Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze Motor Suyuna Karışan Yağ
#61
(08-11-2015, Saat: 13:42)coolvrelax demiş ki: selamın aleyküm arkadaşlar.. chevrolet cruze 1.6 aracım var. aynı problem dün benim başıma geldi arabanın devir daim pompası ötmeye başlamıştı problemler böyle başladı sonra sabahları araba geç çalışmaya başladı gazda araba çekişten düşüyordu kaputu bi kaldırdım baktım köpük köpük araba su atıyor kapaktan dışarı ***** ustama baktı silindir kapak contasının yanmış olabileceğini gazlı arabalarda bu problemlerin olduğunu ve  geç çalışmasının da bundan kaynaklanacagını söyledi. Bana bunun için yaklaşık 1500TL fiyat verdi sizce bu normalmidir ? Eğer daha önce yaptıran arkadaş varsa bana bu fiyat konusunda bilgi verebilir mi..

Yağ soğutucusudur yaw ne contası Smile
[Resim: 1241524656_chevy_camaro_transformer.gif]
Bul
Alıntı
#62
öğrenmemiz iyi oldu hocam
Bul
Alıntı
#63
Arkadaşlar daha önce yağ soğutucuyu değiştirdiğimi belirtmiştim. Geçen gün birşey farkettim yağ soğutucu ve antifiriz değişti ancak motor su kabı temizlenmedi şuan içinde yağ kalıntıları var ayrıca motorun iç temizliğini usta su ile çalıştırarak yaptı sonra boşaltıp yeni antifiriz koydu. Şimdi temizlik için tam olarak ne yapılması gerekirdi tekrar sorun yaşarmıyım acaba diye düşünüyorum.
Bul
Alıntı
#64
(13-11-2015, Saat: 09:59)kankac demiş ki: Arkadaşlar daha önce yağ soğutucuyu değiştirdiğimi belirtmiştim. Geçen gün birşey farkettim yağ soğutucu ve antifiriz değişti ancak motor su kabı temizlenmedi şuan içinde yağ kalıntıları var ayrıca motorun iç temizliğini usta su ile çalıştırarak yaptı sonra boşaltıp yeni antifiriz koydu. Şimdi temizlik için tam olarak ne yapılması gerekirdi tekrar sorun yaşarmıyım acaba diye düşünüyorum.

Ustan yanlış yapmış. Uğraşmak istememiş. Temiz antifrize su kabındaki yağ tekrar karışmış. Antifrizin özelliğini yitirmesine sebep olmuş. Sistemden tamamen antifiriz boşaltılıp, sonra kaba su konulup bir kaç defa su boşaltılıp yeniden doldurulup sistemdeki yağın temizliği sağlanmalı. En son su kabı sökülmeli. Önce sıcak su ile bir güzel temizlenmeli. Daha sonra yağ sökücü endüstriyel spreyler var. Bununla da bir güzel iyice yağdan arınana kadar temizlenmesi gerekir. Daha sonra kabı monte ederek yeni antifriz konulup işi bitirmeli.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#65
Kaba su koyarak aracı çalıştırdı sonra o suyu boşaltıp antifiriz koydu ancak kabı söküp ayrıca temizlemedi motorun hortumların yağdan tamamen temizlenip temizlenmediği de soru işareti iç temizlik için özel bir ***** varmı önerebileceğiniz şuan mevcut antifiriz kırmızı görünüyor ancak özelliği kaybolmuşmudur daha 500 km civarı yaptım yeni antifirizle
Bul
Alıntı
#66
(13-11-2015, Saat: 09:59)kankac demiş ki: Arkadaşlar daha önce yağ soğutucuyu değiştirdiğimi belirtmiştim. Geçen gün birşey farkettim yağ soğutucu ve antifiriz değişti ancak motor su kabı temizlenmedi şuan içinde yağ kalıntıları var ayrıca motorun iç temizliğini usta su ile çalıştırarak yaptı sonra boşaltıp yeni antifiriz koydu. Şimdi temizlik için tam olarak ne yapılması gerekirdi tekrar sorun yaşarmıyım acaba diye düşünüyorum.

sistemdeki yağ temizlemesi için içine başınçlı ilaçlı su basacak bu işlemi ne kadar çok yaparsa o kadar iyi..ben ayrıca 50 tl verip yeni genleşme tankı aldım. ne yaparsan yap genleşme kabındaki pis görüntü gitmiyor..hatta 1 hafta sonra bir daha gel boşaltıp antifirizi yenisini koyalım dedi bana..
[Resim: 1241524656_chevy_camaro_transformer.gif]
Bul
Alıntı
#67
Genleşme kabı sökülüp , selulozik tiner veya benzinle çalkalanırsa pırıl pırıl oluyor..
Bul
Alıntı
#68
(13-11-2015, Saat: 10:44)samet_baba demiş ki: Genleşme kabı sökülüp , selulozik tiner veya benzinle çalkalanırsa pırıl pırıl oluyor..

Kabı o şekilde halledelim ozman ustaya söyleyim ancak motor iç temizliği için ayrıca birşey yapmaya gerek varmı

(13-11-2015, Saat: 10:35)caglar demiş ki:
(13-11-2015, Saat: 09:59)kankac demiş ki: Arkadaşlar daha önce yağ soğutucuyu değiştirdiğimi belirtmiştim. Geçen gün birşey farkettim yağ soğutucu ve antifiriz değişti ancak motor su kabı temizlenmedi şuan içinde yağ kalıntıları var ayrıca motorun iç temizliğini usta su ile çalıştırarak yaptı sonra boşaltıp yeni antifiriz koydu. Şimdi temizlik için tam olarak ne yapılması gerekirdi tekrar sorun yaşarmıyım acaba diye düşünüyorum.

sistemdeki yağ temizlemesi için içine başınçlı ilaçlı su basacak bu işlemi ne kadar çok yaparsa o kadar iyi..ben ayrıca 50 tl verip yeni genleşme tankı aldım. ne yaparsan yap genleşme kabındaki pis görüntü gitmiyor..hatta 1 hafta sonra bir daha gel boşaltıp antifirizi yenisini koyalım dedi bana..

İlaç koydumu suya emin değilim bana normal su ile fan çalışana kadar çalıştırdı sonra suyu boşalttı gibi geldi
Bul
Alıntı
#69
Kankac su yeterlidir. Bir kaç defa fan açana kadar çalışması ve boşaltılması kafi. Daha sonra kabı söküp yukarda tavsiye edildiği şekilde temizlenirse sorun kalmayacaktır. Böyle bir şey için yeni kap felan almana gerek yok. Tertemiz olur o kap. Kafana fazla takma. Biraz relaks. Aracından tat almaya bak. Bırak o sana hizmet etsin. İpleri eline verme böyle ufak şeyler için. Big Grin
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#70
(13-11-2015, Saat: 10:59)setamon demiş ki: Kankac su yeterlidir. Bir kaç defa fan açana kadar çalışması ve boşaltılması kafi. Daha sonra kabı söküp yukarda tavsiye edildiği şekilde temizlenirse sorun kalmayacaktır. Böyle bir şey için yeni kap felan almana gerek yok. Tertemiz olur o kap. Kafana fazla takma. Biraz relaks. Aracından tat almaya bak. Bırak o sana hizmet etsin. İpleri eline verme böyle ufak şeyler için. Big Grin

Eyvallah yok konuda hem fikiriz o hizmet etsin Smile işte amaç hizmet ederken kusur etmesin die bakımını iyi yapalım diyoruz sağol cevabın içinSmile
Bul
Alıntı
#71
aynı sorun benim araçta var ve servise bıraktım birkaç gündür serviste çözemiyorlar sanırım.

http://avonuye.net
Bul
Alıntı
#72
evet arkadaşlar aynı sorunla karşınızdayım. bakalım bi kaç gün içerisinde bende arabayı bırakıcam ustaya ama pompa ne kadar yağlı olursa olsun onun temizliğini yapıp kullanmayı düşünüyorum conta değişimi ile kurtarmaya bakıcam artık. gidip yaklaşık 1000tl de ona vermek istemiyorum. sonuçta yağlanmıştır o kadar yağda temizlenir diye düşünüyorum
Bul
Alıntı
#73
Conta değişimi ile genleşme kabındaki yağlanmayı gideremezsiniz. Conta değişimi ile ancak dışarı yağ ve antifriz sızıntısı varsa onu giderebilirsiniz. Yağ soğutucu ünitesi üzerinde takılı olan radyatörün iç yapısı petekli haldedir. Bu petekler zamanla kalitesiz ve uzun süre değiştirilmeyen antifriz ve hatta egsoz manifoltunun sıcaklığı yardımıyla çürüyüp gider. İşte bu aşamada yağ su içerisine karışmaya başlar. Bir müddet daha böyle devam edilebilir ama bu sorunu aracın sıhhati için kesinlikle çözmek gerekir. Bunun çözümü soğutucu üniteyi yenisi ile değiştirmektir. Bu işlemin haricinde yapılacak her türlü müdahale boşa giden işçilik parası olarak size kayıp olarak cebinize yansır. Uzun süre genleşme kabında yağ ile dolaşılan bir cruze konu başında Tevfik ismindeki bir arkadaşımın aracındaki gibi conta yakma ve hararet sıkıntısı baş gösterir ki o zaman daha yüksek ***** hazır olun demektir. Her türlü şekilde bu parçadaki bu sıkıntıya ilişkin gerekli denemeleri bizzat Kayseri'de bulunan ustalarım ile denedik ve şu sonuca ulaştık. Bu en az 10 cruze üzerinde yapılan bir kaç tespit ile sabittir.

1) Genleşme kabında yağlanma gözlemlendi. Yağlanma açık sarı renkte: Genleşme kabı henüz şeffaf renktedir. İçerisindeki antifriz göz ile görülebilir. Yaklaşık 10.000 km ve kullanım sıklığına bağlı olarak 1 sene kadar soğutucu değiştirilmeden kullanılabilir ama soğutucu ünitenin değiştirilmesi gerekir. (Tavsiye komple soğutucu takım değişikliği)
[Resim: l96QdE.jpg]

2) Genleşme kabındaki yağlanma koyu renkte: Genleşme kabı şeffaflığını yitirmiştir. Kap içerisindeki antifrizi görmek artık zorlaşır. Antifrize yağ kaçışı büyük oranda artmıştır ve kısa zamanda soğutucu ünitenin değiştirilmesi gerekir. (Tavsiye komple soğutucu takım değişikliği)
[Resim: 1rlppD.jpg]

3) Genleşme kabında yağlanma yok ama egsoz manifoltu üzerinde yağ ve/veya antifriz kaçağı gözlemlendi: Soğutucu ünitenin oringlerinin ve/veya yağ filtresi oringinin değiştirilmesi, endüstriyel yüksek ısıya dayanıklı conta ile takviye edilmesi gerekir.
[Resim: vRvabp.jpg]
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#74
Benimki hangi aşamada çıkaramadım şimdi. Komple mi değişir yoksa çontayla mı çözülür yoksa o parçanın sadece alt tarafımı değişir Tabiki Parça sökülünce çıkacak ortaya. Parçanın çalışma prensibini veya içinin neye benzediğini bilmiyorum. O Yüzden öyle yazdım parçayı bi sökeşim ne yapılacağı çıkar ortaya zaten
Bul
Alıntı
#75
conta değişimini yatığımızdan beri yağlanma olmadı.
Alıntı
#76
setamon arkadas cok güzel anlatmıs tebrikler.bu sorun benim basıma gecen ay geldi yağ sogutucusunu değiştirdik su an suda problem yok tertemiz.ama su kabı temizlemelerine ragmen üst kısımları biraz pis kalmıs degistirelim dedik abi bosuna masraf yapma ondan birsey olmaz dediler bilmiyorum artık.
Bul
Alıntı
#77
50 tl bişi su kabı al kendin tak ben değiştirdim tertemiz Wink
[Resim: 1241524656_chevy_camaro_transformer.gif]
Bul
Alıntı
#78
(23-11-2015, Saat: 11:50)caglar9 demiş ki: 50 tl bişi su kabı al kendin tak ben değiştirdim tertemiz Wink

bugun aldım değiştirdim kabı caglar tertemiz oldu.
Bul
Alıntı
#79
(02-05-2015, Saat: 16:45)samet_baba demiş ki:
(02-05-2015, Saat: 09:23)ozkanyildirim66 demiş ki: Evet arkadaşlar motor soğutma suyuna yağ karışması   sıkıntısını bende yaşadım. Aracı yeni aldım forumda dikkatimi çekti  baktım benim araçta da aynı sıkıntı var. Ethem bozkurt bey bu konuda paylasimlarda bulunmuş sağolsun ona istinaden ustaya ***** direk yağ sogutucusunu sokmesini orda sıkıntı olabileceğini söyledim. Bunlarda yağ soğutucu varmiymis hocam iyice bi arastir yeri falan neresi demesine rağmen forumdan gerekli yazıları fotoğrafları bulup ustayı yonlendirdim. Beklediğim gibi yağ sogutucusunun oringlerinin yıpranmış olup yağ dan suya bir geçiş olduğu anlaşıldı.

[Resim: l7yXjl.jpg]

yıpranma bu fotoğrafta bariz belli oluyor. Oringler 3 parçadan oluşuyor yıpranma sadece bu fotoğrafını koyduğum parçada olmasına rağmen diğer 2 sini de değiştirdik. Yedek su deposu çıkartılıp yağdan arindirildi. Usta sadece su koydu bir iki gün böyle gez soğutma sistemindeki yağ temizlensin antifrizi öyle koyarız dedi. Bu durumla karşılaşan arkadaşlar araç yedek su deposu tamamen yagla dolmadan Araç hararet yapmadan gerekli işlemi yaptırıp daha büyük masrafların önüne geçirebilirler. Bu durumu nasıl anlayacagiz derseniz soğutma suyu rengi kahverengi oluyor yedek su deposunun üst kisminda krem gibi yağ tortusu oluşuyor. Yapılan işlemin bedeli Oringler 90 lira işçilik 100 lira birde antifiriz alınacak o kadar.

Usta hata yapmış , su konmaz , 30tl. lik antifriz için çok daha buyuk hasar verir hatta motor yakarsınız. 
Hemen ustanıza gidin antifriz ilave etsin. Antifriz kaynama derecesini 120-140 dereceye kadar yukseltir.
Cunku Aractaki termostat 105 derecedir. Su ise 100 derecede kaynar ve asla 100 derece üzerine cıkmaz ve termostatı acamayacağı için su devirdaim olmaz motor sogumaz ve su 100 dereceyi geçmediği için harareti goremezsiniz , motor yatak sarar kitler... 

samet bey bendede aynı sorun vardı sadece antıfırızı degıstırdık söz konusu orıng lastıklerı nasıl temın edebılırız
Bul
Alıntı
#80
setamon kardeşim sıkıntım yağ soğutucusundaki yağ sızıntısı ne yapmam gerekli yağ soğutcusunu tamamen değiştirmelimiyim yoksa oringlerini değiştirmemmi gerekli. oring değişecekse ayrı satılıyormu? ve masrafı neolur?
Bul
Alıntı
#81
Tekrar merhaba dostum. Yağ soğutucusundaki sızıntı yedek su deposunda da varsa soğutucu üniteyi değiştirmek en temizi olur. Eğer yedek su deposunda yağlanma yoksa soğutucuya ait oringleri değiştirmek kafidir. Yalnız yukar da da bahsettiğim gibi oringler değiştikten sonra Victor Reinz adlı macun ile iyice yalıtımının sağlanması gerekir. Bu macun 300-400 derece sıcaklığa kadar dayanıklı olmakla birlikte daha önce kullanılan araçların hiç bir sızıntı yapmadığı görüşmüştür. Bu işlem ünite komple değişse bile yapılması gereksiz işçilik kayıplarının önüne geçmektedir. Orjinal oringler ilerde egsoz manifoltunun sıcaklığı sebebi ile gevrese dahi bu macun sayesinde ömrünü daha da uzatmış oluyorsunuz.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#82
(15-12-2015, Saat: 11:37)setamon demiş ki: Tekrar merhaba dostum. Yağ soğutucusundaki sızıntı yedek su deposunda da varsa soğutucu üniteyi değiştirmek en temizi olur. Eğer yedek su deposunda yağlanma yoksa soğutucuya ait oringleri değiştirmek kafidir. Yalnız yukar da da bahsettiğim gibi oringler değiştikten sonra Victor Reinz adlı macun ile iyice yalıtımının sağlanması gerekir. Bu macun 300-400 derece sıcaklığa kadar dayanıklı olmakla birlikte daha önce kullanılan araçların hiç bir sızıntı yapmadığı görüşmüştür. Bu işlem ünite komple değişse bile yapılması gereksiz işçilik kayıplarının önüne geçmektedir. Orjinal oringler ilerde egsoz manifoltunun sıcaklığı sebebi ile gevrese dahi bu macun sayesinde ömrünü daha da uzatmış oluyorsunuz.

Çok saol dostum dediklerini uygulayacağım.

(15-12-2015, Saat: 11:55)dejavua demiş ki:
(15-12-2015, Saat: 11:37)setamon demiş ki: Tekrar merhaba dostum. Yağ soğutucusundaki sızıntı yedek su deposunda da varsa soğutucu üniteyi değiştirmek en temizi olur. Eğer yedek su deposunda yağlanma yoksa soğutucuya ait oringleri değiştirmek kafidir. Yalnız yukar da da bahsettiğim gibi oringler değiştikten sonra Victor Reinz adlı macun ile iyice yalıtımının sağlanması gerekir. Bu macun 300-400 derece sıcaklığa kadar dayanıklı olmakla birlikte daha önce kullanılan araçların hiç bir sızıntı yapmadığı görüşmüştür. Bu işlem ünite komple değişse bile yapılması gereksiz işçilik kayıplarının önüne geçmektedir. Orjinal oringler ilerde egsoz manifoltunun sıcaklığı sebebi ile gevrese dahi bu macun sayesinde ömrünü daha da uzatmış oluyorsunuz.

Çok saol dostum dediklerini uygulayacağım.

yedek su deposunda herhangi bir yağ söz konusu değil sadece yap soğutucusundan yağ sızıntısı mevcut cumartesi ustaya gideceğim
Bul
Alıntı
#83
(15-12-2015, Saat: 11:55)dejavua demiş ki:
(15-12-2015, Saat: 11:37)setamon demiş ki: Tekrar merhaba dostum. Yağ soğutucusundaki sızıntı yedek su deposunda da varsa soğutucu üniteyi değiştirmek en temizi olur. Eğer yedek su deposunda yağlanma yoksa soğutucuya ait oringleri değiştirmek kafidir. Yalnız yukar da da bahsettiğim gibi oringler değiştikten sonra Victor Reinz adlı macun ile iyice yalıtımının sağlanması gerekir. Bu macun 300-400 derece sıcaklığa kadar dayanıklı olmakla birlikte daha önce kullanılan araçların hiç bir sızıntı yapmadığı görüşmüştür. Bu işlem ünite komple değişse bile yapılması gereksiz işçilik kayıplarının önüne geçmektedir. Orjinal oringler ilerde egsoz manifoltunun sıcaklığı sebebi ile gevrese dahi bu macun sayesinde ömrünü daha da uzatmış oluyorsunuz.

Çok saol dostum dediklerini uygulayacağım.


(15-12-2015, Saat: 11:55)dejavua demiş ki: Çok saol dostum dediklerini uygulayacağım.

yedek su deposunda herhangi bir yağ söz konusu değil sadece yap soğutucusundan yağ sızıntısı mevcut cumartesi ustaya gideceğim
Ok. Ustan oringlerin sıcaktan gevremiş olduğuna kanaat getirirse yeni oring alman gerekir. Sonra da Macun ile destek. Yukarda macunun nasıl kullanılması gerektiğini açıklamıştım. Macunun biraz donması için zaman vermek gerekiyor. Buraları atlamamak lazım. Gelişmeleri bekliyoruz... 
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#84
(15-12-2015, Saat: 12:29)setamon demiş ki:
(15-12-2015, Saat: 11:55)dejavua demiş ki: Çok saol dostum dediklerini uygulayacağım.




yedek su deposunda herhangi bir yağ söz konusu değil sadece yap soğutucusundan yağ sızıntısı mevcut cumartesi ustaya gideceğim
Ok. Ustan oringlerin sıcaktan gevremiş olduğuna kanaat getirirse yeni oring alman gerekir. Sonra da Macun ile destek. Yukarda macunun nasıl kullanılması gerektiğini açıklamıştım. Macunun biraz donması için zaman vermek gerekiyor. Buraları atlamamak lazım. Gelişmeleri bekliyoruz... 

Cumartesi günü işlemleri yaptırıyorum. Sonucu sizinle paylaşacağım umarım bu işlemden sonra herhangi bir sorunla karşılaşmam. Bu gidişte gerçekten motor ustası olabilirim setamon sen usta biz çırakSmile  sektöre yeni bir soluk getire biliriz Smile  ilk önce termostat sorunu vardı su kaçırma yaptırdım, sonrasında ilk çalıştırmada bildiğimiz su sesi gelmeye başladı şakır şakır diye bir ses hala bulamadımSad bugünde yağ soğutucusu kaçırdığını fark ettim ve cumartesi yapılacakSad ama enteresan bir durum söz konusu ben bu aracı hala çok seviyorumSmile bu sabahları su sesi neden olabilir.
Bul
Alıntı
#85
Estf. Kardeşim. Naçizane yardımcı olmaya çalışıyorum bende diğer arkadaşlar gibi. Termostat hakkında da bir konu açmıştım forumda ana konular arasında. Bir sıkıntın olursa buradan da faydalanabilirsin. Diğer taraftan su sesi hakkında sistemde hava kaldığını tahmin ediyorum. Antifriz eklendikten sonra sistemde kalan havanın iyi alınması lazım. Sesin tam geldiği yeri netleştirebilirsen yardımcı olmaya çalışırız bu hususta da? Esenlikler...
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#86
Arkadaşlar soğutma suyuna yağ karışması sebebiyle yağ soğutucu oringlerini değiştirdim. ***** artmasın diye sadece oring değişti yaklaşık 6 ay sonra aynı problemle karşılaştım. Ucuza kaçmamak lazımmış şimdi yağ soğutucusunu komple değiştirmek zorunda kaldım. Problemi kökten çözmek en iyisi imiş. Ayrıca aynı problemi 2009 1.6 astrada da gözlemledim sadece cruze un problemi olarak bakmamak gerekir.
Bul
Alıntı
#87
Evet sadece oringle olmuyor belirttik böyle bir durumda komple değiştirmek lazım.lpg ile çalışan araçlarda bilmiyorum ama bu yeni parçanında fazla gitmeyeceğini düşünüyorum.çünkü manifoltla dip dibe esanjor(yağ soğutucu).lpg yüksek ısı sonucu manifolt daha fazla kızarıyor ve yağ soğutucu işlevi zamanla bozuluyor.
Bul
Alıntı
#88
Al işte! Yukarda yazdık bir sürü söyledim bu durumu gözlemledik en az 10 cruze üzerinde ve sadece oringle bu işi kökten çözemezsiniz soğutucunun içindeki petekler çürüyor en kısa zamanda tekrarlar komple değiştirmek lazım diye ama ısrarla bazı arkadaşlar masraftan kaçtıklarını sanıyorlar bu şekilde yaparak. Yardımcı olmaya çalışıyoruz ama bilgiyi alıp yinede kendi kafasına göre birşeyler yaptırınca böyle oluyor. Harcanan gereksiz paralara, işçiliğe ve emeklere yazık. Kızmamak elde değil.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#89
(19-12-2015, Saat: 15:08)SetamoN demiş ki: Al işte! Yukarda yazdık bir sürü söyledim bu durumu gözlemledik en az 10 cruze üzerinde ve sadece oringle bu işi kökten çözemezsiniz soğutucunun içindeki petekler çürüyor en kısa zamanda tekrarlar komple değiştirmek lazım diye ama ısrarla bazı arkadaşlar masraftan kaçtıklarını sanıyorlar bu şekilde yaparak. Yardımcı olmaya çalışıyoruz ama bilgiyi alıp yinede kendi kafasına göre birşeyler yaptırınca böyle oluyor. Harcanan gereksiz paralara, işçiliğe ve emeklere yazık. Kızmamak elde değil.

SetamoN  Bu konuda deneyim sahibi olan tek kişi degilsiniz, ayrıca çözüm üretende... Üstüne birde sövseydin tam olacaktı. Ayrıca daha önce yapmış olduğun yorumu da aşağıda paylaşıyorum daha önce ne yazdığınızı bilmeden tekrar yazmazsanız çelişkiye düşmezsiniz. Bu konuda deneyim sahibi olan tek kişi degilsiniz, ayrıca çözüm üretende.  Lütfen üslubumuza dikkat edelim...


Tekrar merhaba dostum. Yağ soğutucusundaki sızıntı yedek su deposunda da varsa soğutucu üniteyi değiştirmek en temizi olur. Eğer yedek su deposunda yağlanma yoksa soğutucuya ait oringleri değiştirmek kafidir. Yalnız yukar da da bahsettiğim gibi oringler değiştikten sonra Victor Reinz adlı macun ile iyice yalıtımının sağlanması gerekir. Bu macun 300-400 derece sıcaklığa kadar dayanıklı olmakla birlikte daha önce kullanılan araçların hiç bir sızıntı yapmadığı görüşmüştür. Bu işlem ünite komple değişse bile yapılması gereksiz işçilik kayıplarının önüne geçmektedir. Orjinal oringler ilerde egsoz manifoltunun sıcaklığı sebebi ile gevrese dahi bu macun sayesinde ömrünü daha da uzatmış oluyorsunuz.
Bul
Alıntı
#90
Özkan yaran mı var kardeşim? Fikir alıp burada kafasına göre işlem yaptıran kişiliere yazdığım birşeyi sen niye üzerine alınıyorsun? Altı ay öncesinde olan bir mevzu seninki ben altı ay önce mi yazmışım bu yazıyı? Böyle yapacaksanız bu forumdaki insanların vakitlerini çalmayın. Bilgi almak için yormayın dedik. Gidin ustalarınıza ütülmeye devam edin ozaman. Sonrada uslüp felan karıştırıp bilmediğiniz konularda ahkam kesmeyin. Alıntı yaptığın kırmızıyla birde aklınca işaretlediğin yerde hangi durumda yapılması gerektiğini yazmışım. Neyi kime ispat etmeye çalışıyorsun?
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Cruze Otomatik Vites sorunları daos009 353 124,175 1 saat önce
Son Mesaj: yusufk53
  Cruze - Chevrolet Cruze Sahipleri Listesi ve Yeni Kayıtlar gencay35 1,077 207,919 30-09-2020, Saat: 11:31
Son Mesaj: Ahmetgd38
  2013 MODEL CHEVROLET CRUZE 1.6 SPORT PLUS Jesur 1 97 28-09-2020, Saat: 18:18
Son Mesaj: abluka
  Cruze almayin diyen yetkili servis ustasi? muratogretmen25 2 163 22-09-2020, Saat: 22:50
Son Mesaj: yusufk53
  Cruze stop lambası sorunu Arf19 0 86 08-09-2020, Saat: 19:49
Son Mesaj: Arf19

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi