımanıymış. Geçenlerde mazdası olan polis arkadaşa sordum. o da arada vitesler üst vitese geçmiyor dedi. Alt vitesde dişliler daha yavaş döndüğünden Şanzıman kendini soğutuyor dedi. Saygılar...
Bul
Alıntı
#47
Arkadaşlar biraz araştırdım. http://www.otosorun.com/otomatik-vites-s...ynaklanir/ linki biraz kapsamlı okursak hatta f3 tuşuna basarak ***** yazarak sadece ***** olduğu kelimelerin geçtiği cümleleri bulup okursak otomatik vites kullanıcılarının söylediklerine göre şanzıman yağı ısınınca araç kendini ***** alıyor. örnek verecek olursak 4 vitesli araçta araç kendini 3. viteste ***** alıyor ve kontak açıp kapatınca düzelenler diyenler , araç 3000 devirde takılı kalıyor diyenler bile var. benim düşüncem servis ustalarının dediği gibi 6. vitesten 5. vitese geçici olarak çekme ***** amaçlı. Yanlış düşünüyorsam kusura bakmayın . Saygılar...
Bul
Alıntı
#48

Alıntı:
#116688 samet baba: Bir otomobil fabrikasındaki kuzeninimden öğrendiğime göre , bu yeni nesil şanzımanların yağı ısındığı zaman sıkıntı oluyor ve çabuk ısınıyorlar , özellikle istanbulun sıkışık trafiğinde.. Peki ne yapılabilecekler nelermiş :
1-aracın motorunun fazla ısınmasını engellemek :
*karter koruyucu kullanılmaması
*on panjurun iki yanındaki plastik levhaların sökülmesi ,
*klima açık dolaşılması (klima fanı çalıştırdığı için motor bölümünde hava sirkülasyonu fazla oluyor)
2-Şanzıman yağının değiştirilmesi
3-şanzıman yağ karterinin daha fazla soğutulması sağlanması(üzerine eklenecek fan ile veya üzerine montajlanacak kanallı alümünyum soğutucu ile
4-Şanzıman yağ karterinin büyütülerek daha fazla yağ almasının sağlanması ile.



LPG başlığında da iki senedir yağlama kitinin gereksizliğini ve sebeplerini defaklarca yazmışken , gecenlerde konu ile alakalı internette buldukları bir yazıyı yapıştırmışlardı . Hem soru soruluyor hem itibar edilmiyor , internette bulunan yazılar dikkate alınıyor . Zaten yakındır sıkıldım , gereğinden ve hakedildiğinden fazla amme hizmeti yapıyorum cruze u olanlara , benim mesleğim Mak.müh. satttığım ve servis verdiğim makinalar 3-5 tane Cruze alır...
Bul
Alıntı
#49
samet kardeş benim yazdığımla senin bağlantını çözemedim. Açıklarsan sevinirm...
Bul
Alıntı
#50
Suavi bey,

gecenin 11-12 si gibi olduğundan o tarafa gelemezdim. gelsem eminim görüşürdük ancak eve dönüş 3-4ü bulurdu sabah 6 da kalkıyorum ben zaten düşünün Wink.

bu arada forumda bi 180kmlerde 6dan 5e düşme sorunu vardı. sanırım benim sorunumu onunla karıştırdınız. sizi bu karışıklığa sürükleyen bir açıklamam oldu ise affola. o durumda maksimum devir ile maksimum hızı sabitleme yaptıklarını düşünüyorum. bunu da 6. viteste belki maksimum devirde teoride hız skalası üzerine çıkabilir yada skala kadar hıza ulaşabilir. ancak üretici hız sınırlamasını bir alt vitesteki maksimum devirdeki hız ile çözmüş olabilir diye düşünüyorum. bunu tam olarak bir sorun olarak görmüyorum da bir strateji olarak görüyorum açıkçası... \"bu kadar hız yapmayın/yapılmaz\" demenin bi yolu yani Wink .

benim yaşadığım daha farklı bir durum. 100km/h ile gitsem dahi araç ya belli bir süre sonra ya da beli bir km sonra ki örnğin havaalanına giderken gebze civarlarında mesela, ya da ankaraya giderken sapanca civarlarında vites 6dan 5e düşüyordu ve bir daha hiç bir şekilde tekrar 6 ya çıkmıyordu. sonrasında düşük hızlara dşsem dahi tork ihtiyacına bakmaksızın yüksek devirlerde vites değiştirme yapıyor ve 6ya girmiyordu. taki aracı durdurup biraz dinlendirene kadar, ya da sakin bir şekilde 10-15 dakika kadar şehir içi sürüşünden sonra araba kendine geliyordu. ben bu surunu test ettim ve düzeldi gibi algıladım. en kısa sürede dediğim gibi daha uzun yol kat edip code136 ile birlikte yaşadığım şanzımann sorununu da test edeceğim. sizleri yine bilgilendiririm.

hazır yazmışken bir iki fikrimi daha eklemek istiyorum.

benim gibi sorun yaşayan arkadaşlar için aracı 6dan 5e düşüyor şikayeti ile gittiğinizde servise normal olarak adlandırıyorlar. beraberinde muhakkak hissediyorsunuzdur ki vites geçişleri de sarsıntılıdır. bundan da bahsederseniz garanti kapsamında bana uygulanan işlemi uygulayabilirler.
bu arada sacit abi yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum. özellikle kartel muhafazayı bu düşünce yüzünden taktırmaktan vazgeçtim ve alternatif soğutma arayışları içerisideyim. ancak yukarıda yazdığım gibi 6dan 5e düştükten sonra 10-15 dakika arabayı durdurmadan şehir içinde dur-kalklı dahi ilerleyerek şanzıman eski haline geliyordu. normalde daha az hava aldığı için daha az soğuması daha çok ısınması gerek... benim yaşadığım sorunda doğrusu kanaatim valf kitinden olabileceği yönünde, ki şanzıman yağı her ne kadar 60000 de değişmesi gerekiyo dense de siz sayın abilerimin önerdiği gibi 30000de bir değiştirmeyi kesinlikle öneriyorum. çünkü hassas bir şanzıman sahibiyiz yağı değiştirmeyerek daha fazla zorlamaya gerek yok.

saygılar...
Bul
Alıntı
#51

Alıntı:
#117598 eypiyu: ... gebzeyi geçer geçmez araba 6dan 5e düşüyordu ancak sabiha gökçene gidiş geliş esnasında yukarıda belirttiğim hatayı vermiyordu...sonuç: dünkü yolculuğumda 6dan 5e düşme yaşamadım....



Yok karıştırmadım. Konuyla ilgili diğer başlıkları zaten yakından takip etmekte ve gereken paylaşımları yapmaktayım. Benim ilgimi çeken şey, yukarıda yazınızdan alıntıladığım cümleleriniz. Bu veriler, değişimi yapılan valf kitinin ayarlarının, orijinal valf kitinden farklı olabileceği ve sorunun çözümü olabileceğini düşündürdü. Kaldı ki bu 6\'dan 5\'e düşme olayını yaşamadığını söyleyen ve benim de inandığım Ethem kardeş var kulüpte. Onun da valf kitinin ayarı bizimkilerden farklı olabilir. Bu durumun netleşmesi çok önemli. Yurt dışı forumlarda konuyla ilgili bir makale de görmedim açıkçası. Bu durumla ilgili herkes bir deneme yapıp deneyimlerini burada paylaşırsa iyi olur. (Tabii ki trafiği tehlikeye atmadan.)
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#52

Alıntı:
#117670 PATAKLAYAN:
...değişimi yapılan valf kitinin ayarlarının, orijinal valf kitinden farklı olabileceği ve sorunun çözümü olabileceğini düşündürdü...



evet suavi bey size sonuna kadar katılıyorum,

forumda bu sorunu (6dan5e düşme) yaşamayan çok arkadaş var (ki hala yüksek hızda 180km/h hızda yaşanandan bahsetmiyorum.). sizin paylaşımlarınızı ve diğer konuları ben de takip etmeye çalışıyorum elimden geldiğince ve sizin bilginize ve paylaşımlarınıza bakarak çok konuda bilgi sahibi oldum. bu konuda da benden daha iyi bilgiye sahip olduğunuza ve daha iyi yorum yapacağınıza eminim ki alıntıladığım yorumunuza be de katılıyorum. daha önce düşünmemiştim ancak takılan yeni kit farklı kalibrasyonlarda olabilir. ya da benim tahminim şöylydi: eski kit arızalanmış veya kalibrasyonu bozulmuş olabilirdi. bu önermelerin hangisinin doğru olduğunu anlamanın yolu yok bence... işimiz yine servislere ve onların vicdanına kaldı...

bu arada değinmeliyim ki ben hayatımda hiç 180km hızla araba kullanmadım kullanacağımı da sanmıyorum. kullanan arkadaşları da, test için gerekli ise sadece, yolun müsait olduğu durumlarda; trafiği, kendilerini ve çevredekileri tehlikeye atmamak kaydı ile denemelerini; sürekli alışkanlık halne getirilerek yüksek hızlarda kullanmamalarını şiddetle öneriyorum.

biraz ısrarcı olucam kusuruma bakmayın ama altını çizerek söylüyorum benim yaşadığım problem aracı 180km/h hızda sürerken 6dan5e düşme değildir ki ısrarla ben bunun bir programlama ve sınırlandırma olduğuna inanıyorum. bu yüzden benim problemimi 180km/h hıza çıkarak test edemem(/edilemez). hava alanına giderken test etmiş oldum ve ilk testim olumlu yönde. diğer yapacağım test sürüşlerinden de sizi bilgilenreceğim.

saygılarımla...
Bul
Alıntı
#53
OK.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#54
evet yalova kocaeli körfez yaklaşık 200km yol yaptım değşikilik yok geriye sadece otobanda uzun yol denemsi kaldı o da nasip artık ne zaman denk gelir ise....

sagılar
Bul
Alıntı
#55
Arkadaşlar konu eski ama 6 dan 5 e düşme sorununu çözdüm. Bu sorunu ben uzun yolda sürekli 120 ve üstü giderken yaşıyordum. Birden bire 5 e düşerdi. Hızımı 90 kadar düşürüp bir süre böyle gittiğimde düzelirdi. Ben daha önce duymuştum şanzıman yağı ısındığından dolayı vs diye. Şanzımanı soğutacak bir radyatör takıldı ve bu sorun çözüldü yaklaşık 6 7 ay oldu buna benzer bir sorun yaşamadım.
2015 cruzlarda fabrikasyon olarak takılıyormuş bu soğutucu, ben servise garanti süresince her gittiğimde sorun yok demişlerdi. aslında kendileri yeni modellerde soğutucu olduğunu bildikleri halde söylemediler. Ben tesadüfen birinden duydum.
Benim arabam 2013 model cruze 1.8 2014 çıkışlı. Şu an km 96 000 de
Bul
Alıntı
#56
Herkese merhaba,
***** dün code136 arızası ile ben de uzun yolda karşılaştım Eypiyu üye arkadaşımızın yaşadığı sorunları aynen ve birebir yaşadım.Arkadaşımızın söylediği gibi benim sorunum da yüksek hızlarda 6' vitesten den 5 'e düşürme sorunu değil.Aracımda lpg yok.Uzun uzun anlatmak istemiyorum.Arkadaşımız yeterince ayrıntılı anlatmış zaten. Kısaca anlatmak gerekirse; İstanbul'dan Samsun'a giderken yaklaşık 2 saat sonra cod 136 arızası verdi ve esc lambası, araç arıza lambası ve park sensörü arıza lambası aynı anda yandı .Araçta 4 kişi ve biraz da yük olduğu için 110 üzeri zaten hiç çıkmadım.Allahtan arızayı benzin istasyonuna yaklaşırken verdi ve hemen aracı istasyona çekip kapattım ve tesadüf ki 1 km yakınımda opel kervan düzce yetkili servis vardı.5 dakika bekledikten sonra tekrar çalıştırdım ve sadece motor arıza ışıgı yanık kalmıştı.Serviste kodlara baktılar ve P07 yada P0700 tam olarak hatırlayamıyorum şanzıman beyin arızası olduğu ve ilk etapta şanzımanın revizyona gitmesi gerektiğni belirttiler.Ve arıza ışıklarını araca bindiğimde hiçbiri göükmüyordu.Bende tabiki aracı birakma gibi durumum olmadığı için yavaş yavaş Samsun'a doğru yoluma devam ettim ve aracı aldığım günden itibaren 7 yıldır sürekli yetkili servis olan GTC Globalde bakımlarını ve parça değişim işlemlerini yaptırdığım için hemen orayı aradım ve aracı zorlamadan düşük devirlerde ve dinlendirerek kullanabileceğimi ama bunun yolda kalmama garantisi olmayacağını belirttiler.Aracı 2500 devir üzerine çıkarmadan 110 km hızla gitmeye çalışıyordum.Artık bir gözün devir ibresinde diğer gözüm yolda paranoya şekilde aracı sürmeye çalışıyordum.3000 devir ve üzerine çıktığımda belli bir süre sonra motor zorlanıyor bağırıyordu ve vitesi manuel 'e atınca vites 5 de gözüküyor ve manuel şekilde 4 yada 6 ya geçiremiyordum.Böyle durumda aracı biraz dinlendirip tekrar yola koyuluyordum.Bu şekilde 12 saatte Samsun'a varabildim.Ertesi gün İstanbul döüşünde yine bu durumlarla birkaç defa karşılaştım ama hiç motor arıza ışığı yakmadı.Bazen 2500 devirde sabit giderken bir anda devir artıyor ve araç bağırıyor ve vites 5 de sabit kaldığı için ayağınızdan gazıda çekseniz devir düşmüyordu.Manuel'e aldığım bazı durumlarda 4 te takılı kaldığınıda gördüm ama manuel de 3 yada 5 'e geçirme durumu olmuyordu.
Beni en çok üzense bu kadar üzerine titrediğim her yıl bakımlarını yetkili serviste yaptığım 7500 km de motor yağını ve bütün filtrelerini değiştirdiğim ,bujilerini bile her yıl değiştirip özellikle bunun altını çiziyorum her 25.000 km de şanzıman yağını değiştirdiğim üzerinde bütün parçaları orjinal olan ve değiştirilen,Daha 150 km üzerine çıkmadığım 4000 devir üzerine nadir çıktığım aracımda bu kadar sorunlanla karşılaşmam benim için gerçekten tam bir hüsran oldu.Kaldıki 1 hafta öncede şanzıman yağını değiştirmiştim yola çıkacağım için.Acaba bu kadar kısa sıklıkta şanzıman yağını değiştirmek bir hatamıydı diye düşünmeden edemiyorum.Gerçekten kitapçıkta otomatik vitesli araçlarımız için yazan 150.000 km limitine uymak mı gerekiyor.Biz mi yanlış yapıyoruz bilemiyorum.Aracımın km'si şu anda 90.000km'de
Aracımda bu 8 yıllık süreçte ;
direksiyon kutusu arızası çıktı ;direksiyon kutusu revizyona girdi direksiyon pompası değişti.
Ön amörtisör lokurtu sesi ve geri viteste anırma sesi; amörtisör üst takozları ve kalper pimleri komple değişti.
Yağ souğutucu arızası çıktı;yağ sogutucusu ve komple hortumlar değişti .güvenlik amaçlı üst kapak contası değişti.
Genleşme kabı hortumu yırtıldı; genleşme kabı ve hortumu değişti.
Külbütor kapağı arızası çıktı ;komple kapak ve ateşleme bobini değişti.
Emme selenoid valfinde yağ sızıntıısı vardı.valf değişti.
Ön aks keçesinde sızıntı vardı ;keçesi değiştirildi. (en ucuz bu tuttmuştu)
Klima arızası çıktı : sol taraf hava panelleri hala sıcak ve soğuk az üflüyor (komple değişim isteniyor) hala yaptıramadım.
Ve en son şanzıman beyni arızası .....
Yaptığım bakımları ,balata ve diskleri filan saymıyorum.
Ne diyeceğimi artık bilemiyorum.Şu an araç gtc globalde haber bekliyorum.Şanzımana revizyon yolu gözüküyor .Belkide bu son servis bakımım olacak.Yorumları size bırakıyorum.Sağlıcakla kalın.
cruze experienced unutterable
Bul
Alıntı
#57
Bu sorunu çözen arkadaş valf kiti ve şanzıman yağını değiştirince bu sorunun ortadan kalktığını söylemişti.Çünkü uzun yolda yaşadığımız sorunlar kodlarına ve uyarı ışıklarına kadar aynı.Acaba bu valf kitlerinin değişimi bu sorunu çözebilir mi?
cruze experienced unutterable
Bul
Alıntı
#58
Aracıma serviste valflerle ilgili bir sistem temizliği yada revizyonu yapıldı diyelim. Teste çıkıldığıını ve uzun bir kullanımdan sonra arıza vermediği ve sorun gözükmediğini söylediler.Bende aracı serviste çıkarıp emin olmak için otobana çıkıp yaklaşık 280 km istanbul - sakarya arası gidiş dönüş yol yaptım.Bazen 150-160 km hızlara kadar çıktım.Biraz zorladım .Şu anda sorun gözükmüyor.Umarım bir daha aynı sorunla karşılaşmam.
cruze experienced unutterable
Bul
Alıntı
#59
Merhaba, aracim 2012 dizel otomatik cruze. Şu anda bu hatayi aliyorum. Bu hata kodunu almadan önce kronolojik olarak yasadiklarim;

1- Çorum dan Ankara’ya giderken araç motor yag hatasi kodu verdi. Aracın yağını kontrol ettiğimde yag kalmamıştı ustaya goturdugumde  araçdaki yağı antifriz suyuna karıştırdığını gördük ve yag soğutucusunu değiştirdik.

2- araçta android ekran multimedya sistemi var öncesinde ekranda temasızlık vardı ses vardı görüntü yoktu. Başka bir usta bunu  tamir etti. O tamirden sonra araç sürekli kod 136 hatası vermeye başladı. Ekranda park sansürü esc işareti motor işareti yanmaya başladı ve kod 136 yazdı. Araç otomatik vites olduğundan ekrandaki D isareti kayboldu. Araç ilk kalkışta çok ağır kalkıyor ama daha sonra hizlanabiliyordu.  ayrıca geri viteste bir sorun yaşamıyor ama geri vites sensörü filan devreye girmiyordu. 

3- sorunun kaynağını çözmeye çalışıyorum ama bir türlü bulamadım. Şanzıman Salterinden kaynaklı olabilir diyorlar. Yag soğutucusunu değiştiren usta şanzıman yağının değişmesine gerek yok dedi ama ben onun yalancısıyım. 

Sorun neden kaynaklı olabilir, multimedya ekrandan kaynaklı olabilir mi araçtan multimedyadan kaynaklı canbus var. Acaba omu arizali? 

Bir de ben arabayı alırken bu araba yazılımla dediler ama ne yazılımı var onu da bilmiyorum açıkçası. Ankara’da işime yarayacak güvenilir sağlam bir usta var mıdır
Bul
Alıntı
#60
şasmazda teknik şanzumanda yağ değişimi yaptırmıştım.Ustalar ve mekan iyiydi.
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Cruze benzin ile çalışmama sorunu birseiki 0 28 Dün, Saat: 13:59
Son Mesaj: birseiki
  2011 CRUZE OTOMATİK ŞANZIMAN PROBLEMİ 2 .VİTESE GEÇERKEN VURUNTU muhammet_54 30 10,483 20-05-2021, Saat: 21:05
Son Mesaj: Eternalsun
  Akü bitmesi elektrik kacagi sorunu bulunamıyor... BekirAksahin 0 181 28-04-2021, Saat: 12:19
Son Mesaj: BekirAksahin
  Yüksek Devir sonrası rolantide titreme sorunu septemb0x 0 218 02-04-2021, Saat: 15:39
Son Mesaj: septemb0x
  Cruze - Anlık Güç Kaybı Sorunu Hakkında Bilgiler samet_baba 243 125,647 30-03-2021, Saat: 13:22
Son Mesaj: SetamoN

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi