Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruzeların Geri Frende Arkadan Gelen Bağırma Sesine Çözüm
#1
Arkadaşlar 2011 Cruze LS sahibiyim ve geri giderken yapılan hafif frenlemelerde çıkan o deli edici bağırma sesi 1 yıldır arabamda mevcut. İnternette yaptığım araştırmalarda bu sesi kesmek için servisin arka tekerlerdeki fren mekanizmasında bulunan damperleri değiştirdiğini öğrendim. Iğdır\'da yaşadığım için yakınımda bir servis yok ve sadece servis için Erzuruma kadar gitmek istemedim. Bu nedenle bahsedilen parçayı kendim söküp sese bir çözüm bulmaya çalıştım. Sonuç şu an için MÜKEMMEL. İşlemin üzerinden şu anda 1 hafta geçmiş durumda ve sesten eser yok. Islak durumda bile ses gelmiyor.

Yaptığım işlemleri bu problemi yaşayan tüm arkadaşlar uygulayabilsin diye burada paylaşıyorum. Uygulayan arkadaş olursa sonuçlarını yazsın lütfen. Yaptığım işlemler çok basit, kendiniz rahatlıkla uygulayabilirsiniz ancak parçaları sökmek için uygun aletleriniz yoksa sanayideki ustanıza da çok rahat uygulatabilirsiniz.

İhtiyaç duyacağımız *****]
Katı Gres Yağı
Teflon (Su tesisatlarında eklem vidalarına sarılan beyaz bant)

[b]UYGULAMA


1. Arkadaşlar öncelikle arka lastiğimizi söküyoruz.

2. Resimde görülen yerde fren sistemini yerinde tutan 2 adet kaliper pimi ve bunların üzerinde vidaları var. Alt pim vidasının üzerinde yuvarlak bir parça daha var. Üst pim vidası ise standart kaliper pimi vidası.
[Resim: IMG_20140914_121559.jpg]

3. İki pim vidasını da söküyoruz. (Bu balata değişiminde yapılan standart işlem) Kaliperi çıkarıp, fren balatalarımızı söküyoruz.

4. İlk işlem olarak alt pimin üzerinde bulunan yuvarlak Titreşim Damperini sökücez.
[Resim: IMG_20140914_121659.jpg]
Damperin üzerinde 2 adet torx vida mevcut.
[Resim: IMG_20140914_121717.jpg]
Bunları sökerek damperi ortasından ikiye ayırıyoruz. Damperin içinde sadece şeffaf bir lastik mevcut.
[Resim: IMG_20140914_121726.jpg]
Bu lastiğin etrafını ve üzerini bol miktarda gres yağı ile dolduruyoruz.
[Resim: IMG_20140914_121842.jpg]
Ardından Damperin üst ve alt parçalarını birleştirip sıkıca vidalıyoruz. Bu sırada fazla gres yanlardan taşacaktır, problem değil, temizliyoruz. Vidalar iyice sıkılınca damperin üst kısmında bulunan plastik kapak yağın basıncıyla açılacaktır. Bu durumda sadece üst kapağın kapanması için yeterli yer açacak kadar gres yağını, açılan delikten dışarı çıkarıp plastik kapağı kapatmayı deniyoruz. Kapanmıyorsa eğer biraz daha gres yağı çıkarıp tekrar deneyin. Kapağın sonuçta iyice yerine oturmuş olması gerekiyor.

5. Kaliperi yerinde tutan 2 pim mevcut. Her ikisinin de baş kısmında yağı içeride tutan siyah bir körük mevcut. Körük pimin üzerinde kalacak şekilde vida yerinden tutarak ÜST kaliper pimini yerinden çıkarıyoruz. Çıkan parça parlak, silindir şeklinde bir pim.
[Resim: The_rear_brake_calipers_guide_pin.jpg]
Resimdeki iki pimden üzerinde siyah lastik olan ALT, tamamı parlak metal olan ÜST kaliper pimidir. Bunun parlak uç kısmına teflon sarıcaz çünkü yuvası içindeki boşlukta bu pim oynuyor ve titreşime sebep oluyor. Teflonu şerit halinde uca (Vidalanan kısma değil, düz olan uca) yakın bir şekilde birkaç tur sarıyoruz. Aşırı sarmamaya dikkat ediyoruz çünkü çok kalın olursa yuvasına girmeyecektir. Ardından hem pimi hem de pimin geçtiği yuvayı iyice gres yağıyla gresliyoruz. Bu gresleme işlemini isterseniz aynı şekilde alt kaliper pimine de uygulayabilirsiniz ancak alt pime teflon sarmayın.

6. Balataları, balataların geçtiği yuvaları tel bir fırça yada zımparayla güzelce temizliyoruz. Ardından montaj işlemine başlıyoruz. Söktüğümüz sıra ile önce kaliper pimlerini doğru bir şekilde yuvalarına yerleştiriyoruz. körüklerin yerlerine iyice oturduğundan emin oluyoruz çünkü pimlerin içine toz vb. girmemeli. Ardından balatalarımızı söktiğimiz gibi yuvalarına yerleştirip kaliper kapağını yerine geçiriyoruz. Kaliper pimlerini titreşim damperli olan altta olacak şekilde sıkıca vidalıyoruz.

İşte tüm işlem bu kadar. Tekerimizi de taktıktan sonra aynı işlemi diğer teker için de uyguluyoruz.

Ben kullanmaya devam ettikçe oluşan değişimleri buradan yazmaya çalışıcam. Siz de uygularsanız eğer sonuçlarını buradan yazın lütfen.

Son olarak. Fren araç güvenliği için çok önemli bir aksamdır. Yukarıdaki işlemi yapacak teknik altyapınız yoksa lütfen bunu kendiniz denemeyin, ustanızın yardımına başvurun.

Umarım yardımcı olur.
Bul
Alıntı
#2
Çok tskler paylaşım için çok faydalı olmuş
Bul
Alıntı
#3
Servisin ve parçanın bulunmadığı yerlerde self-servis çözüm. Paylaşım için teşekkürler.
Başlık, tarafımdan sabit yapılmıştır.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#4
aynı sıkıntıyı ben de 2012 cruze lt ile yaşıyorum. ancak dikkat ettim. yıkamalardan sonra ve de yağmur yağdıktan sonra oluyor.
Bul
Alıntı
#5
evet o sese gıcık oluyorum
bu bilgiler çok faydalı olacak teşekürler
Bul
Alıntı
#6
Merhaba;
üst sekmend araçlarda bu tarz işlemde yazılımdan izin alınması gerekiyor diye biliyorum acaba cruzelarda daha sonra problem çıkarmasın bazı araçlarda bu tarz balata disk işlemlerin bilgisayardan sistemin devre dışı bırakılarak yapıldığını görmüştüm.
sadece aklıma geldiği için sormak istedim.
(aveo kullanıcısı olarak Smile )
Bul
Alıntı
#7
Bu ses tamamen mekanik kaynaklı. O yüzden yazılımdan bağımsız olarak tamamen konvansiyonel çözümler yapılıyor.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#8
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Havaların ısınmasıyla birlikte boş bi zamanımda bende kurcalayacağım Smile
Bugün yaşıyorsam, dün yaptığım doğrulardandır.
Yarına sağ çıkacağımı bilmiyorsam, yapacağım hatalardandır.
Affetmek büyüklüktür. Çevrenizdekileri affedin.
Özür dilemekse; erdemliktir. Dileyin.
Bul
Alıntı
#9
Bu sorunun tek nedeni sert fren balatalari yumusak dokulu balatayla degisince sorun kesin olarak duzeliyor.
Cruze LT, boite de vitesse automatique et séquentielle Idem version Essence BVM + Chargeur 6 CD +Anti-démarrage électrique + Air conditionné automatique à réglage électronique+couleur noire + Rétroviseur intérieur électro-chromatiquepour + France vrs Algeria
Bul
Alıntı
#10
Arkadaşlar merhaba.

Eylül ayında yaptığım bu çalışma üzerinden 5 aya yakın zaman geçmiş durumda. Uygulamanın sonuçları şu ana kadar oldukça iyi. Ancak kış başında kışlık lastikleri takarken fren pimlerini tekrar kontrol ettim. Kaliper pimlerine (teflonun üzerine) sürdüğüm kırmızı gres yağının tamamen eriyip yok olduğunu gördüm. Bu yüzden teflon uygulamasını yenileyip üzerine yüksek ısıya dayanıklı Bakır Gres (bakır parçacıklı gres - Weicon Anti-Seize KP 450) sürdüm. Oldukça yoğun kıvamlı olan bu gres hem sürtünmeyi minimize ediyor hem de yoğun kıvamından dolayı arada ek bir tampon görevi görüyor. Sonuç olarak şu ana kadarki performans oldukça iyi. Balata değişiminin de balatanın yumuşak olması durumunda sorunu çözeceğini düşünüyorum. Ama sorunu yaşayan arkadaşlar bu yöntemle de sorunlarından kurtulabilirler.
Bul
Alıntı
#11
Aveolarda da işe yararmı acaba ???
Bul
Alıntı
#12
Slm.
Bu sorun hakkında servisle görüştüm ben.
2012 ve sonrası için farklı kaliper pikleri kullanılmaya başlanmış. Sesin sebebi frenlerin sert ***** olduğundanmış. Yan sanayi yumuşak balatalar sorunu çözermiş. Ne kadarı doğru zamanla anlarız. Artık.
Eğer zamanınız olursa beş dakikalığına ACİL de bekleyin.
Hayatı daha iyi anlamak için.
MELON ŞAPKA.
Bul
Alıntı
#13
Bana da havalı fren kaliperi mi ona benzer birşey takmışlardı o sorunu çözdü

Ama bu konu başka başlıkta da var bu konuyu da 10 defa konuştuk o da başka mesele
Eğer isteresen \"O\" bir hâyâl değildir.
Bul
Alıntı
#14
En etkili ve şu ana kadar ki kesin çözüm kaliperleri takım olarak yeni kaliperlerle değiştirmek.(Ne tıkırtı sesi nede geri giderken çıkan o garip ses,hatta lokurtu diye tabir ettiğimiz seslerde de büyük oranda azalma).Şu anda rahatım diyebilirim.
cruze experienced unutterable
Bul
Alıntı
#15
o ses bende de vardı balatalar bitmiş haldeydi önceki sahibinden bu şekilde aldım tabi o halde ne kadar kullandıysa diskleri yemiş Big Grin ama ses vardı. balataları değiştiriken diskleride tornaya soktuk bişi kalmadı. yeni disk takılınca ne olur bilemiyorum
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Direksiyondan yada ön panelden gelen sesler eren16celebi 1 387 16-04-2019, Saat: 14:11
Son Mesaj: Kayzer
  Chervolet Cruz 2011 Araç Geri Gidiyor İleri Gitmiyor.. codder71 0 482 21-01-2019, Saat: 18:12
Son Mesaj: codder71
  sağ arka tekerden gelen zırrrr sırrı diye gelen ses ertugrul01 1 484 16-07-2018, Saat: 11:00
Son Mesaj: haluk
  hızlanırken 1500-2000 devir arası gelen ses friedkin 9 1,738 10-01-2018, Saat: 21:57
Son Mesaj: Faruk1978
  Gaza basınca gelen ses skyrock 0 532 07-01-2018, Saat: 21:37
Son Mesaj: skyrock

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi